Oxxio poppetje symbool voor dom bedrijf

Deze week had ik een heel bijzonder telefoongesprek met een zeer hardleerse dame.

De telefoon gaat, en ik neem op met mijn bedrijfsnaam. Aan de andere kant begint een vrolijke vrouwenstem: “Goedemorgen, u spreekt met xx (verstond ik niet) van xxx (verstond ik ook niet).”  De stem ratelt door: “Heb ik het genoegen te spreken met MdW tekst en Communicatie aan het (ze noemt mijn huisadres, postcode en woonplaats).”


Ik antwoord bevestigend en zeg haar gelijk dat ik het ook fijn vind dat ze belt maar dat ik het telefoonnummer waarop ze belt toch echt geblokkeerd heb via Infofilter voor aanbiedingen, enquêtes en andere zaken.
Ze onderbreekt me bits: ‘Dat kan niet mevrouw, u kunt uw zakelijke adres en telefoonnummer niet blokkeren voor aanbiedingen. Ik heb uw vestigingsadres uit de Kamer van Koophandel en dat kunt u niet blokkeren.”
Ik ben verbaasd. Niet alleen omdat ze zegt dat ik mijn telefoonnummer niet kan blokkeren, maar ook over de manier waarop ze me toespreekt. Daarnaast is ze blijkbaar niet slim genoeg om te zien dat ik een eenmansbedrijf ben, gevestigd op een woonadres en dus absoluut geen interessante partij als ‘zakelijke markt.’ Ik vertel haar dit allemaal en besluit dat ik echt niet geïnteresseerd ben in aanbiedingen, abonnementen of wat dan ook.
Ze wordt nog iets bitser. “Jammer dat u me niet wilt aanhoren mevrouw, want ik ben van Oxxio (aha). Ik zie dat u nu klant bent van een andere energieleverancier en ik wil u helemaal niets aanbieden of ergens op abonneren. Ik wil u informeren over de mogelijkheden van Oxxio voor stroom voor de zakelijke markt.”
Ik schiet toch een beetje in de lach. Ze heeft dus niet naar me geluisterd en wat kan ik hier anders van denken dan dat ze me belt voor een abonnement, of aanbieding, of wijziging van abonnement of wat dan ook. Maar ik ben het beu. Als ik iemand heel vriendelijk zeg dat ik niet geïnteresseerd ben in welke aanbieding dan ook dan verwacht ik niet dat ik op het matje geroepen wordt omdat ik dat zeg. Dus ik onderbreek haar woordenstroom: ‘Precies mevrouw. Ik merk dat u niet begrijpt wat IK zeg. Ik wil gewoon geen gesprekken over dit soort dingen en vind het erg onbehoorlijk dat u mij dat verwijt. Ik wens u een prettige morgen verder.

Wanneer ik heb neergelegd blijft het gevoel van irritatie nog even hangen. Wat denken ze bij Oxxio eigenlijk wel. Ze hebben een heel dom poppetje in hun reclame. En nog dommere poppetjes aan de telefoon. Eigenlijk is het een heel dom bedrijf met een hele domme marketingstrategie. Want nu wil ik echt nooit meer iets van ze horen. 

12 thoughts on “Oxxio poppetje symbool voor dom bedrijf”

Kevinn 10 jaar ago

Toch raar, je zou van Oxxio toch wel mogen verwachten dat daar getrainde mensen zouden zitten.

Een basis-cursus koude verkoop dan maarrr ?

Ruud 10 jaar ago

Ik snap überhaupt niet dat ze met je in discussie gaan…als jij aangeeft geen aanbiedingen te willen, ga je vermoedelijk niet van gedachten veranderen als je eerst de les gelezen krijgt…

sanne 10 jaar ago

Ja, zoiets heb ik ook meegemaakt met Greenpeace.. Bleef maar doorgaan!! Leg je alles netjes uit, helpt niets.. nou dan geef ik toch lekker helemaal niets.
Heb mezelf toen ook zo verbaasd daarover, zo bereik je alleen maar het tegenovergestelde.

Robert Kroon 10 jaar ago

Leuk artikel Madeleine…..en voor Oxxio is de klant echt een nummmer. Oxxio heeft geen gezicht, heeft geen stem….is gewoon een big brother.

Jan 10 jaar ago

Een onbeschofte  behandeling heb ik ook eens meegemaakt van die club. Zo snel mogelijk vertrokken naar Greenchoice. Om meerdere redenen een betere energieleverancier.

Gaby 10 jaar ago

greenchoice zijn de oplichters, stond nog artikjel in NH dagblad over misleiding aan de deur, dit doen ze al jaren lees ik op internet.

De Oxxio Medewerker 10 jaar ago

Geachte mevrouw Van de Wouw, beste Madeleine,

Uit uw artikel halen wij dat u niet tevreden bent over de manier van telefonische verkoop van Oxxio. Graag benaderen wij u hierover en willen wij uw signaal gebruiken ter verbetering van onze verkoopafdeling.

Graag bellen wij u terug indien u uw telefoonnummer naar het e-mailadres deoxxiomedewerker@oxxio.nl stuurt.

Bij voorbaat dank voor uw medewerking.

De Oxxio medewerker.

De ‘best gelezen’ Klanten en Marketing artikelen van GekOpKlanten. 10 jaar ago

[…] dom poppetje symbool voor dom bedrijf […]

Cindy 9 jaar ago

Ben 2 jaar klant bij oxxio en ben super tevreden. alles loopt gewoon vlekkeloos. vragen over mijn afrekening werd netjes beantwoord.  gewoon zoals het hoort. Madeleine van de Wouw, om nou uitspraken te doen zoals ‘dom bedrijf’ door 1 call center medewerker zegt meer over jezelf dan over Oxxio.  Daarvoor was ik klant bij eneco is ook een goede leverancier! Maar werd gebeld voor een actie en ben daarna blijven afnemen van Oxxio.
Over elke leverancier hoor je wel wat. Geen enkel ondernemer heeft 100% tevreden klanten. Mvg, Cindy Cardinaal

michael 8 jaar ago

citaat:
greenchoice zijn de oplichters, stond nog artikjel in NH dagblad over misleiding aan de deur, dit doen ze al jaren lees ik op internet.
—-

Greenchoice zijn geen oplichters. Greenchoice werkt met consultants, consultants zijn mensen die voorzichzelf producten van een bedrijf verkopen, dit is vaak op provisie basis (niet altijd). Verkopers hebben vaak geen idee hoe ze energie moeten leveren of hoe het vaak in zijn werk gaat. Trainingen zijn slecht en vaak zijn de energie opdrachten de kut opdrachten en worden vooral studenten hier op ingezet, omdat deze het goedkoopste zijn in loon dienst.
Door een gebrek aan kennis en zelf ervaring is het vaak voor de verkopers onmogelijk om stroom te verkopen.
Ik wil u zeggen, greenchoice zijn niet de oplichters, de consultants die hebben gebrek aan kennis en ervaring en weten dus niet waar ze over praten. Vaak is de provisie het enige wat ze zien.
Greenchoice, of welke energie leverancier ook kan hier niets aan doen.

Wel is de benadering van oxxio buiten gewoon absurt. Ik ga zelf ook voor stroom langs de deuren, erg lastig, tot ik er 1 van oxxio tegen kwam, toen kon ik laggen en gaf ze een koekje van eigen deeg. PAK AAN!

bob 8 jaar ago

oxxio super

x 8 jaar ago

@ Michael ben blij dat je het schriftelijk vermeld. Klanten zouden jou er zo uitschoppen, als ze merken dat je ‘laggen’ compleet verkeerd spelt.. 😛

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *