T-mobile callcenter, goed nieuws

Mijn abonnement bij KPN eindigde en koos ervoor om over te stappen naar T-Mobile. Een actie die bijna vlekkeloos verliep. Er deed zich alleen een probleem voor met de instelling van mijn voicemail boodschap. Met enig argwaan nam ik contact op met de ‘klantenservice’ van T-Mobile, maar werd daar aangenaam verrast.

Alleen het opnemen van de telefoon al; snel en met een vriendelijke stem. Ik gaf kort mijn vraag weer en de medewerkster van T-Mobile informeerde naar mijn adres, geboortedatum en telefoonnummer. Waarop ze vervolgde met: “Goedemorgen mevrouw van Gorp, dan stel ik me ook even aan u voor. Ik ben Samira Hassie, dan weet u ook meteen met wie u gesproken heeft”.

Er werd één en ander opnieuw ingesteld en na het aan en uit zetten van mijn toestel zou het opgelost moeten zijn. Helaas ging dat niet zo soepel, dus belde ik het callcenter terug. Ook nu weer een vriendelijk medewerkster, die op precies dezelfde manier haar verhaal begon. Mevrouw van Bale hielp mij prima en kwam tot twee keer toe haar belofte na om mijn terug te bellen. En…..mijn voicemail werkt!

Net even iets meer aandacht geven en vooruit (mee)denken. Het is soms even zoeken maar ze zijn er; medewerkers die weten waar ze het verschil kunnen maken. En ik ben een positieve ervaring met een callcenter rijker. Met dank aan T-Mobile.

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Marc
Sinds ik mobiel bel (en dat is al ruim 10 jaar) gebruik ik T-Mobile (voorheen BEN). Mijn ervaringen met de klantenservice zijn keer op keer erg positief, ze lossen het altijd netjes op. Soms wordt je ook teruggebeld om een beoordeling te geven over de medewerker, zo kan deze persoonlijk beoordeeld worden aan de hand van feedback van klanten.
Met zo'n goede service denk ik er geen moment aan om over te stappen naar een andere provider!
robert
Suus welcome bij de club. Ik ben al sinds BEN bij deze servicegedreven organisatie en nu het al sinds jaar en dag Tmobile heet kan ik geen punten van ergenis vinden.
ellen
Toevallig net gebeld met ze. Eén en al ergernis. Aan het keuzemenu komt geen einde en heb je éénmaal iemand aan de lijn is die niet erg meedenkend. Vervolgens kom je erachter dat je contract verlengd is nadat je sim-kaart wegens diefstal is vervangen, zodat je voorlopig weer niet van ze afkunt.  Kopie van het contract?? Nee, dat verstrekken we niet. Mooie woorden zijn leuk, maar ik heb liever boter bij de vis.
Jacob
Kan helaas je mening niet delen.

In het verleden een contract gehad bij T-mobile, elke maand kwam met de acceptgiro een verzoek om via een automatische incasso te betalen.

Na een kleine 4 jaar (zonder problemen) besloten toch voor het gemak te kiezen. Een paar weken later ineens afgesloten. Met een telefoon van een collega helpdesk gebeld. Zij gaven aan dat de incasso niet gelukt was en dat daarom per direct de telefoon was afgesloten. Ze waren het met me eens dat het netter was geweest om eerst hier een melding van te maken en mij in de gelegenheid te stellen om via een acceptgiro te betalen. Dit behoorde echter ook tot de mogelijkheden. Indien ik voor 16:00 uur het geld over zou schrijven en via de mail een bevestiging van de transactie zou sturen, zou ik dezelfde dag nog worden aangesloten.

Bij het versturen van de transactie, kreeg ik een melding terug dat de mailbox vol was. Een belletje naar de helpdesk leerde me dat dit de moderne techniek was en dat dit kon gebeuren. Ik  moest het later nogmaals proberen. Gedurende 3 dagen om het uur een mail verstuurd, elke keer dezelfde melding. Meerdere telefoontjes gepleegd, helaas zonder direct resultaat. Na 5 dagen weer aangesloten, waarschijnlijk was de transactie verwerkt.

Mijn ergenis in een brief gezet, met bijlage (aantal teruggekomen mails). Nooit een reactie op gehad. Klasse!

Na het einde contract direct overgegaan naar andere aanbieder, T-mobile? Nee dankje, nooit meer.
Denise
Geen bericht is goed bericht, zegt men wel eens. Helaas gaat dat niet op voor de zakelijke klantenservice van T Mobile. Ik heb zo'n vijf weken geleden een brief naar de zakelijke klantenservice gestuurd, vanwege een defecte telefoon. Ja, een brief, want een e-mailadres of e-mailformulier is op de website niet te vinden. Tot op heden heb ik geen bevestiging van ontvangst van de brief ontvangen. Inmiddels al twee keer gebeld met de klantenservice. Ja, ik word vriendelijk te woord gestaan, maar het levert me niets op. Ik weet sinds gisteren dat de brief naar 'de juiste afdeling' is doorgestuurd, maar dat ze 'm nog niet in behandeling hebben genomen.... Ik kan dus wel vriendelijk te woord gestaan worden, maar dat lost het probleem nog niet op.
Yvonne Veldhuis
Pro-lid
Nou Susan...dit soort positieve ervaringen zijn volgens mij met een lantaarn te zoeken....
Ik heb net een heel verhaal gepubliceerd over een Tele2 ervaring ivm een andere telefoonaansluiting vanwege de verhuizing van mijn schoonvader.
Daar wordt je niet vrolijk van!

groetjes yvonne veldhuis
Norm
At last! Someone who understands! Thanks for ponstig!