ALS EEN LONT IN HET KRUIDVAT

Zelden gebruik ik een ingezonden reactie van een van onze lezers als column. Maar dit keer maak ik een uitzondering. Ik ontving een welgemeende  reactie op 17 september. De aanleiding  was een column die ik schreef op 6 juni 2007. Het artikel ging over de duistere reclamepraktijken van het Kruidvat concern. Het stuk veroorzaakte een lawine aan reacties.

De beste reactie komt nota bene van een filiaalmanager van Het Kruidvat uit Oost-Vlaanderen. Lees en beleef de frustraties van een manager van deze kruidenier.

Kruidvat is niet goed bezig
Kruidvat is inderdaad niet goed bezig. Ik ben zelf filiaalmanager van een Kruidvat in Oost-Vlaanderen en het is voor ons ook niet meer leuk. Elke week een nieuw krantje of folder om uit te zetten. Je hebt gewoon geen tijd meer om te kijken wat nu juist in welke folder staat. Alles komt bij ons vrijdag toe en moet maandag erin zitten, de overvolle gangen als gevolg.
En inderdaad, de goede acties zoals de digitale camera krijgen we gewoon niet binnen of niet op tijd. En als we het al binnen krijgen is het 1 of 2 stuks. Die paar stuks zijn natuurlijk op dinsdagmorgen (eerste dag van de folder) 10.30u uitverkocht. Voor de duidelijkheid, wij (mijn filiaal) zullen trouwens nooit deze acties vroeger dan dinsdag verkopen. En dan is het nog heel de week of 2 weken mensen doorverwijzen naar andere filialen en 100 keer bellen naar de omliggende filialen.
Het ergste van al is dat wij even veel info krijgen als jullie. Ons hoofdkantoor neemt niet op of weet er gewoon niets van. Vaak zijn er wel genoeg artikelen zoals die camara’s, maar zijn er in één filiaal 15 geleverd en in een ander 1 of 2. Als we geluk hebben, kunnen ze (de inkoop) na de eerste week zien of er nog ergens camara’s in filialen zijn, als de stock klopt tenminste in de computer. Maar dan is er nog het probleem dat we niet mogen bellen naar inkoop, alleen via het hoofdkantoor kunnen we worden doorverbonden.

Slechte interne communicatie
Er is echt een probleem in de communicatie. Er is nog veel werk aan de winkel om alles op punt te zetten vrees ik. Ik ben zelf al heel blij dat dit niet meer voor mij zal zijn, mijn laatste weekjes van mijn opzegtermijn zijn begonnen. Als Kruidvat zo door gaat, zullen er nog veel volgen vrees ik. Ze denken voor de eerste plaats alleen aan de omzet, de klanten en zelf hun eigen personeel komen pas later.

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Nikki
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Zelf werk ik als weekendkracht maar heb ook een half jaar "Fulltime" gewerkt.
Het personeel word er uitgebuit en niet voldoende geinformeerd.
Klachten van klanten worden er onvoldoende behandeld en het meest domme is toch wel hoe er word omgegaan met diefstal.

In ons filiaal word er heel veel gestolen uit de make-up bakken waardoor het hoofdkantoor ook lekker op ons zeurt dat we er beter op moeten letten.
Maar dit gaat erg moeilijk als de make-up in een hoekje is weggestopt zonder enig overzicht en we niet de mankracht hebben en ook niet mogen hebben om er altijd iemand bij te zetten.

Kruidvat is te groot geworden en het hoofdkantoor heeft he toverzicht verloren.
Alles draait nu om papieren invullen, medewerkers controleren op diefstal, kasverschil, etc.

