Madeleine van de Wouw

Berichten van Madeleine van de Wouw

Oxxio poppetje symbool voor dom bedrijf

Deze week had ik een heel bijzonder telefoongesprek met een zeer hardleerse dame.

De telefoon gaat, en ik neem op met mijn bedrijfsnaam. Aan de andere kant begint een vrolijke vrouwenstem: “Goedemorgen, u spreekt met xx (verstond ik niet) van xxx (verstond ik ook niet).”  De stem ratelt door: “Heb ik het genoegen te spreken met MdW tekst en Communicatie aan het (ze noemt mijn huisadres, postcode en woonplaats).”

Het verdriet van JP

Onze JP huilt. Hij verdient een ander volk. Zegt hij. Een volk dat niet zo klaagt en gewoon ziet dat het goed is. Hij heeft zo ontzettend zijn best gedaan en is teleurgesteld dat ‘men’ dat niet ziet. Wel JP. Je hebt gelijk hoor. Wij klagen alleen maar en delen nooit eens complimentjes uit. Bij deze krijg je van mij een complimentje. Van harte gefeliciteerd met al die leuke, nieuwe, belastinggeldverkwistende maatregelen en natuurlijk alle bestuurders van dit land gefeliciteerd met jullie ruime salarisverhoging.

Authentieke details? Mooie woorden voor ouwe troep!

Vrienden van me zijn op zoek naar een ouder huis. Ze wonen in een flatje midden in de stad en dat hebben ze wel gezien. Op dus naar de provincie. Welkom in makelaarsland.

Omdat huidige woonstad en gewenst woondorp 3 uur uit elkaar liggen is planning noodzakelijk om te voorkomen dat de weken gevuld worden met heen en weer rijden. Gelukkig kun je tegenwoordig vrijwel alles op internet vinden, dus ook huizen worden volop aangeboden. Een paar uurtjes achter de computer leverde uiteindelijk vijf huizen op die ze wel wilden bezichtigen.
De betreffende makelaars gebeld, de afspraken gemaakt en een paar dagen later was het zover.

Dodelijke e-mail

Dat ik nog leef is een wonder. Vorige week kreeg ik ze namelijk weer, een drietal e-mails die me dood en verderf beloven als ik ze niet minstens naar tien, maar het liefst nog naar twintig mensen doorstuur. De modernste variant op de aloude kettingbrief.Wat mankeert mensen toch om hieraan mee te doen, en bovenal, waarom denken ze dat een ander deze doorgestuurde wanhoopsmails überhaupt wil hebben.De eerste kwam van een oude schoolvriend. Hij mailt nooit, stuurt me alleen maar onzinnige powerpointpresentaties, flauwe moppen en, jawel, de kettingmail doorHet was iets met Chinees en het zou echt werken. Mijn dochter van 13 was nieuwsgierig. Ook zij krijgt geregeld dit soort ongein doorgestuurd van haar vriendinnen en we raden haar altijd aan deze e-mails ongezien weg te gooien. Maar om haar nieuwsgierigheid te bevredigen opende ik de bijlage (ja, ik heb hem eerst gescand!).

Kruideniersmentaliteit

Soms kom je in ons landje weer een onvervalst staaltje ouderwetse kruideniersmentaliteit tegen.

Het was prachtig weer, vorig weekend. Net als vele anderen gingen we lekker naar het strand. Gelukkig niet om uit te waaien want het was windstil en ik hou niet zo van harde wind. Nee, we gingen een lekker eind lopen. Daarna nog even met hond en kind in de zon zitten en toen richting terrasjes om iets te drinken.  Het was half  5 geweest en we liepen langs ‘Le Bateau’. Op een groot bord stond: “Tot half 6:  koffie, cappucino en bier voor 1.20.”Mooi, dat kwam goed uit. We lustten wel een lekkere cappucino. Het duurde even voor er iemand kwam maar uiteindelijk kwam een aardige dame vragen wat we wilden. Tot onze grote, en aangename, verrassing bracht de serveerster een schoteltje brokjes voor de hond en een bak water. Daarna kwamen de drankjes. Het was tien voor vijf.

Hoelang moet je wachten?

Goede service, prettige afhandeling van klachten? Niet bij V & D Rotterdam

Daar moeten ze nog even op cursus. We kochten daar een horloge van het merk Fossil. Klok en bandje zijn onlosmakelijk. Dat is op zich geen probleem, maar als het bandje na nog geen week dragen al kapot is, heb je wel een probleem. Dat probleem hadden we, dus dochter gaat terug

Een stoere Noor met service

Jawel. Ik heb al eens eerder over goede service geschreven en ik heb er weer eentje. Bij een internetwinkel bestelde ik een pak papier. In de haast van het bestellen (ja, dom, let dan ook op!) keek ik niet goed op de prijslijst. En daar ging het fout.

Service waar je blij van wordt

‘Hallo, hoe gaat het met je vandaag. Heb je hulp nodig?’ Als je in de VS een winkel of restaurant binnenkomt word je steevast begroet door verkopers of obers. En als je weggaat of afrekent vragen ze of je alles hebt gevonden wat je nodig had en of alles naar wens was.Daar kunnen ze in Nederland nog een puntje aan zuigen.

Tips voor een superdate?

Leerde Christiaan ons de beste manier voor een zakenlunch met een Belgische partner, een Belgische schrijfster heeft een boek op de markt gebracht waarin zij beweert dat mannen die haar boek lezen, de ultieme verleidingstips voor vrouwen kunnen toepassen. De kosten van dit boek zijn voor de man die nu echt eens een schone dame aan de haak willen slaan, een fractie van een lunch.