STOMME OF GEWELDIGE RENTEPUNTEN VAN DE POSTBANK?

 De Postbank is al meer dan een jaar bezig om haar rentepunten te promoten. Ik ben eens de straat opgegaan en heb voorbijgangers gevraagd: "Wat vindt u van de rentepunten van de Postbank?" De antwoorden die ik kreeg varieerden van:

"Rentepunten is een sigaar uit eigen doos?" of "Rentepunten, ik word er gek van" of "Wat moet ik met die onzinnige artikelen die je moet kopen!" en tot slot "De rentepunten artikelen van de Postbank zijn net zo duur of zelfs duurder dan...."

Ik vraag me af hoe jij er over denkt....

 
Rentepunten van de Postbank
De Postbank is gek op haar klanten. Wil ze graag binnenboord houden. En wat doet een zichzelf respecterend vooraanstaande onderneming dan? Die gaat een loyaliteitssysteem opzetten. Airmiles sparen, spaarzegels knippen (Douwe Egberts) of bierdoppen verzamelen (Amstel Bier). Dus wat dacht een slimme marketing manager van de Postbank?laten wij onze spaarders rentepunten geven. Dus als je nu spaart bij de Postbank krijg je rentepunten. En nu komt het mooie: je kunt artikelen kopen tegen een gereduceerde prijs. Klinkt aantrekkelijk, is het niet. De artikelen zijn onaantrekkelijk en duur. Ik geef een paar voorbeelden: Philips Wardrobe Care (weet jij wat het is?), een patio heather (lekker in de winter op je terras zitten), een Philips Sweeper en wat dacht je vanVilleroy & Boch NewWaveCaffe partyplates of nog leukereen Fatboy Doggielounge groot. En de lijst van onzin artikelen is nog veel langer. Alle rentepuntartikelen worden gepresenteerd als spotgoedkoop. Maar dat zijn ze helemaal niet. Ga naar een willekeurige electronicazaak en je betaalt aanmerkelijk minder. Kortom, ik adviseer de Postbank te stoppen met die rentepunten onzin. Klanten willen gratis artikelen of tegen een heel klein zacht prijsje.

 
Toch nog goed nieuws
De postbank is niet helemaal gek. Jarenlang verleiden de ‘blauwe leeuwen' de rekeninghouders van de Postbank om hun vakantiegeld te storten. De brave spaarder ontvangt in ruil daarvoor meestal een rugzakje of een badlaken. Als je op vakantie bent zie je hoeveel Nederlanders er rondlopen met een blauwe rugzak van de Postbank. Allemaal spaarders die hun eurootjes keurig bij de Postbank parkeren. Vandaag de dag krijg je een fietslamp van de Postbank als je voor meer dan 500 Euries inlegt. Toch nog een lichtje in het donker voor de Postbank.

 

Wat vind jij van de rentepunten actie van de Postbank. Top of flop?

 

 

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Susan van Gorp
Pro-lid
Ik had er nog nooit van gehoord, ben ook geen klant. Maar ben het met je eens dat dit volledig zijn doel voorbij schiet. Het lijkt alsof een marketingmanager de cadeau's zelf wel erg leuk vind.
kenneth
susan, je hebt gelijk! Weer zo'n hippe marketing manager met een Audi A4 die niet beseft dat het merendeel van de postbank rekeninghouders gewoon jan modaal is. Jan met de pet koopt niet al die onzin. Laten die Postbank lui dat lekker zelf aanschaffen. Dikke onzin dus die rentepunten.
Leon
De schrijver mist de essentie van de rentepunt. Het idee achter de rentepunt is dat er een beloning is voor sparen. Laten we eerlijk zijn, de maximaal 3.3% rente die je krijgt levert bij een modaal spaarbedrag nauwelijks genoeg geld op voor een jaarlijks happy meal, en is daarmee geen incentive om geld zolang mogelijk te sparen.
Met rentepunten wordt sparen leuk. Je krijgt er maandelijks een heleboel extra punten en ja, die kan je uitgeven aan allemaal betrekkelijk oninteressante dingen. Des te meer reden nog even door te sparen, totdat er een leuk kado naar mijn gading bijstaat.
Lise van den Berg
De cadeau's die je normaal gesproken kreeg als je 500 Euro spaarde spraken me wel altijd aan, evenals de Postbank maar die spaarpunten vind ik een flop en de reclame met die griet in dat blauwe leeuwepak vind ik vreselijk irritant.
Patrick
Ik vindt het geen slecht idee. Over de keuze van cadeaus valt natuurlijk altijd wel iets aan te merken maar op zich een uitgebreid pakket en aangezien de rente zo laag is heb je er op deze manier toch nog iets extra's bovenop de normale rente En nee mensen als de rentepunten worden afgeschaft krijgt men geen extra rente!!

Dus ik vindt het idee goed.
Eddy Emck
Absurt systeem en zeer ergelijk!
Zeker door de hoge verzendkosten en "Administratie kosten" nauwelijks voordeel, soms zelfs ben je duurder uit. Ergelijk ook omdat je een product nooit helemaal met je rentepunten kopen ook al doet de postbank je geloven dat 1000 punten 10 euro waard zijn. Nou laat me dan het product in zijn geheel betalen met punten! En aftersales...? Forget it!
Inmiddels is mijn punten aantal zo hoog opgelopen dat ik wel voor 1000 euro moet besteden om datgene wat ik gratis heb gekregen uit te kunnen geven???!!

Volgens mij snapt elk wel denkend mens dat dit een sigaar uit eigen doos is en voel ik me ook niet erg serieus genomen door mijn bank. Ze mogen met mijn punten dat iritante blauwe beest de kroeg insturen. Zijn we daar ook van verlost.
John Heijmann
Ik heb inmiddels ook al wat rentepunten verzameld maar heb nog steeds geen gebruik ervan gemaakt. De speciale aanbieding van Thermae 2000 lijkt me wel interessant en ook de aangeboden vakanties. Ik kijk regelmatig op de Postbank-site; zodra ik iets nodig heb en het daar (op dat moment) goedkoper is zal ik het zeker gaan bestellen. Let wel op de 'houdbaarheidstermijn'die iets van max. 3 jaar is!,

jh
Debora
Flop!
Geef mij maar een hogere rente!
Artikelen zijn niet interessant en al helemaal niet aantrekkelijk geprijst.
Uiteindelijk betalen we dit met z'n allen als Postbankklanten. Ik had liever een keus gehad. U spaart geen punten, dan krijgt u 0,5% meer rente oid. Of punten inleveren voor gratis producten of gratis bankpas bij inlevering van punten, punten voor een goed doel allemaal beter dan wat ze nu doen.
mari
Ik ben al twee keer met sunweb op vakantie geweest en heb gebruikgemaakt van rentepunten en sunwebvoucher. Dat scheelt toch zo´n € 100 per keer.
Huib Masker
Actie lijkt me een flop, beperkt aanbod van relatief dure artikelen, oplopend spaarsaldo waar je regelmatig mee geconfronteerd wordt (de irritante "wat moet ik hiernu weer mee" prikkel), hopende op andere acties die niet komen, uiteindelijk komen er dan waarschijnlijk goede doelen en dan kunnen we de punten met een zucht van verlichting eindelijk lozen.
Robbert
Het invoeren van de rentepunten is voor mij reden geweest om mijn spaargeld elders onder te brengen. Ik spaar voor rente, niet voor gadgets.
Overigens werden de rentepunten ingevoerd nadat de rente op de internetspaarrekening langzaam maar zeker steeds verder werd verlaagd.
In mijn beleving moeten de rentepunten verhullen dat de Postbank niet echt aantrekkelijk is voor spaarders.
Jeffrey
Ik vind de actie een flop, de artikelen zijn veel te duur, waardoor geen voordeel wordt behaald door het inleveren van rentepunten. De postbank kan klanten beter belonen, door middel van meer rente !!
Loek
Ik weet nog goed mijn reactie toen ik de introductiefolder van Rentepunten ontving: deze actie krijgt vast de Gebakken-Lucht-prijs-2006. Want wat moet ik als Postbankklant nu met deze onzinnige klantenbinder? Is dit wel serieus? Of wellicht een test? Is hier wel over nagedacht?
Nou, reken maar dat er is nagedacht, en dat de Postbank zelf vindt dat het een groot succes is.
Want met 4(?) miljoen klanten is er altijd wel een (klein) deel dat zich voelt aangesproken door zo'n actie en Rentepunten inwisselt (met bijbetaling) voor producten. En al zou dat slechts 1% zijn, dan is dat nog altijd 40.000 orders.

En dat zal de Postbank winkelkassa doen rinkelen, want elk product zal met een leuke winstmarge weggaan. En zeg nu zelf, de Postbank is met deze 'originele' (en lucratieve) klantenbinder oo nog 'onderscheidend' van de rest.
En dat wij schrijven dat het flauwekul is, daar zullen ze bij Marketing allemaal erg om lachen. Want het gaat er niet om hoe ze over je (rentepunten) schrijven, als ze er maar over schrijven...

