Geraffineerd lingeriebedrijf Miriale denkt consumenten te versieren

Onlangs bestelden wij, via internet, katoenen damesverband bij Miriale. Uiteraard was er een begeleidend schrijven wat ik, omdat er zoveel tekst op stond, toch maar even las. Wat hebben ze als dankwoord toch allemaal te melden? Daar kwam ik al snel achter...
Wij danken u voor uw bestelling. Dat is fijn. Zoals beloofd sturen wij u binnenkort met plezier (dat is fijn) onze welkomstaanbieding. Deze welkomstaanbieding is uitsluitend bestemd voor onze nieuwe klanten (dat is fijn) en bestaat uit 1 beha en een bijpassende Tai of Maxi (naar gelang uw keuze) (dat is fijn!) voor slechts (dat is fijn!) 3,90 (+ verzendkosten van 2,90 (dat is ook fijn!). De sierlijke (ja tuurlijk) lingeriemodellen onderscheiden zich door hun kwaliteit, hun (jawel) kleuren volgens de laatste mode en zijn speciaal (echt waar) ontworpen om aan uw verwachtingen (niet te geloven) te voldoen. En dan komt het, de manier waarop deze walgelijk geraffineerde woordkeuze, zich verder laat lezen: Zonder tegenbericht (oh, ik moet iets, even opletten maar...) van uw kant tot 2012-07-10 (ultimatum?) sturen wij u binnenkort uw welkomstaanbieding toe. (Het voelt al minder leuk ...)

Er is nog meer leuke informatie voor ons, het kan niet op:
Bij de welkomstzending zullen wij maar liefst gedetailleerde (jawel) informatie ontvangen over de voordelen (uiteraard) die wij als klant bij Miriale hebben. We zullen zelfs een folder (echt!) ontvangen, waarin de modellen van de volgende zending gepresenteerd worden (nee maar, het kan niet op!) En zelfs hier wordt nog een schepje bovenop gedaan want we hebben maar liefst het volledig wettelijk recht van teruggave binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen. (wij staan perplex van al dit moois!)
We zijn er nog niet... Zonder tegenbericht van onze kant (wijzelf dus), ontvangen wij, dit staat er echt, om de twee maanden een zending van een nieuwe exclusieve lingerieset bestaande uit een beha en een slip of string, AL NAAR GELANG UW KEUZE, voor een (jawel) voordelige prijs van 18,90 (+ 2,90 verzendkosten). U bent niet verplicht tot afname.
Vervolgens lopen we geen enkel risico, we beslissen zelf hoe lang we klant wensen te blijven en wanneer wij niets meer willen ontvangen laten wij dat allemaal weten.

Het is allemaal te walgelijk voor woorden. Je bestelt iets via internet en vervolgens krijg je deze rompslomp erachteraan. Hier zit toch helemaal niemand op te wachten of worden mensen graag voor de gek gehouden. Ik vind dit de omgekeerde wereld. Ik verwacht service van een bedrijf en geen last.

Ik ben dan ook niet van plan te reageren op alle beha’s en andere bedenksels die ze kwijt willen, we hebben namelijk nergens om gevraagd.

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

W
Nooit bestellen!!!!
Na het 1e setje kwam die vreselijke ellende. Ze zenden je daarna ongevraagde pakketjes toe. Alles weer teruggestuurd.
Net 6e aanmaning binnen gekregen.
Weiger te betalen want hier heb je nooit om gevraagd.
M
Dit alles had u kunnen verkomen, met een telefoon gesrek!!! Echt ben een poosje klant geweest en toen een poos niet meer, nergens geen last van en de dingen die ze beloven komen ze ook na. Alleen bij misverstande bij de klant zelf kan er iets mis gaan, dus bel dan voor info, ze helpen graag!!
d
En toen wou ik het gaan annuleren, en was de website offline ..
-.-
Sieta Labruyere
Na een kennismakings setje heb ik definief opgezegd 22-01 . Ik kreeg een mail dat ze het in behandeling zouden nemen . Nooit meer wat gehoord 11 wkn later08-04-2013 ontvang ik ongevraagd een setje , teruggemaild geen antwoord . Gebeld 55ct per min wordt je in de wacht gezet . Dag en nacht zijn ze overbezet om iedereen in d wacht te zetten . Ja zo loop je wel binnen in Zwitserland . Nu maar opsturen . Zal wel een aanmaning krijgen . D At dit zo kan .
wendy bout
Ik heb vorig jaar november aan de hand van een reclame foldertje 1 setje besteld hierna begon de ellende verkeerde zendingen, aanmaningen, geen reactie op mails telefonisch niet bereikbaar enz. enz.!!!!! werd er echt gek van Maar....... half uurtje geleden eindelijk een mailtje ontvangen dat ze mijn factuur hebben kwijtgescholden ivm de geretourneerde producten.

NOOIT IETS BESTELLEN BIJ TONO, MIRIALE OF WAT DAN OOK !!! dit bedrijf is 1 groot drama!!!
J.vd.Groep
Ik bestel gedurende een jaar zowel van de luxury als sensuality lijn met grootte tevrendenheid goede kwaliteit zeker voor die prijs ik kijk nu alweer rijk halsend uit naar het volgende cadeau,tje voor mezelf. 45euro ik bestel altijd een extraatje of kousen of hemdje dan nog ben ik niet duurder dan 60 euro kwijt voor beeldige 2setjes.
Ach overal gaat wel eens wat mis maar ik heb alleen maar lof. Nee ik maak geen reclame gewoon een enorme tevreden uitdagende sexy dame. ,M,V,G Juanita
monique hermsen
Ook ik ben een jaar lang lid geweest,daarna 3 jr niet meer,en ben weer terug.
Want de setjes blijven heel mooi.
Ik ben erg tevreden,en wil ik een keertje een setje niet,GEWOON BELLEN.
Nooit geen problemen gehad.
Een tevrede klant dus..
suny
hoi,

ik kreeg onlangs zo'n kennismakingsaanbiedingen , ze hebben wel mooie spullen maar ik weet niet goed na alles wat ik heb gelezen of ik wel durf te bestellen , je hangt nergens aan vast , maar toch lees ik andere dingen , en je moet telkens retour zenden naar zwitserland als je iets niet wil , dit kost toch ook een pak geld of niet , de aanbieding voor nieuwe klanten is dat slechts één stuk dat je mag kiezen of mag je meerdere aan deze prijs bestellen , ik heb totaal geen ervaring met zulke dingen daarom wat raad...

groetjes,
suny
Jana Ilsen
Weet nu ook niet meer of dit nu wel verstandig van mij is.
Heb dat proefsetje ontvangen en ja het zit wel lekker en het staat ook leuk.
Maar de volgende setjes wil ik niet meer.
Dan blijkt dat het niet eens in Nederland zit, maar zelfs in Zwitserland!

Hoe kun je dit het beste weigeren, want als ik dat formuliertje achterop
terugzendt, moet dat dan weer naar Zwitserland.
Volgens de gegevens achterop dus wel, want nogmaals, ze zitten niet eens
in Nederland!

