Ziggo scoort een punt!

Mijn vorige stukje over Ziggo was niet bepaald lovend. Maar het kan verkeren.
Nu ik een positieve ervaring met Ziggo heb, wil ik dit graag even vermelden.
Sinds begin maart hebben wij ons geabonneerd op Eredivise Live. Eigenlijk kun je niet spreken van een abonnement, want wij maken gretig gebruik van een actie om  2 maanden gratis Eredivisie Live te kunnen ontvangen. AH kwam met deze klapper; bij aankoop van een DVD kon je gebruik maken van deze speciale actie: ‘neem een abonnement op Eredivisie Live en ontvang de eerste 2 maanden gratis.’
Via de klantenservice van Ziggo ontvingen we keurig een bevestiging waarin alle belangrijke gegevens rondom het abonnement vermeld stonden. Benadrukt werd dat bij niet verlengen van het abonnement er schriftelijk opgezegd diende te worden. Na 4 werkdagen gewacht te hebben op het groene licht van Ziggo en na activering van een code was Eredivie Live kijken vanuit de luie stoel een feit.

Met 3 mannen in huis is het altijd bal, qua voetbalwedstrijden dan. Er is dagelijks wel een wedstrijd te aanschouwen op tv en met de komst van Eredivisie Live stegen de uren dat er naar voetbal werd gekeken met stip. Niet tot ongenoegen van de heren natuurlijk.
Maar ik vond de groene grasmat met rennende mannetjes toch wel erg frequent voorbijkomen en van zappen naar mijn favoriete programma’s was geen sprake meer. Wat mij betreft bleef het bij 2 maanden gratis eredivisie live kijken om het daarna zo snel mogelijk weer op te zeggen. De mannen stribbelden iets tegen maar gelukkig zagen ze in dat zo’n overdosis aan voetbal kijken in ieder geval de sfeer in huis niet ten goede kwam.
Na het opzeggen van Eredivisie Live verwachtte ik eigenlijk dat we door Ziggo bestookt zouden worden met mail of telefonisch benaderd zouden worden om ons over te halen het abonnement te verlengen. Ik hield me bij voorbaat al gewapend tegen dit gestalk. Want ze zouden bij Ziggo op z'n minst toch wel willen weten wat de reden van onze opzegging was.
Maar het gedram en gezeur bleef uit.
We kregen binnen enkele dagen na opzegging per mail, een bevestiging van de klantenservice waarin stond dat het abonnement na de actieperiode van 2 maanden zou worden beëindigd per 5 mei.
Getekend met ‘een vriendelijke groet’ van de dame van de klantenservice.
En als er nog vragen waren konden we de klantenservice bellen of mailen op werkdagen en in het weekend tot 22.00 uur. En nog beter: de virtuele medewerkster van Ziggo, genaamd Tess,  gaat zelfs na 22.00 uur nog door. Als dat geen service is!
Zo kan het dus ook.

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Floris de Monchy
Hoi Yvonne, dat klinkt zeker als een goede dienstverlening. Laat je het ook nog even weten of Ziggo inderdaad op 5 mei gestopt is en ook geen abonnementsbijdrage van je rekening haalt? Want er is niet altijd een directe koppeling tussen wat klantenservice bevestigt en wat in de operatie gebeurt.
Ben Freriksen
Lid sinds 2019
Kan het ook zijn dat de competitie dan zo goed als afgerond is. Alleen nog nacompetitie voor de liefhebbers.
Yvonne
Ja Floris, het zou zo maar kunnen dat er nog een addertje onder het gras zit....
Mocht dat het geval zijn, dan komt er zeker nog een vervolg op dit bericht.
Bedankt voor je reactie,
Yvonne