De koningin en goede service

Wat hebben die twee met elkaar te maken? Wel, ’s-Hertogenbosch had gisteren het genoegen de koningin te mogen ontvangen. En zoals velen hebben kunnen zien een mooie, vrolijke en gezellige middag. Met als prachtige sluitstuk “de hendjes de lucht in”. En dan blijkt vandaag, wanneer iedereen weer gewoon aan het werk is dat ’s-Hertogenbosch een bedrijf heeft dat ook nog eens een goede service verleent. Eigenlijk zoals het hoort,

en weinig gebeurt. Kranten hebben het al niet makkelijk, dus zij zullen er veel aan doen zaken in goede banen te leiden. Vandaar ook dat het Brabants Dagblad natuurlijk een vakantieservice heeft. Of je laat hem stil zetten of je laat hem doorsturen naar een kennis of vriend. Prima oplossing voor een te volle brievenbus. Dus ik dacht ik maak iemand blij met een paar weken Brabants Dagblad. Het mocht helaas niet baten, de krant werd tijdens mijn afwezigheid niet bezorgd op het aangegeven adres. Meteen gebeld, en de juffrouw gaf aan het bedrag te gaan crediteren. En dan laat ik het los. En ga er vanuit dat het ook gebeurd. En met mij velen. Het mooiste zou zijn wanneer je even een bericht kreeg, maar dat is net teveel gevraagd. Wat wel zo is, is dat de klantenservice nu nog kan zien dat ik afgelopen zomer, let wel 2006, contact heb gehad. En op de navraag of het ooit gecrediteerd kwam een vriendelijk: ik bel u zo terug. En meestal duurt dat dan een paar dagen, maar nu werd ik binnen 5 minuten terug gebeld met het goede antwoord. Ik was aangenaam verrast. Ik weet niet of dat nu meer zegt over mijn servicebeleving of over de serviceverlening van Het Brabantsdagblad? Dat laat ik graag aan u over. 

 

En voor wat betreft de overeenkomst, u snapt het al. Dat is “onze” mooie stad ’s-Hertogenbosch. 

 

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Robert Kroon
hi Susan,
Ondanks dat ik een republiekein ben, denk ik dat de koningin jouw stad een goede service heeft verleent. Den Bosch weer eens lekker op de kaart heeft gezet. En dat verdient de stad, de inwoners en jij ;-)