Groetjes,
Jana
mama
@Suny,

naar Zwitserland sturen?? Nee joh, op de verpakking staat een postbusadres in Mijdrecht, alle post van jouw zijde gewoon daarheen!! indien nodig aangetekend versturen en een mededeling in je schrijven dat je een kopie en verzendbewijs hebt.
overigens komen de pakketjes alleen maar als je niet gecanceld hebt (zolang ik hier bestel nooit problemen mee gehad) en valt er dus niks terug te sturen behalve als het setje beschadigd is ofzo.
Harry
Stel: Iemand vult jouw gegevens in. Jij krijgt dat leuke pakketje in je bus en ziet er opstaan "welkomsaanbieding'. Jij leest niks en denkt bedankt voor dit. De verpakking gooi je weg. Twee maanden later krijg je terug zo een pakje en denkt dan wel: tiens, ik heb dat toch al eens gehad, maar kom, graag aangenomen. Dan komen er aanbiedingen, maar je legt de link niet, of denkt ik wil geen reklame in mijn mailbox en vinkt het mailadres aan als spam zodat ze in je spanbox komen en ze niet meer ziet (zo doe ik dat met ongewenste reklame) en dan krijg je nog een pakketje. Maar dan denk je hier klopt iets niet en gaat het lezen. Voor wie is dan de rekening? Als ik dat zou meemaken zou ik nooit betalen, want ik heb nergens een handtekening onder gezet.
M.a.w. Deze manier van verkopen zou wettelijk verboden moeten zijn.
herman
Een week of 6 geleden een lingeriesetje besteld, maar ook per mail opgezegd, binnen de wettelijke 7 daagse bedenktijd voor internetaankopen. Na het plaatsen van de bestelling vielen enkele dingen op en ben ik een gaan kijken naar de diverse sites met reviews, Had ik dat maar eerder gedaan, want ondanks mijn mailtje is het pakketje toch binnen gekomen.
Na de kerstdagen zal ik mijn rechtsbijstand maar informeren en kijken wat er aan te doen is, om van ze af te komen.

Wens jullie mede slachtoffers een fijne kerst zonder pakjes van Miriale onder de boom en laat zeker weer wat weten als er nieuwe ontwikkelingen bij mij zijn
bibi
hallo allemaal.
Ik heb ook een setje ontvangen van miriale. ik snap niet hoe ze aan mijn gegevens komen ik heb nooit bij hun wat bestelt. ik beste ook nooit iets online. ik ben niet van gediend op die dingen erug te sturen. ik ben op hun pagina gegaan en probeerde allees wat blijkbaar ik had esteld te wissen. het is me geluk alleen ik krijg daarna weer een mail met bedankt voor u bestelling. hello ik heb helemaal niks besteld.
als ik niks betaal kan mij ook iest gebeuren. trouwens het adres dat je blijkbaar bij hun hebt gegeven kan je ok anders schrijven...
wilt iemand reageren op mijn reactie
xxx bibi
jenny
AFZETTERS ZIJN HET EN NOG GEEN KLEINE .heb op gezegd dubbel van de rekeningen naar lausanne gefaxt om te bewijzen dat ik betaald had , maar er blijven maar aan maningen komen , verleden maand van ellende de rekening nog maar eens betaald dat ik dacht laten ze me eindelijk gerust vergeet t maar , vandaag terug een rekening en een pakje in de bus , hoe gaat dit stoppen wat voor een ellende is dit wel
GOEDE RAAD MENSEN BESTEL ER NOOIT IETS ZE BLIJVEN AANMANINGEN STUREN ZELFS ALS JE ZE AL DUBBEL BETAALD HEBT ? LAAT ZE DE DEURWAARDER MAAR STUREN IK BETAAL GEEN ROTTE CENT MEER
nina
Vandaag ik heb een Bh onvangen van miriale maar ik ken die website niet en ik heb nooit bestellen.ik kijk op die website van mijn gegeven heb mijn naam en address daar, hoe kan?en ik weet het niet wat moet ik doen ??
kitty
heb al enkele setje gehad van miriale.
1 x een setje gecanceld omdat ik het niet mooi vond Werd niet opgestuurd
volgende zending werd eerst keurig aangekondigd. En dat heb ik laten komen. Het was wederom prachtig. Ook de Tonosokken voor mijn man komen wanneer wij willen.

wij blijven nog even klant
Robin
Een paar minuten geleden heb ik het eerste setje besteld. Ik heb het voor de zekerheid maar even nagetrokken, omdat het wel té simpel leek. Had er dus mijn twijfels bij.
Heb het nu maar gewoon geprobeerd voor 1 set, bevalt het me niet, dan zeg ik het gewoon weer op. Dus gewoon even aankijken.

