Agressieve crediteuren admin Ziggo straft klanten

Ziggo is de grootste aanbieder van kabeltelevisie in Nederland, en voorziet meer dan vier miljoen huishoudens van ten minste één dienst. Het maakt deel uit van het Amerikaanse moederbedrijf Liberty Global. Dit Amerikaanse (beursgenoteerde) bedrijf heeft een vrij agressieve wijze van geld innen.

Klanten moet binnen 14-dagen betalen, zo niet meteen een dwangsom op de mat. Dat overkwam mij ook. Jarenlang klant. Altijd op tijd betalen. En pats één dag te laat betalen en meteen een boete van € 25,00. Betaal je niet dan word je meteen bedreigd met: incassowetgeving en erger: ze sluiten je af of vertragen de internetsnelheid. 

Cynische me ten top. Directeur klantenservice Robin Clements sluit zijn herinneringfactuur – na een brief vol dreigementen.

Fijne dag! Wat een pannenkoek

Ik stuur deze Clements een brief. Geef hem de tijd om bedrag terug te storten binnen 14-dagen. Zo niet dan ga ik naar de concurrent. Koekje van eigen deeg.

www.ziggo.nl

 

 

 

 

4 thoughts on “Agressieve crediteuren admin Ziggo straft klanten”

Stephen 1 maand ago

Was uit eigen beweging bij Ziggo weggegaan, na een fusie met mijn vorige provider. Heb mij keurig afgemeld, maar die hadden ze “nooit ontvangen”. Ik was zo stom geweest het niet-aangetekend te sturen. Eerst lieten ze de rekeningen oplopen, en daarna werd ik eveneens bedreigd met een deurwaarder. Heb het verhaal rustig aan een medewerker uitgelegd; leverde niets op. Heb dit uiteraard in mijn sociale netwerk gedeeld. Wie is nu hier de verliezer?

Sjef Bastiaens 1 maand ago

Was tot een jaar geleden ook klant bij Ziggo. We hadden een slecht tv-signaal en vroegen om hulp. Een monteur kwam en zei al direct dat het aan onze kabels en decoder lag. Alles vernieuwd tegen een investering van € 150,- en het was niet beter. Tweede monteur in huis en die deed een meting van het signaal van buitenaf. Daar zat een storing (breuk in de kabel buiten) dus alle uitgaven voor niets gedaan.
Ziggo gevraagd voor compensatie en die werd toegezegd. Daarna gebeurde niets meer, soms een no-reply mail van ze dat het was afgehandeld. Gewoon onbeschoft hoe ze met klanten omgaan. Ik heb ze eruit gezet en dat blijven ze ook.

Antwoord op Sjef Bastiaens
Robert Kroon 1 maand ago

Ziggo heeft via Twitter gereageerd. Ze gaan het bedrag crediteren. Ben benieuwd.

Antwoord op Robert Kroon
Sjef Bastiaens 4 weken ago

Dat is dan de zoveelste belofte. Als men negatief in het nieuws komt als leverancier dan willen ze wel in beweging komen. Dat is nou een schoolvoorbeeld van arrogant gedrag.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *