Gek word ik van online klanttevredenheidonderzoekjes…

Klanttevredenheid is een toverwoord. Naar mijn idee is het een containerbegrip. Want wat is klanttevredenheid? Het woord klant wordt te pas en te onpas gebruikt. En wat vind  je van begrippen als  dichterbij de klant en klantvriendelijk?

Ik heb sterk het gevoel dat het slechts woorden zijn. Een goed bewijs daarvan is dat ik zeer regelmatig emails ontvang met ‘klanttevredenheid’ onderzoekjes. Deze emailtjes zijn naar mijn idee superonpersoonlijk. Stel dat je zo’n onderzoek invult, dan kost het je gauw vijf minuten tot 15 minuten.  Ik vind dat niet klantvriendelijk. Opvallend is dat veel bedrijven klanten lastig vallen met dit soort online onderzoekjes. En zeg eens zelf: hoe vaak heb jij resultaten gezien van dit soort onderzoeken?

Ik heb even in mijn mailbox gekeken en vis er zo tientallen onderzoek-verzoeken uit. Van #PostNL, #Volkswagen, #Ziggo, #Mijndomein,  en ga zo maar door.

Ik heb even een paar onderzoek voorbeelden voor je verzameld.

tevredenheidsenquete-recyclagepark-alken_100_1000x0

#MIJNDOMEIN

Beste robert kroon,

Hoe heb je de ondersteuning van Mijndomein, en in het bijzonder van Rishma, ervaren?

Ik ben tevreden over de medewerker

Is jouw bericht nog niet (volledig) afgehandeld of naar tevredenheid beantwoord?
‘Reply’ op dit bericht, log in op de helpdesk pagina om jouw vragen in te zien, te volgen en te beantwoorden.

Ben je nog steeds ontevreden? Geef het hier aan:
Ik ben niet tevreden over de medewerker

Dank je wel voor je medewerking. Jouw reactie geeft mij inzicht in hoe de ondersteuning van Mijndomein wordt ervaren.

Met vriendelijke groet,

Servaas Raedts
Manager Klantbeleving.

Ja ja…….klantbeleving ha ha. Hoezo?

#POSTNL

Nog zo’n onderzoekje! Dit keer van POSTNL

Enige tijd geleden nodigden wij u uit mee te doen aan een onderzoek over de dienstverlening naar u als klant van #PostNL. We hebben inmiddels veel meningen van klanten ontvangen, maar horen ook nog graag die van u!

Wij nodigen u daarom uit om deel te nemen aan deze vragenlijst. Via de onderstaande link kunt u naar de online vragenlijst gaan.

Klik hier om de vragenlijst te starten
Mocht bovenstaande link niet werken, kopieer dan onderstaande link en plak deze in de adresbalk van uw internetbrowser:
https://survey09.tns-nipo.com/?ID=6A6D16563B3EC1BFCE85

TIP: Ga nooit terug in de vragenlijst met de “Terug”-knop van uw browser. Om een vraag terug te gaan kunt u de “Terug”-knop linksonder in het interviewscherm gebruiken.

Het invullen van de vragenlijst duurt, afhankelijk van uw antwoorden, ongeveer 10 minuten. U kunt de vragenlijst invullen op het moment wanneer het u uitkomt. U kunt de vragenlijst invullen tot en met dinsdag 13 oktober.

FINANCIEELE DAGBLAD – #FD

De redactie van het FD probeert u en ondernemend en besluitnemend Nederland dagelijks via de verschillende nieuwskanalen zo goed mogelijk te informeren. Dat doen we met de gedrukte krant, de e-paper, via FD.nl en met de magazines FD Outlook en FD Persoonlijk.

Om het proces van permanente verbetering voort te zetten, willen wij graag uw medewerking vragen voor een lezersonderzoek. Met dit onderzoek richten wij ons o.a. op FD Weekend. September 2015 hebben we de weekendkrant geherlanceerd en wij zijn enorm benieuwd hoe u de krant nu beoordeelt en hoe wij de krant nog beter kunnen maken. Daarnaast speelt digitale nieuwsconsumptie een steeds grotere rol bij onze lezers; ook op dat vlak horen wij graag of en hoe uw leesgedrag is veranderd en hoe wij de digitale producten nog beter kunnen maken.

Het onderzoek neemt ongeveer 15 minuten in beslag. Mag ik op uw gewaardeerde medewerking rekenen?

Zo weer 15 minuten kwijt. En wat krijg ik er voor terug? Niets!

 

Mijn advies voor alle marketing managers en klantcontactmanagers: stop met dit soort onzin. Ben je echt geïnteresseerd? Bel ons dan…wij klanten vertellen je graag hoe wij er over denken.

 

 

 

 

 

 

2 thoughts on “Gek word ik van online klanttevredenheidonderzoekjes…”

Robert 1 jaar ago

Ik heb er weer eentje…het gaat maar door…..
Hartelijk dank voor uw aankoop bij Enveloppenland.nl (ordernummer 1847).

Wij hechten veel waarde aan hoe u onze service heeft ervaren. Om de klant tevredenheid te verbeteren werken wij samen met de onafhankelijke review site Trustpilot om reviews te verzamelen.

Klik hier om ons te beoordelen op Trustpilot

Alle reviews, positieve, negatieve of andere zijn gelijk zichtbaar.

Dank u wel voor uw tijd.

Met vriendelijke groet,
Team http://www.enveloppenland.nl

Let op: Deze email is automatisch verzonden. Daarom is het mogelijk dat u deze email heeft ontvangen voordat u het product heeft ontvangen. Als dit het geval is kunt u wachten tot dat u het product heeft ontvangen voordat u uw review schrijft.

Als u niet meer beoordelingsuitnodigingen van Trustpilot wilt ontvangen, klik dan alstublieft op afmelden. Let erop dat dit geldt voor alle beoordelingsuitnodigingen van alle ondernemers, die Trustpilot’s service voor beoordelingsuitnodigingen gebruiken.

Robert 1 jaar ago

Uw mening is belangrijk voor ons

Geachte heer/ mevrouw Kroon,

Recent heeft u contact gehad met Eneco. Om onze dienstverlening verder te verbeteren, leren wij graag van uw ervaring. Deelname neemt slechts 2 tot 3 minuten van uw tijd in beslag.

Wij kijken uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Julien Boonen
Directeur

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *