Geen sneeuw in de Alpen?

Na het schaatsfestijn begin januari, crossen nu de Easyjet kisten heen en weer tussen Nederland en de Alpen. Het wintersport seizoen is in volle gang en de boodschap slaat in als donderslag bij heldere hemel; geen sneeuw, groene pistes en koeien met bel.

 

McDonald's heeft dit thema opgepakt. Met zijn redelijk geestige TV commercial van jongeren in ski outfit op een letterlijk groene piste.

De direct email campagne van McDonald's is wat gewaagder. U ontvangt een email van een kennis waarmee u gaat skiën of die weet dat u binnenkort gaat skiën, bijvoorbeeld in Chamonix met de volgende tekst:

Beste............´t is een beetje groen daar... moet je dit zien:
http://www.livesnowcam.nl/?land=1&gebied=7

Hopelijk valt er snel een dik pak sneeuw!
Tsjusch!

Als u door klikt, ziet u welk drama u wacht in Chamonix, terwijl de sneeuwberichten toch wel redelijk zijn. Een voorbeeld van een geslaagde direct email actie, niet permission based, maar gewoon vrienden onderling die het rond mailen.

Een ander voorbeeld is de nieuwste Apple MacBook iWheel.

Door Christian ter Maat; Directeur Carevolution; organisatie & managementadvies. Ook gevraagd als: management, marketing, motivatie & inspiratie spreker en aangesloten bij Speakers Academy. Voorbeeld titels van zijn presentaties: 'Bureaucratie; bevrijd uw organisatie van hinderlijke regels.' en 'Van klantgerichtheid naar service kwaliteit naar klanttevredenheid.' en 'Kredietcrisis Krijgskunsten'.


© Copyright 2008 Carevolution

 

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Richard den Dulk
Christian, de actie van McDonalds is een goed voorbeeld van hoe cold-calling zich in de nabije toekomst zal gaan ontwikkelen. Ongevraagd, maar dan wel opgedrongen door een vriend/vriendin die via hyves, msn etc de reclame doorstuurt. Onbewust, want het is een lolletje.

Ik verwacht dat de eerder genoemde kanalen, maar ook YouTube hun voordeel ermee zullen doen. Zij kunnen marketeers diverse kansen bieden om de consument te bereiken.

Denk maar eens aan een merk wat een nieuw product lanceert. Normaal belt de verzekeraar heel Nederland af, net na of erger nog tijdens het eten. Als het bedrijf ervoor kiest hun nieuwe reclamespot opvallend genoeg (lees: niet geschikt voor de reclamecodecommissie) te laten zijn, hij via een YouTube razend snel verspreid gaat worden. Zorg met een aantrekkelijke link en voilà.

Natuurlijk wordt dit al op kleine schaal gedaan maar men zal meer consument gericht moeten gaan denken. De mailer zal de commercial moeten zien als geintje en zo ook de ontvanger. Daarom marketeers: aan de slag!
Christian ter Maat
Mooie reactie Richard, laat nou net grote deel van de marketeers nog geen sjoege hebben digitale marketing of crossmediaal denken. Het is tijd voor een nieuwe generatie marketeers ; GEN today.
Christian ter Maat
DAS Rechtsbijstand; verzoek aan lezers met ervaringen <a href="http://www.replytoall.nl/corporate-communicatie/das-rechtsbijstand-service-center-gelukkig-hebben-ze-meer-verstand-van-rechtsbijstand/" rel="nofollow">om hier te reageren</a>.

artikel; DAS Rechtsbijstand Service Center; gelukkig hebben ze meer verstand van rechtsbijstand?
op <a href="http://www.replytoall.nl/" rel="nofollow">www.replytoall.nl</a>