Alleen zijn ze 1 ding vergeten, en dat is dat mijn Postbankklantgevoel door dit soort fratsen steeds verder wordt aangetast, in negatieve zin. Want als trouwe klant moet ik wel steeds meer betalen voor mijn Betaalpakket en (nu ook al) voor overschrijvingskaartenboekjes die bovendien steeds dunner worden.
Dus als Postbank er naar streeft om mij als trouwe klant te behouden, zou ik liever zien dat ik mijn Rentepunten kan gebruiken voor (een fikse korting op) mijn bankzaken. Dat zou mij namelijk wel een meerwaarde-gevoel geven.
catriena
Ik heb duizenden rentepunten (waar ik nooit om heb gevraagd) en ben er helaas ook ingetuind. Het is gewoon een postorderbedrijf. Het fototoestel, dat ik kocht, bleek uiteindelijk elders goedkoper te zijn. Je mag het artikel binnen twee weken terugsturen, mits je de doos niet openmaakt. Dat is wel lastig, want je wilt toch zien wat je aangeschaft hebt. Ik ben al meer dan 40 jaar klant bij de Postbank en vind, dat ze hun trouwe klanten wel eens op een andere manier mogen belonen i.p.v. met dit onnozele rentepunten postordersysteem. Ik raad iedereen aan er geen gebruik van te maken.
Pieter
Helemaal mee eens, er is 1 uitzondering namelijk de aanbieding om via de Postbank een jaarabonnement te nemen op NRC Next plus, dan krijg je wel de helft van de normale prijs gratis. En voor gratis zijn we allemaal in nietwaar....?
Sara
Ik vind het ook een top. Postbank is echt zaken aan het bedenken die totaal niet aansluiten bij de behoeften van haar over het algemeen "arme klanten". Hebben jullie in de consumentenprogramma Tros Radar de vergelijking gezien van zg. Postbank prijs en de daadwerkelijke prijs in winkel. Nou de prijs die Postbank had neergezet was veel hoger dan de winkelprijs. De klanten van de Postbank mogen dan wel dom zijn, maar zo dom zijn ze ook weer niet. Men prikt er zo doorheen. Lange leve internet waarmee je snel prijzen kunt vergelijken.
Sara
Ik bedoel: IK VIND HET OOK een FLOP
Fons
het is een waardeloze actie
ik vraag me af hoeveel al die onzin kost
daar heb ik dan liever 0,1 % rente extra voor
Marc Bastiaensen
Ik ben zelf klant bij de Postbank en wat mij betreft kunnen ze de spaarpunten beter uitbetalen in een stukje extra rente op je spaartegoeden. De artikelen die je met de spaarpunten kunt kopen zijn inderdaad artikelen waar ik niet op zit te wachten. Ik zal er ook absoluut niet meer of minder om gaan sparen en als ik morgen over zou willen stappen naar een andere bank zullen het aantal gespaarde rentepunten daar echt geen rol in spelen!
Mijn advies: STOPPEN MET DIE ONZIN EN GA WEER GEWOON DOEN WAAR BANKEN GOED IN ZIJN: BANKIEREN EN KLANTEN BINDEN DOOR AANTREKKELIJKE RENTES TE GEVEN.
gert
Je hebt niets aan de rentepunten. Alleen kaartjes voor theater zijn echt goedkoper.
Hans Walthuis
Lid sinds 2019
Na de introductie van de rentepunten kreeg ik het gevoel dat de Postbank zich nu ook "verlaagde" tot dergelijke akties. Ik vond/vind dat dergelijke akties niet bij een bank van dit niveau horen.
Maar eerder bij Persoonlijke leningen en Doorlopnd krediet schuivende instellingen.

De reactie naar aanleiding van een email was duidelijk. "De klanten willen dit" (blijkbaar).

Ik heb zo mijn twijfls.
Jos van Zijl
Ik ben best blij met de postbank en acties van de postbank, maar met de rentepunten actie kun je inderdaad spreken van een sigaar uit eigen doos. De aangeboden artikelen zijn absoluut oninteressant. Variëren met meer punten of geld kan niet, en ook bezorgkosten met rentepunten betalen kan niet, kortom het slechtste loyalty progamma tot nu toe in NL.
Een andere actie van de Postbank is dat je tegenwoordig moet betalen voor je "betalingspakket". Alleen kun je het niet (zelfs niet een beetje) betalen met rentepunten.
Laat de Postbank weer een vernieuwend bezig zijn, zoals ik dat van ze gewend ben. Als ze met rentepunten door willen gaan, laat het voor de klant dan ook iets opleveren, want daar krijg je loyale klanten van. Mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar 1 procent meer rente op de spaarrekeningen
hugo
LS

Helemaal mee eens. Mooi marketing verhaal over de rug van de spaarders. Doe maar x meer rente vergoeden en schaf die rentepunten onzin onmiddelijk af.
han mul
Stoppen met deze onzin hoeft mijns inziens niet.

De Postbank heeft hier namenlijk een kanjer van een kans om haar gezicht te redden.

Ik heb maar eens gekeken wat ik waard ben. 35.000 rentepunten inmiddels. Dat is de redenatie van de Postbank volgend al snel 350 EURIES. Ofwel bijna 35 jaar een lang een gratis bankpas van de postbank.
Zelfs 70 jaar lang een pas voor de helft van de prijs.
Henk Benders
Ik ben wel Postbank klant en ik ken de rentepunten. Toen ik voorwaarden en mogelijkheden bekeek, voelde ik me bedonderd en beledigd. Inderdaad spulletjes die je niet nodig hebt voor veel te veel geld.
Je probeert klanten op een doorzichtige manier wat aan te smeren via een medium (internet) dat zich bij uitstek leent om snel prijzen te vergelijken. Dat is niet aleen naïef, maar vooral dom. Dan nog liever jan Mulder ..... hoewel ...
Henk
koppelaar
Vandaag bericht gekregen dat rente punten maar 3jaar geldig blijven, zo komen we er toch nog voordelig van af ze worden gratis verwijderd
Sara
Hahaha, ik denk dat die Han Mul een undercover van de Postbank is.
Nee, daar trappen wij echt niet in.
Postbank heeft zichzelf echt beschadigd met deze actie. Voor mij never Postbank.Het zijn allemaal blanke mannen die de acties verzinnen voor de
modale en onder-modale klanten, waarbij al helemaal geen rekening wordt gehouden met de allochtone groep klanten.
Robert Kroon
Beste lezers,

Het doet me een groot plezier om te lezen dat de rentepunten van de postbank leven. Alleen de actie van de postbank is op sterven na dood!
susie
Waardeloos en zeer 'verneukeratief'dat rentepuntensysteem. Heb er niet om gevraagd en ik doe er ook niets mee. Het levert geen enkel voordeel op. De postbank kan beter wat meer rente geven!
R. Mok
Mijn vader van 80 zit in een tehuis en is dus erg blij met deze geweldige actie. Wat moet hij ermee??
Ondertussen gaat wel de rente van zijn spaarrekening omlaag en dat juist nu terwijl andere banken de rente verhogen. Tijd om de postbank te verlaten?
J. van Daalen
Rentepunten? Waardeloze actie!!!
Ger Wiegers
Helemaal mee eens! Ik heb inmiddels duizenden rentepunten en ik kan er niets mee. Jawel, spullen kopen in de Postbankwinkel die je voor minder elders kunt aanschaffen. Kortom waardeloos! Ik overweeg mijn spaarcenten elders onder te brengen.
Sayran
Inderdaad geen geslaagde actie. Ik vraag me af of de marketeers van Postbank wel nadenken over het nut van zo'n actie. Waarschijnlijk heeft iemand geroepen dat hij zo'n "goed idee" heeft, zonder eerst na te gaan of de belangrijkste groep (de klanten) dat ook zo'n goed idee vinden.
Robert
Flop. helemaal niks waard.
worden we allemaal al ruim anderhalf jaar geconfronteerd met steeds hoger wordende rentelasten voor de hypotheek. dan zou je verwachten dat de rente op je spaarrekening ook een keer omhoog gaat. maar niets hoor. die blijft lekker ongewijzigd op die magere 2,5% staan. in de vuilnisbak met die rentepunten (wat een rotzooi wordt er aangeboden zeg), en geef een eerlijke rente op de spaarrekening. ik overweeg over te stappen naar een andere aanbieder.
Emilio
De postbank schiet met de rentepunten haar doel voorbij. Haar imago zal er mijn inziens onder gaan leiden. Bij mij heeft het in ieder geval tot het inzicht gebracht om mijn spaarcenten te verplaatsen naar een andere rekening. Ik krijg er een Wehkamp gevoel bij, dat is niet positief bedoeld.
Marcel
Ik zou zeggen, oordeel zelf: http://rentepunten.toorn.org
Sayran
Marcel, geloof je het zelf?


http://www.trosradar.nl/?url=PHP/news/23/2842/dossier
Marga
Ik vind die rentepunten een ergerlijke actie.
Ten eerste; Het zet totaal niet aan tot sparen, want als je na drie jaar je punten niet gebruikt hebt, komen ze te vervallen. En als je ze wel gebruikt moet je toch altijd nog de helft van de prijs met je spaarcentjes betalen. En de prijzen zijn niet mis.
Ten tweede; Als je toevallig aardig wat geld gespaard hebt, word je om je oren geslagen met een heleboel rentepunten, waarmee je dingen moet kopen die je niet wilt hebben. Maar, getuige m'n spaarrekening, ben ik een zuinig iemand die niet van verspilling houdt. Dus het geeft me een rot gevoel, want hoe ik het ook wend of keer, ik verspil altijd. Ik raak mijn punten kwijt, of moet betalen voor iets dat ik niet nodig heb.
Ten derde; Ik vind de reclame erom heen agressief.
"U heeft nu zoveel rentepunten, en dat is HÉÉL wat waard in de voordeelwinkel. Maar na drie jaar gooien we ze ALLEMAAL weg".
Dus..... Kopen, Kopen Kopen!!!!!
Bah, ik word er misselijk van als er allerlei dingen door mijn strot geduwd worden.
Hans van Os
Ik heb al mijn spaargeld bij een andere bank ondergebracht en ook mijn postbankcreditkart opgeheven, ik had een telefoon ontvangen die niet goed werkte een dag later teruggestuurd en van de medewerkster vernomen dat ik dan gelijk een nieuwe zou ontvangen, nu 2 weken verder en nog niets ontvangen en volgens een andere medewerkster is de telefoon naar Siemens voor reparatie.Ik heb hier geen goed woord voor over ik heb het helemaal gehad met de postbank.
Hans van Os
Ik heb al mijn spaargeld bij een andere bank ondergebracht en ook mijn postbankcreditkart opgeheven, ik had een telefoon ontvangen die niet goed werkte een dag later teruggestuurd en van de medewerkster vernomen dat ik dan gelijk een nieuwe zou ontvangen, nu 2 weken verder en nog niets ontvangen en volgens een andere medewerkster is de telefoon naar Siemens voor reparatie.Ik heb hier geen goed woord voor over ik heb het helemaal gehad met de postbank
C. Heijstek
Volledig waardeloos die rentepunten. Tot nu toe heb ik nog niets interessants in de rentepuntenwinkel voorbij zien komen. Ik heb liever een hogere rente !
Via e-mail heb ik de Pestbank al geadviseerd om extra spaarrente te kunnen kopen in ruil voor rentepunten, maar dat doen ze natuurlijk niet. Mijn advies is om ergens anders een internetspaarrekening te openen.
m.bakker
Slechte aktie rentepunten,te dure artikelen,je kan
niet lang genoeg doorsparen na drie jaar vervallen ze,wij denken er ook over om over te stappen.
Sara
Beste Heijstek en Bakker, ik zou jullie willen adviseren om gewoon over te stappen naar een normale bank waar je gewoon rente ontvangt. En het is ook makkelijk om over te stappen. De meeste banken bieden een overstapservice, dus dat scheelt een hoop gedoe. .
Wilma de Vos
En dan nu die toyota. Ik ben er wederom ingestonken. Zit ik elke morgen om 5 voor negen klaar om de toyota te scoren blijkt dat het voor een normale 56 jarige burger praktisch niet mogelijk is er een te bestellen. grrrrrrrr denk ik dan.
Ik geloof dat ik er mee ga stoppen, met die hele postbank. Heb het wel gehad. Ben 40 jaar trouwe spaarklant. Zou ik toch een beloning moeten krijgen. En wat krijg ik? Alleen ergernis.
Gert Eggens
De Postbank gedraagt zich meer en meer als een tankstation of supermarkt. Kosten worden berekend als je wekelijks afschriften wilt ontvangen en girokaarten wilt gebruiken, onder het mom van kostendekkend werken maar wel reclamefilmpjes opnemen met Jan Mulder. Wat zal dat wel niet kosten?
Rosanne
Heeft iemand de Postbank zelf al eens op de hoogte gebracht van dit artikel + de reacties? Lijkt me goede opbouwende feedback. Er worden volop alternatieven en ideeën gegeven, en na het lezen van de reacties moet de Postbank toch echt zelf ook tot het inzicht zijn gekomen dat de rentepunten een dramatisch geflopte actie zijn, mochten ze dat inzicht uit zichzelf nog niet hebben verkregen.
walbert
Wilma, ik geloof pas in de integriteit van de Postbank als zij verklaren dat hun eigen medewerkers gecontrolleerd worden of zij niet met hun snelle intranetverbinding de dagelijkse Toyota uit de winkel vissen. Elke dag verschijnt die trouwens steeds op een wisselende tijd in de winkel ipv de beloofde 9.00 uur.
Ik zie het al voor mij : met de rechter pc plaatst de medewerker hem in de winkel en klikt dan meteen op de linker pc en... weer een Toyota voor het eigen personeel bemachtigt.
De Postbank beseft niet dat in het bankwezen alles om vertrouwen gaat, zie de problemen van ABNAMRO.
Zou Wellink ook toezicht houden op deze gang van zaken.
NB Eerst verzekerde een hoge Postbankdirecteur mij dat medewerkers met deze Toyota-actie natuurlijk niet mee mochten doen, in een later gesprek moest hij hierop terugkomen.
De gewone particuliere klant ligt met zijn internetverbinding ver achter bij de postbankmedewerkers die op hun werk de Toyota binnenhalen.
de Leeuw
Ik heb eenmaal een telefoon gekocht, die was op dat moment echt nergens goedkoper te krijgen maar wel precies het model wat dochterlief zocht. Voor de rest zijn de spullen NA BIJTELLING van de bezopen bezorg/administratiekosten amper voordeliger dan in de (internet)winkel. Wij stikken van de rentepunten maar ik heb nog nooit iemand er een plezier mee kunnen doen. Dat zegt eigenlijk genoeg.
Marcel
Ondanks dat ik het met vele van jullie eens ben dat het een slechte actie is van de postbank, zit er ook een positieve kant aan. Zo zijn enkele dvd`s daadwerkelijk echt goedkoper dan in de winkel... Het mag dan wel niet de beloofde 50% korting zijn, maar het komt wel erg dicht in buurt. Een ander artikel wat het goed doet qua kortingen zijn de telefoons........
nogmaals: oordeel zelf: http://postbank.toorn.org/index.php
Michael
Ik ben al meer dan 25 jaar trouwe klant bij de postbank en zag de postbank altijd als een degelijke bank zonder fratsen.
Een bank met een hoge betrouwbaarheids gehalte.
Na dit soort rente-punten actie's bedoeld om er zelf beter van te worden past niet bij imago die ik heb van de Postbank. Daarom stap ik binnenkort over naar een andere bank die de klanten wel serieus neemt. Het is tenslotte mijn geld die maandelijks bij de Postbank beland en als dank wordt je dus ook nog misleid. Daar kies ik uit princiepe niet voor.
De enige manier op dit soort praktijken een halt toe te roepen is gewoon opzeggen. Aan alleen maar klagen heeft geen zin. Daar luister echt niemand naar. Hopelijk denken er meer mensen om gewoon aftereken met de Postbank. De ondernemingen moeten weer leren hun klanten echt serieus te nemen. Hun salarissen komen tenslotten van hardwerkende klanten.
Hella
Deze mail stuurde ik aan de Postbank:
LS, ik heb nu al 61791 rentepunten. Helaas is er in de catalogus van 'cadeaus' niets wat ik ontbeer of begeer. Ik heb mijn spaargeld dan ook overgebracht naar een andere bank. Blijft de vraag wat ik met die rentepunten moet. Nu zag ik op het postkantoor in Leeuwarden eindelijk iets wat wel mijn begeerte opwekte: de blauwe leeuw met grom en lampje in de staart. Ondanks dat ik al 30 jaar een girorekening heb, en zoveel rentepunten, kan ik die niet verwerven. DAT IS BELACHELIJK. Ik wil de blauwe leeuw, van MIJN rentepunten, ZONDER bijbetaling. GRRRRRR!!!!!

Maar het mocht niet van de Postbank, de leeuw was alleen voor kindjes die een groeirekening openden. Laatste mail van mij aan hen: "dit alles onder het motto Wij Zijn Pas Tevreden Als U Dat Bent, begrijp ik."
Martijn
Waarom dit geklaag? Open een rekening bij (een) andere bank(en) met >3,5% rente en hevel je spaargeld over. Ik heb dit zelf al 1,5 jaar geleden gedaan en zorg er voor dat er niet te veel op de rekening courant staat.

Dit is het meest effectief om de Postbank te laten inzien dat ze de koers moeten wijzigen.
Josje
Een zeer ergelijke actie, dat rentepuntengedoe. Dure overbodige spullen!
De spullen die je bij de spaaracties kreeg waren altijd wel leuk. En wat blijkt nu: de beloofde luxe handdoek bij 500 euro sparen bleek UITVERKOCHT! Maar ik kan wel rentepunten krijgen, die ik inderdaad binnen mijn gehele famielie en vriendenkring niet kwijtkan! Over verneukerij gesproken!!
Ik was altijd een trouwe postbankfan, maar dat is aardig overgegaan!
Frans
Wat een onzin die rentepunten, bij de postbank zelf zeggen ze dat 100 rentepunten een euro waard zijn, kom op dan met die euro's
Die rommel die ervoor aangeboden word, koop ik wel gewoon in de winkel en ook nog eens voor minder
pro
Rentepunten: voor mij grote bedriegerij; en dan het smoesje van de Postbank "Je krijgt ze toch gratis". Ik ben jarenlang een tevreden klant bij de Postbank geweest, maar heb me reeds voor sparen en beleggen bij een andere bank gemeld.
De meer dan 100.000 rentepunten zal ik laten vervallen, tenminste dat is voor mij het meest gunstig of de Postbank moet een beter voorstel komen.
robin hood
beste allemaal,
het zal duidelijk zijn: iedereen realiseert zich opeens dat ie 1000den van die stomme punten heeft. Iedereen zal stoppen met postbank sparen en overstappen naar een betere bank.

Maar wat te doen met die punten?
Het is heel waarschijnlijk dat je geen philips haartrimmer wilt, ook al is die echt goedkoper dan in de winkel (http://postbank.toorn.org/). Maar misschien is er wel iemand anders die zo'n trimmer wil. Kortom, wie gaat er een 'rente punten robin hood ' site starten waar mensen hun punten kunnen aanbieden?
Marcel
Beste mensen,

Ik heb door deze actie het helemaal gehad met de Postbank, jarenlang trouwe spaarder geweest en dan deze waardeloze actie.

Ik heb al mijn spaargeld overgeboekt naar de ABNAMRO en ATB bank, daar geen waardeloze rentepunten maar 4,5% rente zonder voorwaarde
Brasto
Ik ben benieuwd hoelang de postbank met deze ONZIN doorgaat. Er zit voor de consument spaarder geen enkel voordeel in. Het moet die postbank nogalwat kosten omdit flutsysteem overeind te houden. Voortdurend de winkel aanpassen omdat producten niet meer te verkrijgen zijn. Processor tijd om mijn bestanden bij te houden en mijn puntjes weer op tijd te laten vervallen. Marketing kosten/Foldertjes naamsverlies etc.
Geachte Postbank ik ga nu naar een bank die gewoon RENTE geeft
Robert Kroon
Er moeten mensen zijn binnen de postbank of daarbuiten, bijvoorbeeld relatiegeschenkleveranciers en A-merk fabrikanten die er belang bij hebben om dit oerstomme spaarsysteem met nul waarde overeind te houden. Ben benieuwd of de postbank dit soort verhalen leest.
Klote rentepunten van de Postbank
[...] januari 2007 schreef ik al een artikel over de Rentepunten van de Postbank. Dit stuk veroorzaakte een hausse aan [...]
l. duijker
Allemaal vertrekken bij de postbank, er zit niets anders op. Er zitten daar een stelletje labiele figuren die zonodig mee moeten doen met allerlei andere maffe actiebedenkers. De consument wordt voor dom aangezien. Typisch een voorbeeld van " Sigaar uit eigen doos ".
adevr.
De Postbank heeft gelijk, waarom zouden ze die domme Nederlanders ook niet mee-uitzuigen en een rad voor ogen draaien net als al die graaiende en volksbestelende (maatschappelijke) instituten. Ze doen gewoon mee. Alles is anders dan ze de burger willen laten geloven. Willens en wetens in de massaliteit een beroving uitvoeren door geld wat de burger toekomt met een truc veranderen in een surprise waar vervolgens de massa spuugzat van wordt en graag afstand van wil doen. Vervolgens overal kosten voor in rekening brengen en ze hebben de kat in het bakkie.
 Nederland gaat van een democratie naar een plutocratie (zoek dat maar eens op in de boeken). 
De Postbank kan daar toch niet voor onder doen?
    
Hans Engberts
Van huis uit is het Postbank gevoel meegegeven. Een betrouwbare, degelijke bank zonder fratsen. Helaas is dat vertrouwde en het degelijke gevoel helemaal verdwenen. Vertrouwd niet meer vanwege de slechte reputatie wat betreft de hantering van rente op spaarrekeningen en  degelijk niet meer vanwege de onproffesionele actie omtrent de rentepunten. De rentepunten zouden een waarde van 1 eurocent per punt hebben. Lariekoek! De artikelen zijn vaak duurder dan in de winkel om de hoek. Bovendien komen boven op de prijs nog eens flinke verzendkosten. Ik heb mijn rentepunten aangeboden aan de Postbank tegen 10% van hun waarde. De Postbank bedankt hiervoor. Zou dit zijn omdat de rentepunten in werkelijkheid geen enkel waarde hebben en alleen maar lokkertjes zijn voor naive spaarders?? Ik ga op zoek naar een moderne bank zonder fratsen.
Kees Werst
Inderdaad weinig interessante artikelen; toch zijn sommige de moeite waard. Laat gewoon links liggen wat je niet wilt hebben en wind je er verder niet over op.
Wie geen zin meer heeft in de Postbank: er zijn nog andere banken genoeg.
janneke
het is een belachelijk iets.
je krijgt rente punten kado en dan zogenaamd kan je iets goedkoop uitkiezen nou ga ff naar vergelijk.nl of kieskeurig en je ka dat artikel kopen zonder rente punten en nog goedkoper ook!!!
snap niet dat dit is toegestaan het is misleidend om iemand lekker te maken en dan na het kopen er achter te komen dat je het zonder die stomme rente punten gewoon ergens goedkoper kan kopen!!!
ze hebben toch van die leuke regels uitgevonden in nederland??? laten ze dan hier ook wat mee doen!!!!!
Els
Wat moet ik met die ongevraagde rentepunten? Dingen waar ik niets aan heb en die ook niets goedkoper zijn. Laten ze liever die rentepunten verdwijnen, en de spaarrente omhoog brengen. Terwijl alle banken stijgen met de rentepercentages, brengt Postbank als enige die omlaag! (Met het idee dat de klant die eenmaal bij hun is, niet de moeite zal nemen om van bank te veranderen.)
Nou, ik dus vandaag wel, SNS 4,5% rente.
tuytelaars
Onderstaand, nietszeggend, antwoord mocht ik van de Postbank ontvangen op mijn melding over rentepunten en de "voordeelwinkel" van de Postbank.

Voor mij is dit een vorm van discriminatie!!


<strong>Wij begrijpen dat u het vervelend vindt dat u het product ergens anders tegen een prijs kunt aanschaffen die lager is dan door de Postbank genoemde adviesprijs. </strong><strong>De adviesprijs wordt door de leverancier van het betreffende artikel bepaald. Het kan echter voorkomen dat het artikel elders tegen een prijs wordt aangeboden die lager is dan de door de leveranciers opgegeven adviesprijs. Hierop heeft de Postbank uiteraard geen enkele invloed. De Postbank houdt de ontwikkelingen in de markt echter scherp in de gaten en zal, indien nodig, de prijzen of de producten in de winkel aanpassen.</strong><strong>De Multi tankcard is uitverkocht. Door de grote drukte was onze Rentepuntenwinkel op 6 mei tijdelijk niet goed bereikbaar. Veel klanten hebben de Rentepuntenwinkel wel kunnen bereiken en de Multi tankcard kunnen bestellen.</strong><strong>We vinden het vervelend voor u dat u onze Rentepuntenwinkel niet hebt kunnen bereiken. Onze excuses voor het ongemak.</strong><strong>Uw klacht zullen wij registreren en meenemen in de ontwikkeling van onze service.</strong><strong>Met vriendelijke groet,</strong><strong>Postbank N.V.</strong><strong>Mw. drs. I.M. van der Wal</strong><strong>Hoofd E-commerce en E-mail</strong>
Adri Loendersloot
De leeuw van de Postbank is&nbsp;uitgebruld.

Rentepunten, je hebt er niets aan. Mensen, laat je niet langer foppen met een kunstmatig laag gehouden rente, aangevuld met waardeloze punten.

Stap over naar een bank die wel een interessante rente biedt. Niets mis met ASN, AT Bank, of Garantibank.
Rentepuntje
Verkoopsactie of Loterij?&nbsp;De Razende Rentenpunten-actie van de Postbank is op voor velen op een groot fiasco uitgelopen. Veel spaarders hebben veel tijd gestoken in het proberen om de producten te bestellen. De informatie over hoe de actie gevoerd werd vooraf was minimaal, vaak niet kloppend en inconsequent. Telefonistes van het callcentrum spraken elkaar glashard tegen over de tijden dat de producten online zouden komen. En hoewel de aftelklok naar dinsdag 9.00 uur aftikte en menigeen er dus vanuit ging dat d&aacute;n de winkel open ging en de producten te bestellen zouden zijn, werden zelfs op de eerste dag al voor die tijd producten aangeboden via de site. Vanaf de eerste dag was de site langere tijd offline. Ook was er soms langere tijd niet in te loggen op de site of werd de verbinding voortdurend verbroken door time-outs.&nbsp;De Razende Rentenpunten-actie is buitengewoon amateuristisch gevoerd. Wat een leuke actie voor goede loyale klanten had moeten zijn, is uitgedraaid op een teleurstellende ervaring die velen zeer veel tijd achter de pc en uiteindelijk grote frustratie opleverde. Tussentijds is de FAQ aangepast met wezenlijk andere informatie. Er is geen inzage en openheid in hoe de verkoop is verlopen. De informatie die de telefonistes hier wel over geven, is inconsequent en verwarrend. De servercapaciteit was blijkbaar veel te laag ingeschat terwijl de Postbank natuurlijk wel had kunnen vermoeden dat deze actie veel extra activiteit op de servers en het netwerk zou geven. Klanten werden niet, niet tijdig of niet correct ge&iuml;nformeerd over hun bestellingen. Zelfs voor de aanschaf van een auto voor weliswaar de helft van de adviesprijs, maar toch nog 13.500 euro, leek het de Postbank niet nodig mij op de hoogte te brengen van het al dan niet slagen van de bestelling en werd ik verzocht om nog maar eens terug te bellen. A 10 cent per minuut en met verplicht aanhoren van de reclameboodschap voor je te woord gestaan wordt&hellip;&hellip;.&nbsp;Kortom, wat een leuke actie voor vaste goede klanten leek te zijn, bleek een verkapte wedstrijd of loterij. Echter zonder de borging door middel van van te voren vastgestelde regels en uitsluiting van Postbank-medewerkers en hun gezinsleden. Er is doordat de actie niet onder de noemer &lsquo;loterij&rsquo; werd gehouden geen enkele vorm van toezicht noodzakelijk geweest, laat staan toezicht door een notaris of andere bij loterijen gebruikelijke en vaak zelfs verplicht notari&euml;el toezicht. Net als bij een loterij is er maar een kleine kans in de prijzen te vallen. Echter, bij deze actie oftewel verkapte loterij betaal je in dat geval zelfs nog een flink deel mee.&nbsp; &nbsp;Mijn eigen verhaal? Het begon dinsdag met rustig staren naar de aftelklok en om even voor 9.00 uur erachter komen dat er niet is in te loggen op de site en door te klikken naar de winkel. Als om half 3 die middag dat eindelijk lukt, zijn alle benzinebonnen al verkocht. Vervolgens probeer ik op 8 mei een Ipod te bemachtigen. Het lijkt goed te gaan. Ik doorloop de bestelling zodra de Ipod online te verkrijgen is en zie zelfs de bevestiging van de bestelling op het scherm. Helaas, daarna hoor of zie ik niets meer. Er worden geen punten of geld afgeschreven en ik ontvang geen e-mail. Op 9 mei zit ik voor alle zekerheid vanaf 6 uur &rsquo;s morgens achter de pc. Ik log in (daarna blijkt dat ook niet meer te kunnen maar ik ben dan al binnen) maar de rentepuntenwinkel is nog wel bereikbaar. Om 7.43 plaats ik mijn bestelling. Wijs geworden door de ervaringen van de afgelopen dagen maak ik van de pagina en de pagina waarin staat dat de bestelling voltooid is printscreens. Wederom hoor, zie of merk ik niets van het feit dat ik een auto besteld heb. Een telefoontje later op de dag levert mij weinig extra informatie op over de Ipod en de auto. Wel biedt de vriendelijke telefoniste mij uit &lsquo;coulance&rsquo; de mogelijkheid aan een Ipod aan te schaffen onder dezelfde voorwaarden als die golden voor de actie. Ze kan niet zien of de eerste bestelling nu wel of niet gelukt is en heeft alleen nog groene in de aanbieding en ik betaal hiervoor 104,50 euro plus de benodigde punten. De punten en het geld wordt nu wel direct afgeschreven. Ze vertelt me dat de problemen er zijn doordat er zoveel extra bestellingen zijn en moest zelfs wel lachen toen ik vertwijfeld uitriep dat vijf producten, zelfs als het auto&rsquo;s zijn, toch niet zo heel veel is.Vandaag bel ik weer om te informeren waar mijn auto blijft&hellip;&hellip;. Nergens dus, want nu kan wel worden achterhaald dat ik te laat was met bestellen. De klok bij de Postbank geeft 7.46 uur aan, terwijl ik de tijd van mijn horloge en laptop enkele dagen daarvoor nog gesynchroniseerd heb met de aftikklok van de Postbank. Ook vertelt de telefoniste mij dat het 20 minuten duurt voor de producten als &lsquo;onbestelbaar&rsquo; worden aangegeven nadat de laatste is verkocht. Dat moet dus al rond 7.26 (7.46 minus 20 minuten) geweest zijn. Gek genoeg heb ik de auto en sloep toen niet op de site gezien. Toch moeten de producten het volgens deze gegevens gedurende deze 20 minuten op de site gestaan hebben. Niet dus.Conclusie, ondanks mijn doorlopende refreshen van mijn beeldscherm met Ctrl-F5 (hiermee worden de gegevens opnieuw opgehaald van de server) heb ik gedurende deze 20 minuten nooit gezien dat de auto bestelbaar was, behalve toen ik zelf toehapte om 7.42 en de auto om 7.43 bestelde. Om 7.46 was de auto volgens de site pas onbestelbaar. Ik kan onmogelijk 20 minuten lang het product gemist hebben op de site terwijl ik doorlopend refresh als het 20 minuten duurt om het offline te halen. Dit kan dus helemaal niet! Bovendien vertelde de telefoniste mij toen ik informeerde naar wie de bestellingen konden doen, dat de medewerkers van de Postbank niet uitgesloten zijn van de mogelijkheid te bestellen. Dat is toch vreselijk oneerlijk, want zij weten w&eacute;l wanneer de producten online zijn en kunnen zelf mogelijk via omwegen sneller bestellen of deals maken met collega&rsquo;s. Bij loterijen en wedstrijden worden daarom deze groepen uitgesloten, dan is niet voor niets! &nbsp;Behalve deze feitelijkheden voel ik mij als klant van de Postbank niet serieus genomen, zelfs zwaar in de maling genomen. Dit getuigt niet van respect voor de klant, om over het begrip &lsquo;klantvriendelijkheid&rsquo; maar te zwijgen. Ondanks mijn jarenlange loyaliteit naar dit bedrijf en het feit dat ik mij keurig aan de regels houd, getuigt deze actie alleen maar van een onprofessionele en volledig onge&iuml;nteresseerde houding naar de klanten. Naast mijn eigen verhaal lees ik de ervaringen van anderen op de fora op internet en ik kan geen andere conclusie trekken dan dat de Postbank bij deze actie vele steekjes heeft laten vallen. Het benieuwt mij dan ook hoe de Postbank hier verder mee om zal gaan. Ik ga in ieder geval een offici&euml;le klacht indienen en mij beraden op het overstappen op een bank die klantvriendelijk en beter te vertrouwen is. Het ontgaat me op dit moment even wat &lsquo;De Kracht van de Postbank&rsquo; nu precies is. &nbsp;Mijn vraag aan jullie&hellip;&hellip; Hoe waren jullie ervaringen met de actie? Hierbij is het belangrijkste welke zaken er echt mis gegaan zijn. Zijn er dingen in de tijd die niet mogelijk waren? Hoe was de voorlichting voor- en achteraf door de medewerkers van het callcenter? Heeft iemand nog prints van de veranderde voorwaarden die op de FAQ-pagina te zien zijn geweest of andere belangrijke mededelingen op de site, bv begintijden voor het bestellen? Het lijkt me een goede zaak dat er zoveel mogelijk openheid is over deze actie, is het niet van de Postbank, dan maar via de mogelijkheden die communicatie via het internet ons biedt.&nbsp;&nbsp;Na een week die in het teken stond van het voordelig bestellen van een benzinebon, een Ipod en een auto, welke alle niet gelukt zijn behalve dan de groene coulance-Ipod, vind ik het welletjes&hellip;&hellip; nu wil ik alleen nog uit coulance graag een auto bestellen&hellip;&hellip; desnoods dan ook maar een groene! ;-)&nbsp;
Rijke stinkerd
Daaag Postbank, daaag rentepunten aufniewiedersehen
J.Willems
Postbank? De naam zegt het al: gruwelijk ouderwets!
hillie
als er iets aangeboden word moet je er ook aan kunnen komen en niet zoals het met de benzinepas gegaan is waardeloos in een woord
robert kroon
ik ben erg benieuwd of ING dit waardeloze spaarsysteem handhaaft.......ik weet bijna zeker van niet...WEDDEN!
W.A.J. Prins
Rentepunten zijn absoluut waardeloos. Ze komen als een &quot;plaag&quot; over je heen en je kunt er weinig zinnigs mee kopen. Waarom biedt de Postbank nu eens niet een enorme reductie op bijvoorbeeld een vliegticket , treinreis of een&nbsp;hotel aan. Bij Center Parcs kan je reductie krijgen voor een luttel bedrag maar daar gaan wij niet heen. Het zou ook mooi zijn als de Postbank de rentepunten laat inwisselen voor extra rente. Het huidige rentepercentage bij de Postbank is niet concurrerend.
R.H. Blom
Rentepunten.....? Wat moet ik ermee?&nbsp; <strong>Ik wil rente,&nbsp; geen</strong> <strong>punten!</strong> Maar de Postbank begrijpt dat niet blijkbaar. Daar zitten wat onnozele lieden die denken mensen nog blij te kunnen maken met door henzelf betaalde fopspenen. Helaas, kennelijk vaart de bank er zelf wel bij. Anders was dit domme gedoe al lang afgelopen en was elke gespaarde rentepunt allang in een eurocent rente voor de spaarders omgezet. Maar nee, op dat idee komen ze bij de Postbank niet.......&nbsp; Sterker nog, ze jatten je gespaarde punten na 3 jaar gewoon af of dat de gewoonste zaak van de wereld is.
T.W.Rosmolen
Helaas kan ik me alleen maar aansluiten bij wat gemiddeld is geschreven over de rentepunten.Het is een onzinnig iets.Voordeel op de aan te schaffen ( meestal overbodige) artikelen zit er niet in.
Ze moesten net zo handelen als bij mijn bezinepomp, daar kun je kiezen tussen allerlei overbodige troep .&oacute;f&nbsp; 7 cent korting per liter benzine, dat is dus niet zo moeilijk !.&Oacute;f rentepunten, &oacute;f wat meer rente.
Advies, houdt de rente op spaarrekeningen van de Postbank goed in de gaten, ze verlagen die zonder informatie te verstrekken. Je moet regelmatig bellen en met klem vragen om een betere rente.Dan toveren ze opeens een betere rente uit de hoge hoed.
test
Nou ik heb laatst meegedaan aan de spaaractie van de Postbank. 500 euros gestort, en de fietslamp geselecteerd als kado.&nbsp;Die heb ik gisteren&nbsp;ontvangen. Zat in een halfopen,&nbsp;enigzins verfrommeld doosje, dus niet zorgvuldig ingepakt. Verder lekten de bijgeleverde batterijen. Er zat zelfs batterij inhoud op de &#039;handleiding&#039; (een klein briefje met alleen maar een paar plaatjes erop). Ik dacht eerst dat het water was, maar na afdrogen met een tissue bleken twee van de drie batterijen nog steeds te lekken. Uhm.. is dit niet een beetje gevaarlijk? Wat als een klein kind het doosje had gevonden...
rebel
FLOP!
wil je een gratis cadeau bij het sparen: is t alweer zgn&nbsp;op en krijg je weer die stomme rentepunten, lijkt me zelfs doorgestoken kaart soms, cadeaus op--&gt; krijgt u rentepunten extra! fijn....NOT
heerlijk zo&#039;n terraswarmer....heb geen balkon en geen tuin...hmm...bottleneckje...
kijken hoe t nu met de nieuwe telefoonactie verloopt...dan idd liever wat meer rente, want daar lijken ze goed mee te kunnen goochelen...
Johan
Heb&nbsp;ik eindelijk voor een Fatboy zitzak besloten, heeft Postbank de adviesprijs verhoogd. Moet ik weer langer sparen. Postbank is overigens de enige die deze hoge adviesprijs hanteert.
Woordenboek
Wie heeft er nu last -- of voordeel -- van rentepunten? Is er dan nog iemand die zijn spaargeld bij de Postbank heeft staan?
Op een spaarrekening bij een andere bank ontvang je&nbsp;PROCENTEN meer, zonder beperkingen.&nbsp; Dat is heel wat meer waard dan die malle punten voor pseudo-hebbedingetjes waar ik niet op zit te wachten.
Ik ben bijna veertig jaar klant van de Postbank, maar heb alleen nog een betaalrekening. Het is dat het een laag rekeningnummer van zes cijfers is -- aan status hecht ik wel!&nbsp;-- en dat ik opzie tegen een verandering van rekeningnummer, anders zocht ik een andere bank.
Jan
Ik bestelde een navigatie app.Harman Cardon,Het werkte niet goed,en stuurde het terug. 2 maanden later nog steeds niet terug. vele malen gebeld ,maar dal helpt niets,je wordt van het kastje naar de muur gestuurd weg 250 euro
René
FLOP
Ik baal er van. Inmiddel meer dan 100.000 van die waardeloze punten. Zag dat je korting kunt krijgen in de Acer winkel. Maar ja, een pc die 600 euro in de winkel kost betaal je hier 999 euro voor. Met die 150 euro korting kom je dan nog op 849 euro.
Ik vraag me af of ze weleens iets verkopen in die winkel van de Postbank.