Bevalt het me niet, dan zal ik dit uiteraard even aangeven op dit forum.
Tineke
Heb 1 keer iets besteld en daarna via e-mail opgezegd. Tot mijn verbazing kreeg ik weer een setje (bh en string) toegestuurd die ik dus niet besteld heb. Het is ook nog eens mijn maat niet!!!!!! Heb hem gelijk geretourneerd. Ben benieuwd wat er nu weer gaat gebeuren......
a
doodziek word ik ervan.werd 3 weken geleden gebeld oh mevrouw u heeft een enquête i gevuld e.n.a.daarvan een lingeriesetje.ik zeg.huh?ik heb niks ingevuld dus nu al 10 tallen malen gebeld.wordt 24 uur per dsg5 gezegd dat ik een ogenblik geduld moet hebben want lijn us bezet.toen mailtjes gestuurd naar Zwitserse?huh? nou weet je .wst ik krijg sodemieter ik direct in de vuilnisbak.want vuil en listig is dit bedrijf.niks nothing nada betaal ik.stelletje oplichters.zo.punt.
Thea
Je kunt opzeggen wat je wil en geld terugstorten naar je eigen rekening tot je er gek van wordt maar ze sturen je zo weer een nieuwe zending. Bestelling zal ik het niet noemen want je hebt niets besteld.
Zo ben ik er een paar jaar geleden ook ingestonken door dat ze belden met dat ik wat gewonnen had via een enquete,terwijl ik die NOOIT invul,doordat ik toen net ontslagen was,was ik waarschijnlijk een makkelijke prooi voor ze.
Jaren heb ik geprobeerd om er vanaf te komen,vele telefoontjes gepleegd naar ze maar het hielp alllemaal niets,pas afgelopen jaar door een zeer begripvolle bankmedewerkster die mijn bankrekeningnummer voor hun heeft geblokkeerd,terwijl dat eigenlijk niet zou kunnen omdat je een formulier moet invullen voor opzegging van de machtiging maar die heb je nooit getekend maar dankzij haar ben ik eindelijk van de zendingen af omdat ze geen geld meer af kunnen schrijven.Het enige wat ik nu nog steeds krijg zijn aanmaningen waarin ze nu dreigen met juridische stappen,vind dat best eng maar volgens mij kunnen ze mij niks maken,weet iemand hier meer over?
Weet wel dat als ik nu reageer op de aanmaning hun mijn bankrekening weer hebben en alles weer van voor af aan begint.
cathy
ik heb nog maar het telefoongesprek gehad en kreeg de kans niet om geen interesse te zeggen, want toen kreeg ik mijn "bak" vol via de telefoon, ... Heb niet veel later gebeld om gebruik te maken van mijn herroepings recht dat mag ook niet voordat ik het welkomst geschenk heb gekregen en betaald, ... Aangetekend schrijven gaat vandaag nog weg en ik ga indien nodig via de juridische dienst van test aankoop verdere stappen ondernemen, ... Dit zijn echt onbeleefde mensen en ik zet verdere stappen dit meen ik!
Thérèse De Pauw
Ik heb tot 3 x toe een BH en broekje en 1 x een zwarte panty ontvangen.
Ik heb niets besteld, kende die firma niet en ik bestel nooit online!

Incassobureau uit Brussel op mijn nek gehad, nu een advocatenbureau uit Leuven.
Op mijn vragen wordt niet geantwoord, slechts de factuur wordt herhaald vermeerderd met onmogelijke hoge bedragen aan herinneringskosten!
Hoe is het mogelijk dat een advocatenbureau zicht niet vergewist of zijn klant wel legaal werkt!
Het pleit niet voor de advocate die deze zaak wil verdedigen!!!!
Mym
ik ben ook een heel tevreden klant. Mooie setjes ,heel betaalbaar en als ik de volgende zending niet wil,bellen en dat gaat eigenlijk altijd goed. 1x was ik vergeten te bellen en mocht ik het kosteloos terugsturen. geen probleem.