Je word er uitgebuit en ben ook blij dat ik er weg ga met 2 maanden.
Nooit dat ik daar nog eens kom.
Robert Kroon
Kruidvat printer De folder in de bus gekregen, stond en aardige aanbieding in van een printer , Lexmark.
De volgende dag naar het filiaal, Workum, geen printer, ‘meneer, we kriijgen er niet veel’, door naar Bolsward, door naar Sneek, door naar Lemmer, steeds dezelfde antwoorden. Jammer dat we steeds weer in de lokkertjes van Kruidvat trappen. Je kunt ook niet bellen, geen tel.nummers. Na nog zo’n ervaring loop je de winkel altijd voorbij, zo mogelijk in een grote boog, en mond op mond reklame is negatief.
Jetze de Jong
kruidvatje
Goeie avond,
Ik werk ook bij het kruidvat concern met wel veel plezier!!!
We hebben een top team en ook veel leuke gezellige klanten in het oosten van het land.
De lexmark printer was nog bij ons tot donderdag vekrijgbaar.
Dus niet alles is meteen op en ook kunnen de klanten nu veel dingen nabestellen via internet.
Tuurlijk hebben wij ook wel eens iets maar ik vindt echt dat het een stuk beter is geworden het laatste jaar
Gr een kruidvatje
Robert Kroon
De folder in de bus gekregen, stond en aardige aanbieding in van een printer , Lexmark.
De volgende dag naar het filiaal, Workum, geen printer, ‘meneer, we kriijgen er niet veel’, door naar Bolsward, door naar Sneek, door naar Lemmer, steeds dezelfde antwoorden. Jammer dat we steeds weer in de lokkertjes van Kruidvat trappen. Je kunt ook niet bellen, geen tel.nummers. Na nog zo’n ervaring loop je de winkel altijd voorbij, zo mogelijk in een grote boog, en mond op mond reklame is negatief.
Jetze de Jong
Robert Kroon
In de afgelopen heel veel maanden heb ik al diverse malen (op 2 handen al niet meer te tellen) getracht aanbiedingen te bemachtigen. Ik zal de details besparen van hoeveel keer ik al voor niets in de winkel heb gestaan. Van \'s-ochtends heel vroeg tot aan het einde van de dag (na het werk!). Sowieso wordt het werkende personen heel moeilijk gemaakt om op de dinsdagen (als, volgens het krantje, de aanbiedingen in schijnen te gaan) bepaalde aanbiedingen te bemachtigen... Het zelfs (diverse malen) vrij nemen van het werk om op dinsdagochtend vroeg een aanbieding proberen te bemachtigen, mocht ook niet baten. Zelfs vele vrienden, kennissen en zelfs \"oude\" personen gevraagd hun wekkertje voor mij te zetten om om 09.00 uur bij jullie op de stoep te staan om een koopje te bemachtigen mocht ook al niet baten. Om 09.05 uur schijnen aanbiedingen al \"uitverkocht\" te zijn (??). Aanbiedingen zijn gewoonweg helemaal niet \"ingekocht\" danwel slechts een p!
 aar stuks. Meer mogelijkheden / oplossingen kan ik niet meer bedenken. In en in triest (zo niet een schande) om zo mensen \"te lokken\".... Je wordt gewoonweg voor de gek gehouden.
Een reden temeer om slechts de hoognodige zaken van / bij het Kruidvat aan te schaffen.
Naam: Jo
Email: <a href="mailto:goldbergjobien@yahoo.com" rel="nofollow">goldbergjobien@yahoo.com</a>
pietje
ben zeer schoffterig behandeld door de leiding gevende van het kruidvat afdeling fotoservice,heb vantevoren gebeld en gevraagd hoe het maken van het klaverjasspel in elkaar steekt mij werd verzekerd dat er op iedere kaart een aparte foto zou staan. dus wij twee dagen bezig om fotos bij elkaar te zoeken van groep 8 we dachten leuk afscheidscadeautje voor de kinderen van groep 8. nou niet dus !! we hebben 27 setjes besteld komen ze thuis stasat er maar 1 foto op en nog de minst leuke ook,dus wij bellen naar kruidvat en uitgelegd wat eraan de hand was en dat we hier niet mee akkoord gingen ,toen werd er dus gezegd dat ze daar geen moer mee te maken hebben ,dat we gewoon moeten betalen en dat de kaarten gewoon weer terug gestuurd zouden worden en vervolgens werd&nbsp; de hoorn opde haak gegooid.dus nu geen cadeautje voor de kinderen en geld kwijt!! dus nooit meer bij kruidvat!!
Robert Kroon
Oeps, ben benieuwd wat de reactie is van het Kruidvat!
Ik
Beste Pietje, Kan u mededelen dat de fotoservice onhafankelijk is van het Kruidvat u heeft dus geen medewerker van kruidvat aan de lijn gekregen maar een van de grootste fotolaboraoria van Duitsland namelijk Cewe-color dus al had u niet de foto&quot;s of in u geval kaartn&nbsp; bij Kruidvat ingeleverd maar bij u lokale supermarkt of dergelijke (bijna alle fotoservices) had u helaas hetzelfde antwoord van dezelfde medewerker gekregen daar het geen medewerker van Kruidvat betreft maar van de fotoservice van Cewecolor
petra van hoven
Ik ben vooral zeer tevreden over Kruidvat. bestelde ook nogal eens online. De Lexmark printer is geweldig en ongelooflijk goedkoop. Van alles kocht ik al.  thermische inbindmachine, navigater, papierversnipperaar, dvd combinatie, camara en ook kleding, toiletartikelen, make- up etc. Slechts een keer was ik zeer kwaad. ik kocht een spindel cd's die niets deden in mijn cd station. Ik kreeg geen respons erop van de hoofdverkoopster maar werd echt idioot behandeld. het ging toch om 14 euro. Ook  kon ik enkele keren niet meer terug komen met kassafouten op de bon of ondeugdelijke artikelen. Het was altijd van ' dit kunnen wij niet meer nakijken'  Ook is de kassa niet altijd aangepast aan de aanbiedingen. Daarop kun je ook nooit terug komen dus voortaan kijk ik, samen met de winkelbediende voortaan mijn bonnen na. Eerlijk gezegd koop ik het liefst via internet,  de kruidvat voordeelwinkel. De artikelen zijn altijd perfect in orde. Alleen maar lof uiteindelijk  daarvoor!!!
Demiesmail
Ik maak nu mijn fotoalbums op www.fotofabriek.nl en ben hier zeer enthousiast over! ze hebben superieure kwaliteit voor een bijzonder goede prijs. binnen 5 dagen in huis en bovenop dat alles leveren ze nog echt service. waar vindt je dat nou nog tegenwoordig? echte aanrader dus!