Ren&eacute;.
De ‘best gelezen’ Klanten en Marketing artikelen van GekOpKlanten.
[...] stomme of geweldige rentepunten van de Postbank [...]
pingel
Oplichtersbende daar bij de Postbank. De zogenaamde adviesprijs slaat compleet nergens op. Voorbeeld de anwb-fiets heeft een adviesprijs van 849 euro. Echter op de site ANWB: 499 euro. Ondertussen gemiddeld 2% minder rente per jaar !! Boeven zijn het.
leen
<strong>Waardeloze winkel. Geld van giro afgeschreven en produkt nooit geleverd</strong>. Eindelijk iets in de winkel wat aantrekkelijk lijkt: een lcd-scherm. Gelijk besteld. Na 10 dagen niets ontvangen. Gebeld, scherm zou binnen 1 week bezorgd worden. 2 weken later weer niets. Gebeld, er is iets fout gegaan met uw bestelling, we zoeken het uit. Teruggebeld door postbank, scherm kan niet meer geleverd worden, bestelling wordt geannuleerd. 1 maand na bestelling komt geld pas terug zonder compensatie!! Dat is al slecht maar helemaal een grof schandaal is dat de zgn verzendkosten van 19.95 euro, die ook bij de bestelling gelijk van mijn giro werden afgeschreven nog steeds niet zijn terugbetaald!!
DUS NIET KOPEN IN DE RENTEPUNTENWINKEL WANT ALS ER EEN AARDIG PRUDUKT IS IS HET GELIJK NIET MEER LEVERBAAR EN JE BENT JE GELD KWIJT
v/d broek
voor mij een reden om weg te gaan bij deze bank.
de mensen lekker maken met niets
Ans
Wat een enorme onzin pffffffffffffffffffffffffffff
A: ik woon in het buitenland dus de verzendkosten zijn erg hoog.
B: ik heb al die onzin rommel niet nodig.

Halloooooooo postbank, als jullie toch 'cadeau's ' gaan geven mag ik dan gratis pinnen?????? en kunnen die onzin kosten voor buitenlandse rekeninghouders er dan ook af ????????????? mijn pinpas wil ik ook wel gratis en het overschrijving boekje OOK !!!!!

Dat zou nog es punten scoren :-)))))))))))))))))))))
P. Blom
En wat doet de Postbank met al deze negatieve reacties? Ik heb nog geen noemenswaardige veranderingen in hun gedrag gezien. Dat is pas rekening houden met de mening van je klanten!!.
Ik zou ook graag liever een gratis betaalpas hebben en geen dreiging dat ze me de punten gaan afpakken als ik niet bestel. Wat je kado geeft, moet je niet afpakken, ook al gaan er 10 jaar voorbij.
Walther Ploos van Amstel
Lid sinds 2019
Ook collegablogger 'Twinkle' stoort zich aan die dwaze punten: http://www.twinklemagazine.nl/weblog.aspx?id=23780
Inkie
Tja, dan heb ik blijkbaar geluk gehad. We wilden al een hele tijd graag de Philips Innergize 941 en die was overal meer dan 1200 Euro en bij de Postbank 750 (incl. bezorgkosten). Toen ik hem wilde bestellen in augustus, was ie uitverkocht, maar een paar weken later hadden ze er plotseling weer één te koop. Gauw besteld en het geld werd meteen afgeschreven en een paar dagen later had ik hem al in huis en hij werkt fantastisch. Dus ik ben tevreden.....
Tineke Schoots
Sinds ik een voucher van Center Parcs via de rentepunten heb probeer ik die te verzilveren maar geloof me, dit is bijna niet mogelijk. Altijd heeft Center Parcs wel een actie of vroegboekkorting en dan is de voucher niet geldig. Een waardeloze actie. Nooit doen is mijn advies. Zijn er nog meer mensen die hier problemen mee hebben?
Kees
Het is inderdaad grote onzin die rentepunten van de Ing bank.  Tot dusver hadden we verschillende rekeningen . Toen we de rentepunten wilde combineren kon dat niet. 

Onder andere vanwege dat (gekke en starre) rentepunten beleid  zijn we  rekeningen aan het opzeggen.  En je raad het al.  De niet verzilverde rentepunten ben je dan gewoon kwijt.

Sparen doe ik niet meer op rekeningen van de Ing bank (Postbank) .  Ik heb helemaal niets met die rentepunten, liever gewoon iets meer rente.
Alessandro
Nog even en ik vraag mijn baas om contante betaling. Niks meer via banken want die kunnen toch niet met geld omgaan, zie kredietcrisis. Rentepunten "bullshit".
Henk
Misschien moeten we maar eens een handtekeningactie starten tegen die onnozele en voor de klant onrendabele rentepunten van de Postbank/ING. Want door alleen hier onze frustraties op te schrijven schiet het natuurlijk niet op. Dat doet hen niks. (want zelfs naar de klantenservice mailen haalt ook niets uit). Wat we willen in plaats van die rentepunten echte rente (bijv. 0,5 % er bovenop dan ze nu bieden); en dat "betaalpakket" (om geld van je eigen rekening te kunnen halen nota bene !!)  kan ook best ietsje goedkoper of wellicht gratis; en nou we toch bezig zijn, ook de  gratis overschrijvingskaarten her-invoeren (en dan ook niet sneaky beperkt in aantal !). Ben zelf al ruim 27 jaar lang klant van deze bank en voel me door al deze zogenaamde "service" behoorlijk beetgenomen. Maar ja, we zijn dan ook maar "simpele" spaarders. Ondertussen spelen zij wel lekker mooi weer met hun beurs- en verzekeringsactiviteiten van o.m. onze spaarcenten. En wij krijgen als zoethoudertje die -volgens hen- fantastische rentepunten.
Bij deze een suggestie voor hun zichzelf immer overschattende marketingclub: Deze onzin heeft nu lang genoeg geduurd. Bedenk nou maar weer eens rap iets nieuws, iets waar we als klant ECHT iets aan hebben. Rentepunten ? Een f(l)opspeen is het !.
Dewi
Hallo, Ben op zich goed tevreden met de rentepunten van de ING.
Als er mensen zijn die van de rentepunten af willen en er ook nog voldoende hebben  dan zou ik wel het een en ander willen bestellen.
Natuurlijk tegen een geringe vergoeding want voor niets gaat alleen de zon op.

Graag ook in de buurt van Eindhoven.

Email: dewi.nl@hotmail.com

Groetjes.......
HWR van Schravendijk
Rentepunten zijn het volstrekt niet serieus nemen van klanten. Dat banken lucht verkopen hebben we al eerder gezien. Maar ik dacht dat ze daarmee zouden ophouden. Dan ook graag met misleidende promotie. Afschaffen dus!
HWR van Schravendijk
O ja probeer de Philips Innergize 941de zogenaamde succesaanschaf
van Inkie (22 maart) eens te vinden op google.
Schijnbaar verouderd apparaat, wordt niet meer verkocht.
eens te vinden op google. Alleen marktplaats in Duitsland heeft ze nog.
ineke
Rentepunten van ING, haha nu raak je ze nog kwijt ook, ik heb er heel veel, maar nog nooit iets mee kunnen aanschaffen daar de artikelen in de winkel veel voordeliger zijn. En de waardebonnen? Moet je weer verplicht iets bij de ANWB gaan kopen, ja het is een waardeloze aktie, en dan ook nog een soort van chantage als je de punten niet snel inlevert ben je ze kwijt. Belachelijk, waarom niet leuke artikelen hiervoor gratis aanbieden? Dat stimuleert meer om te sparen dacht ik zo. Wie denkt er ook zo over? Zeker niet de directie van ING. Die vult alleen maar zijn eigen zakken gratis.
Gerrit Nieuwenhuis
Ik ben het volledig met schrijver eens. Een onzinnig systeem. Als je al zo'n artikel wilt kopen kijk je toch eerst even op internet. Je komt er dan snel achter dat het rentepunten een farce is.
Dus ING: snel afschaffen - wissel de rentepunten in tegen een symbolische vergoeding door een bedrag op de rekening over te maken. Wel rekening houden met het aantal 'gespaarde'  rentepunten.
Weg ermee!
barbera
Waardeloos systeem en een waardeloze bank. Ik vertrek naar een andere bank, die een hogere rente geeft op spaartegoeden en ook nog eens eerlijk zaken doet en zijn klanten daar regelmatig over informeert. Die andere bank heb ik inmiddels, nu nog van ING afkomen.
Allard
Een enorme flop en daarbij onderschat de Postbank (nu ING) de intelligentie van haar klanten. Ik heb onderzoek gedaan naar een aantal producten en kwam tot de conclusie dat veel van de producten uit de rentepuntenshop elders veel goedkoper te krijgen zijn. Wil je iets weggeven, geef het dan weg en behandel je klanten niet als debielen door ze met zogenaamde rentepunten te verleiden tot aankopen die je een smak geld kosten. Nogmaals, biedt je klanten iets en behandel haar niet als een achterlijke koe. Verwijder dan liever het hele rentesysteem. ING doe hier wat mee!
Bertje
Mag ik even zeuren over die klote ING rentepunten?
Bertje
Deze jongen gaat weg bij de ING. Aan die rentepunten heb ik helemaal niets. Bij de Friesland Bank krijg je tenminste een antwoord op je mail.
Henk, Huizen
In één woord: Verschrikkelijk, die rentepunten! nu weer met die actie voor Haïti. Ik hoorde ergens  dat je je rentepunten kon inleveren voor Haïti. Prachtig, dacht ik, dan ben ik eindelijk eens van al die waardeloze kl.... punten af. Ga je het nakijken, blijkt dat je eerst €15 moet overmaken plus heel veel rentepunten en dan wordt het door de ING verdubbeld tot €30. Ja, van mijn rentepunten. Dat is dus een sigaar voor Haïti uit MIJN doos!  Tsjongejonge wat zijn we weer gul bij de postbank. In plaats dat je nou gewoon AL je rentepunten te gelde kan maken en dat bedrag dan kan storten op 555. , klaar. Dat zet zoden aan de dijk. Dat is eerlijk. Ik kots toch al van die hele Rentepuntentoestand. Mag je met bijbetaling van administratiekosten een Senseo kopen die bij Blokker tientjes goedkoper is. Waardeloos!!!!!! dit is de druppel, ik ga morgen mijn rekening bij ING opzeggen!!!!
a.j.mes
rentepunten-aktie is voor mij onbegrijpelijk. alle cadeau's zijn veel goedkoper aan te schaffen dan bij ING.
een aktie van nul en generlei waarde.
W. Woortman
Nou we hoeven ons niet meer druk te maken over de rentepunten, ik heb bericht gekregen dat ze na drie jaar vervallen. Dus wat je nu spaart ben je over drie jaar weer kwijt.
Wat een waardeloos systeem.
Rijnders
vandaag weer zo'n afrekening met rentepunten zoveel vervallen en zoveel erbij hebben ze hier <strong>wel</strong> tijd voor? Grote onzin stop die flauwekul of geef werkelijk korting op artikelen of een cadeaucheque
die verkopen jullie toch ook!
Ruby
Heb nu zo goed als alle reacties gelezen over de rente punten van de postbank/ing en mag opmerken dat er meer ongenoegens zijn dan tevreden klanten dus mijn 50000 rente punten mogen ze laten vervallen
Hendrik-jan
Wat een pokkestreek, ben je net van je modale salaris aan het sparen voor een leuk kado, halen die graaiers je zuur verzamelde rentepunten weg.
Ze kunnen beter die bonussen laten vervallen.
Bart sijstermans
Wat een waardeloos gedoe met die rentepunten.
ING SCHAAM JE.
Geef eindelijk eens een reactie en doe niet zo laf.
Bart
wietse
liever een <strong>hogere rente</strong> ,dan die rentepunten, nu kost het ook alleen maar geld, je wordt gewoon verplicht iets te kopen terwijl je het niet nodig hebt.
DUS EEN WAARDELOZE AKTIE VAN ING.

Wietse
Willem
Nu gaat de ING over tot het laten vervallen van de rentepunten. Mij is onduidelijk wat daar de reden van is. Het is overigens niet verbazingwekkend dat veel rentepunten verloren gaan. Het aanbod is werkelijk waardeloos. Wat mij betreft haalt de ING mijn totaal gelijk weg. Het is gewoon beschamend.
Mombarg
Ik hoef geen post meer over mijn rentepunten. Ze doen wel of je heel wat mist als je er geen gebruik van maakt, doe maar eens een paar dingen gratis, dan wil je wel sparen, kijk maar naar douwe egberts.
D. Koch
Mijn ouders en tante helemaal in paniek, er vervalt rente wat moeten wij doen. Voor mensen ouder dan 80 jaar is dit niet te begrijpen. Dus wordt de jongere generatie ingeschakeld om te kijken wat ze kunnen KRIJGEN op deze rentepunten. Blijkt KRIJGEN niet te kunnen en dien je voor alles te BETALEN. Lekker hoor die onrust. Ik ga voor ze kijken of sparen bij een andere bank voor wat meer rust en rente zorgt.
g.feenstra
Na heeel veel bellen nog steeds geen bestelling kunne ndoor geven maar wel veel geld kwijd aan telefoonkosten
Zeg mij maar hoe het anders moet of kan.
 
