Christian ter Maat

Berichten van Christian ter Maat

KPN; cashflow pompen, terwijl de klanten verdrinken?

Nu de koersen naar beneden jojoën, de banken bij de PVDA minister aankloppen voor hulp, Wellink zenuwachtig om zich heen slaat om zijn toezichthoudend falen te camoufleren; is het voor KPN business as usual. Nu de koers even de euro 8,12 heeft aangetikt en de klachten over de dienstverlening van vooral Digitenne en Internetbellen nog steeds niet zijn opgelost, is de klantstrategie van dit TelcoMoloch diffuus!

Een 30 dollar PC innovatie om de werkdag nog eerder te beginnen.

De CrazyPC 5.25″ Bay Toaster past in hetzelfde 5,25 inch slot als waar u een dvd-drive kunt inbouwen. U dient twee snoertjes aan te sluiten, een voedingskabel voor de stroom en een USB-kabel voor de bediening. Deze broodrooster biedt namelijk meer mogelijkheden dan de ouderwetse op de ontbijttafel.

Via een meegeleverd computerprogramma kunt u de temperatuur en roostertijd instellen en zodoende bepalen hoe knapperig en bruin u de toast wilt hebben.

Er is een lade aanwezig die de broodkruimels opvangt en de hitte wordt via een aparte ventilator afgevoerd. Voor 30 dollar is de CrazyPC 5.25″ Bay Toaster te koop op de website van CrazyPC. Voor meer gadgets bezoek Fan TV.

Na de USB mini fan en koffiezetter, wordt het toch nog gezellig toeven achter het bureau. Wat zijn de PC gadgets van de toekomst; een laptop die de hond uitlaat, of een onhoorbaar (voor medewerkers) PC ultrageluid maar die wel de hangbazen van de werkplekken verjaagt?

Door Christian ter Maat; Directeur Carevolution; organisatie-, management- en communicatieadvies. Succes thema’s bij opdrachtgevers van Carevolution: klantgerichtheid & klantontevredenheid en marketingstrategie 2.0. Ter Maat publiceert ook op ReplytoAll.


© Copyright 2008 Carevolution

 

Bokito weggepest door brutale ijsberen.

De Bokito hype is over. De behaarde mastodont heeft een nieuwe beveiligde luchtplaats. Zelfs een helikopter vluchtpoging is onmogelijk. Het merk staat onder druk. De persoon behoort nog wel tot de BD-ers (Bekende Dieren). Maar er is rivaliteit. Sterren komen en gaan; merken worden verdrongen en hergelanceerd.

Hoeveel mobiele telefoons hebt u al versleten in uw leven?

Sinds de jaren 80 is het hard gegaan met nieuwe communicatiemiddelen. Eerst papieren vellen door het telefoonkoper; de fax. Daarna hele boeken, presentaties en zelfpresentatie (persoonlijke websites en blogs) door hetzelfde koper maar dan veel sneller; Internet. En parallel een ontwikkeling van landlijnen naar mobiele communicatie, de PC of laptop vervanger; de mobiele telefoon.
Hoe deed u uw werk ongeveer 15 jaar geleden?

Kruip eens in de huid van uw opponent!

De helft van mijn reclame geld is weggegooid, ik weet alleen niet welke helft.’ . Deze uitspraak is ook valide voor het Verkoop vak.
Verkopers kijken van binnen naar buiten. Ze hebben een product of dienst te verkopen en zijn geëquipeerd met alle verkooptechnieken. Zo nu en dan gebruiken ze de adviezen van David Maister; ‘niemand wil iets kopen, maar iedereen wil geholpen worden. Of van Stephen Covey; ‘Strength lies in differences, not in similarities’. Allemaal nuttige tips voor de verkoper, maar draai het verleidingsspel eens om, kruip in de huid van de inkoper.

Wie durft er nog met de lease auto naar Ikea?

Twee keer per jaar komt een groep motorrijders bij elkaar om over ‘s lands rivierdijken, pontjes en dorpjes (met vergeten namen) te cruisen. Het is een gezelschap bestaande uit bankdirecteuren, raad van bestuursleden, professionele dienstverleners, Private Equity Boys (geen motor girls) en ex-leden van het vreemdelingen legioen. Kortom een afspiegeling van de Nederlandse samenleving. Wat gebeurt er en wat wordt er in dit ‘Old Motor Boys Network’ besproken?