Groepsveiling.nl misleidend over mobiele abonnementen?

Geachte redactie,

Sinds kort is groepsveiling.nl actief met veilingen waarbij consumenten flink zouden kunnen besparen op mobiel bellen sim only abonnementen. Inderdaad worden er leuke kortingen aangeboden ten opzichte van de normale tarieven van de veiling winnaar (Youfone). Wat minder prettig vind ik dat de consument tot op zekere hoogte misleid wordt met het aanbod zoals dat wordt gepresenteerd door groepsveiling.nl.
Belangrijkste punten zijn:

- Als een consument invult dat hij 'heel weinig' SMSt (keuze optie in het menu op groepsveiling.nl), wordt er in de aanbieding een 'onbeperkt SMS' bundel toegevoegd. De bundel met onbeperkt SMS mag dan wel voordelig zijn, uiteindelijk betaalt de consument voor iets wat hij helemaal niet nodig heeft. Concurrenten zouden in dat geval goedkoper kunnen zijn.

- Bij de vergelijking met andere providers wordt niet al te nauwkeurig met de tarieven van de concurrenten omgesprongen. Zo worden er bijvoorbeeld abonnementen van Simyo met een maandcontract vergeleken met de jaarcontracten van Youfone. Dit terwijl Simyo ook gewoon jaarcontracten biedt, tegen een flink lager tarief. Hierdoor wordt een besparing gesuggereerd ('33% besparing') die er helemaal niet is.

- Wanneer een consument invult dat hij 'heel veel' internet nodig heeft wordt een 'onbeperkt internet' bundel aangeboden voor een zeer aantrekkelijk tarief. Navraag leert echter dat na verbruik van 2 GB de internet snelheid wordt geknepen naar 64kb/s (een snelheid waarbij normaal internetgebruik onmogelijk is). Hier wordt op de website niet over gerept, ook dit lijkt mij misleidend voor een bezoeker.

Ik heb een blogpost geschreven met daarin een uitgebreid verslag van mijn bevindingen, hierin kunt u de details terugvinden. Deze blogpost kunt u vinden op <a href="http://eensim.nl/blog/is-groepsveiling-misleidend/">Geachte redactie,

Sinds kort is groepsveiling.nl actief met veilingen waarbij consumenten flink zouden kunnen besparen op mobiel bellen sim only abonnementen. Inderdaad worden er leuke kortingen aangeboden ten opzichte van de normale tarieven van de veiling winnaar (Youfone). Wat minder prettig vind ik dat de consument tot op zekere hoogte misleid wordt met het aanbod zoals dat wordt gepresenteerd door groepsveiling.nl.
Belangrijkste punten zijn:

- Als een consument invult dat hij 'heel weinig' SMSt (keuze optie in het menu op groepsveiling.nl), wordt er in de aanbieding een 'onbeperkt SMS' bundel toegevoegd. De bundel met onbeperkt SMS mag dan wel voordelig zijn, uiteindelijk betaalt de consument voor iets wat hij helemaal niet nodig heeft. Concurrenten zouden in dat geval goedkoper kunnen zijn.

- Bij de vergelijking met andere providers wordt niet al te nauwkeurig met de tarieven van de concurrenten omgesprongen. Zo worden er bijvoorbeeld abonnementen van Simyo met een maandcontract vergeleken met de jaarcontracten van Youfone. Dit terwijl Simyo ook gewoon jaarcontracten biedt, tegen een flink lager tarief. Hierdoor wordt een besparing gesuggereerd ('33% besparing') die er helemaal niet is.

- Wanneer een consument invult dat hij 'heel veel' internet nodig heeft wordt een 'onbeperkt internet' bundel aangeboden voor een zeer aantrekkelijk tarief. Navraag leert echter dat na verbruik van 2 GB de internet snelheid wordt geknepen naar 64kb/s (een snelheid waarbij normaal internetgebruik onmogelijk is). Hier wordt op de website niet over gerept, ook dit lijkt mij misleidend voor een bezoeker.

Ik heb een blogpost geschreven met daarin een uitgebreid verslag van mijn bevindingen, hierin kunt u de details terugvinden. Deze blogpost kunt u vinden op <a href="http://eensim.nl/blog/is-groepsveiling-misleidend/">http://eensim.nl/blog/is-groepsveiling-misleidend/</a>

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>