 
Zeker niet klantvriendelijk
g.feenstra
na heel veel bellen voor een bestelling geen reaktie
wel veeeeel geld kwijt zeggen jullie maar hoe het anders moet  mailen was ook al een drama graag wil ik nu een mailtje terug
 
 
Spool
Vrijwel niemand is te spreken over de rentepunten. Een hoop aangeboden producten zijn inderdaad duurder dan de gemiddelde aanbiedingsprijs in reguliere winkels. Wat kijken en vergelijken op sites is hoe dan ook verstandig. Als je selectief met die rentepunten om gaat en even een minuut steekt in het vergelijken van de ING prijs t.o.v. van de prijzen op sites als <a href="http://www.kieskeurig.nl/" rel="nofollow">http://www.kieskeurig.nl</a>, stuit je wel degelijk op voordeeltjes. Met name de wat duurdere producten bieden dan het voordeel.
a.h. mahboeb
Misschien goed bedoeld, maar werkt niet voor zeker meer dan 80%. Met veel moeite meer dann
100.000 punten gepaard en wordt er meer dan 10.000 punten afgehaald. Catalogus moet betaald worden. In goed gesorteerde winkels kosten de spullen goedkoper. Geef de mensen een leuk kade of geld op hun rekening als prrestatie. Je wordt a.h.w. verplicht om iets te kopen, wat je niet nodig hebt. Er zijn al heel wat brieven zo te lezen, waar men het niet mee eens is. Hopende dat er verbetering onderweg is. Ik vraag me af wie hier beter van wordt de bank of de klant.
A.P. Verkerk
Rentepunten waardeloos systeem. Doordat de punten 3 jaar na dato komen te verallen is dit
verkapte diefstal.
Nee,ING = is niet geweldig.
Newbie
Echt een belachelijke actie. Geef wat extra rente. Zelfs alles schenken aan een goed doel kan niet eens gratis!
ING we er mee....
Ed
liever een <strong>hogere rente</strong> ,dan die rentepunten, nu kost het ook alleen maar geld, je wordt gewoon verplicht iets te kopen terwijl je het niet nodig hebt.
Of laten ze korting geven/ betalen met rentepunten op de betaalpasjes levert het nog iets op.
Joop
Men neme een marketingmanager, uiteraard tegen een vorstelijk salaris, immers hij/zij heeft er voor gestudeert. Je stelt hem/haar een bonus in het vooruitzicht als hij/zij een plan bedenkt hoe je de spaarders nog meer aan je kunt binden. Spaarders betekenen geld, daar kan je zo lekker mee woekeren en als dat niet naar wens verloopt, geeft dat niet, kloppen we via de staat opnieuw aan bij dezelfde spaarders voor hulp. In den beginne was er nog niets aan het handje, het plan was geboren, het Nederlandse volk werd verrast op de Rentepunten. Mooi, missie geslaagd, de bonus is binnen en de man/vrouw is naar elders gejobhopt voor de volgende uitdaging met een bonus. Ojee, het gaat niet zo goed met de bank, tjeetje wat nu, de Rentepunten beginnen toch wel heel aardig op te lopen, dat kost geld. Aha, zegt de nieuwe manager, als ik nu fors weet te besparen wat levert het mij dan op ( bonus ) en jawel, we stellen aan de Rentepunten een maximale termijn, dat is nou lullig zeg, nu raken de meeste spaarders een groot deel van hun Rentepunten kwijt. Is er al over nagedacht wat dit voor een indruk wekt bij jullie klanten? Enig idee misschien dat het eerst gestelde doel nu volledig teniet gedaan wordt. Zijn wij domme spaarders nu echt zo dom? De tijd zal het leren, wij zijn kuddedieren en houden niet van veranderingen en dat weten de managers en directies maar al te goed.  Maar als we in het echte leven in de maling worden genomen, door een bedrijf of door een persoon, zouden we dat dan accepteren? Waarom nu dan wel ?? Nog even een nadenkertje tot slot, alle artikelen kennen een absurd hoge adviesprijs, geen hond ter wereld die in de detailhandel nog een adviesprijs durft te vragen, tenzij je graag failliet wil natuurlijk. Onze vrienden van de Postbank, herstel ING betalen echt niet de adviesprijs aan de fabrikant. Voorbeeld: Adviesprijs: E 525,00. Bijbetaling : E 300,00. Standaard detailprijs E 415,00. Tel dan nog maar eens uit wat de rentepunten de ING kosten. Zullen we nog maar even afwachten wat de volgende manager gaat verzinnen ?? Dom zijn ze niet, wij overigens ook niet.
l.groeneveld
vind het onzinnige aktie die moet onmiddellijk stoppen.Postbank (ING) denkt dat klanten dom en achterlijk zijn.
l.groeneveld
Ik vind de rentepuntenaktie een achterlijke bedoening, die onmiddellijk moet stoppen.
Dennis
Wat kunnen jullie zeuren over die rentepunten zeg.
Ik heb alleen maar goede ervaringen.
Led tv van Philips via deze actie gekocht. Natuurlijk eerst even kijken op kieskeurig wat de goedkoopste prijs is.  Met inwisselen van rentepunten met verzendkosten ben ik nog ruim € 250 goedkoper uit.
Een goede deal dus. De mogelijkheden om met rentepunten korting te krijgen is dus geen domme actie.

Als je niet eerst verder gaat kijken of je het ergens anders goedkoper kunt krijgen, dan ben je dom.
adrie
ik bied mijn rentepunten aan want ik stap over naar een bank met 0,5 procent meer rente
gusta
die rentepunten een afzetterij als je niet vlug genoeg iets koopt ,ben je de helft kwijt ,
geef er rente voor , met deze stunt zo noem ik dat , gaan er mensen bij jullie weg ,
een schrale 2 % is een schande , doe daar wat aan .
en zuig de mensen zo niet uit ,die er hard voor gewerkt hebben ,
ik ben 40 jaar bij de postbank , en nu moet ik nog maandelijks betalen voor mijn betalingen , NEEM DAAR MIJN RENTEPUNTEN VOOR !!!!!!!!!!!!!!!!
A.Suijerbuijk
Vorige maand zijn mijn laatste rentepunten vervallen
Blij dat ik er vanaf ben, spaar absoluut niet meer bij de ING
JOANNA
Waar kan ik de artikelen vinden met rentepunten en prijs erbij.?? En hoeveel rentepunten
heb ik .?
Kan ik een catalogus toegezonden krijgen .? Met de cadeaux erin.
Via internet is het lastig om te zoeken naar artikelen met rentepunten.
Vr. groet Joanna.
Piet
Rentepunten heb ik niets aan. Als ING ooit besluit opties bij te voegen zonden bijbetalen, zal ik er misschien gebruik van maken.
mieke
Ben het HELEMAAL EENS met schrijver Robert Kroon en de overigen: compleet onzinnige actie!!! Tot heden toe nog niet gekeken of er meer mensen waren die dit zoooo onzinnig vinden maar dat moest wel. Afschaffen die handel en wat ze besparen DAT mag naar de klanten!
thea
Helemaal mee eens, dat rentepunten niets waard zijn. De rente is tot en zeer laag peil gedaald. Jaq je grijgt GRATIS rentepunten, waar je niets aan hebt. Je kunt beter gewoon naar een winkel gaan, waar je de aangeboden artikelen van de ING goedkoper kunt kopen zonder rentepunten. Stop die onnozele rentepuntuitgave. Totaal waardeloos! Je kunt beter sparen bij een bank, die de rente niet in vier maanden met 0.4% laat dalen en de prijzen voor de handelingen, die de bank voor je verricht laat stijgen. Liever geen onnozele rentepunten, maar een gratis betaalrekening, dat is pas reclame! De ING onderschat haar klanten. Als ik de reacties hierboven lees, begrijp ik niet, dat ze durven te schrijven, dat ze maar weinig klachten krijgen! Ik wil ze niet meer, want iedere keer als ik ze krijg, voel ik me door de ING beetgenomen.

p.s. Mijm e-mailadres mag niet openbaar gemaakt worden!!!!!!!
martijn van oost
Er staat al een tijd bij de Harmon Kardon tijdelijk niet leverbaar, wat is tijdelijk nu al 5 maanden dat ik weet.
Lekkere bank die ING.
Mijn geld gaat nu naar een echte bank.
Wilma
Omdat ING zijn klanten niet serieus neemt heb ik inmiddels voor mijn spaargeld een andere bank gevonden. Wellicht de enige manier om ze te dwingen tot een ander klantvriendelijker beleid.
ik ben bijna 60 jaar POSTBANK/ING spaarder geweest. Heb meer dan genoeg geduld met ze gehad.