Yvonne Veldhuis

Yvonne Veldhuis

yvonne veldhuis

Was freelancer bij een regionaal dagblad en werkte begin jaren '80 op de marketingafdeling van V.N.U. Na het volgen van de SRM-opleiding marketing&reclame en diverse cursussen/workshops o.a. copywriting en journalistiek, heeft ze een aantal jaren aan het reclamewereldje gesnuffeld.
Sinds 7 jaar werkt ze in het onderwijs als kleuterjuf.
Naast tekstschrijven is zingen haar grote passie, ze zingt al een kwart eeuw een toontje hoger in diverse zanggroepen.

Berichten van Yvonne Veldhuis

AH personeel: Onfatsoenlijk gedrag

Ik heb zojuist boodschappen gehaald bij AH en vond dat ik u onderstaande dialoog die ik opving tussen ‘mijn’ caissière en de caissière ernaast niet mocht onthouden.
Stelt u zich even voor; terwijl ik mijn boodschappen op de band leg begint de caissière uitgebreid te praten met haar buurvrouw. Een ‘goedemiddag’ aan mijn adres kan er nog net van af.
Daarna keert ze haar hoofd weer naar de andere kant en gaat verder met haar verhaal:
Suus, tot hoe laat moet jij eigenlijk werken?
Buurvrouw (BV) tot 6 uur
Cassiere ( C ): Nou, ik tot 5 uur en als Roos niet op tijd is, nou dan peer ik ‘m evengoed hoor. Ze kunnen me wat.
BV: ja zou ik ook doen.
C : het is hartstikke lekker strandweer en ik zit hier maar (trekt een lang gezicht).
BV: heb je morgen dan geen vrij?
C: nee, ik moet om 12 uur beginnen, tot zes.
BV: oh, maar dan kun je wel uitslapen.
C: duh, mijn hele dag is dan gelijk verneukt.
BV: inderdaad, je kunt beter s’middags vrij zijn.
C. ik ben zondag wel de hele dag vrij, maar dan wordt het kutweer heb ik gehoord.
BV: ’t zou gaan regenen geloof ik.
C: ja dat is echt kut.

Ziggo scoort een punt!

Mijn vorige stukje over Ziggo was niet bepaald lovend. Maar het kan verkeren.
Nu ik een positieve ervaring met Ziggo heb, wil ik dit graag even vermelden.
Sinds begin maart hebben wij ons geabonneerd op Eredivise Live. Eigenlijk kun je niet spreken van een abonnement, want wij maken gretig gebruik van een actie om  2 maanden gratis Eredivisie Live te kunnen ontvangen. AH kwam met deze klapper; bij aankoop van een DVD kon je gebruik maken van deze speciale actie: ‘neem een abonnement op Eredivisie Live en ontvang de eerste 2 maanden gratis.’
Via de klantenservice van Ziggo ontvingen we keurig een bevestiging waarin alle belangrijke gegevens rondom het abonnement vermeld stonden. Benadrukt werd dat bij niet verlengen van het abonnement er schriftelijk opgezegd diende te worden. Na 4 werkdagen gewacht te hebben op het groene licht van Ziggo en na activering van een code was Eredivie Live kijken vanuit de luie stoel een feit.

Hotline met Tele2

Mijn 84 jarige schoonvader is verhuisd. Hij zit nu in een aanleunwoning iets verderop in het dorp. Heel fijn voor hem. De verhuizing op zich is zonder enig probleem verlopen. Ook het administratieve gedeelte, wat ik voor mijn rekening neem, is snel afgehandeld. Op 24-01-10 krijg ik een bevestiging van de TNT verhuisservice, dat de verhuizing aan de instanties is doorgegeven.Tele2 zit daar ook bij. Heel belangrijk, want de man wil op zijn nieuwe stekkie ook zo snel mogelijk telefonisch bereikbaar zijn.

online ervaring met Dixons…

Oké ik geef het toe

Ik ben nog een dummy op het gebied van online aankopen doen. En juist dan hoop je op een helpende hand cq luisterend oor van gene zijde. In dit geval de klantenservice van Dixons.

Vrijdagmiddag kwart voor 5 zie ik op de online webwinkel van Dixons dat het apparaat waar ik al weken halsreikend naar uitkijk nu eindelijk in voorraad is. Mijn hebberigheid krijgt de overhand en ik MOET bestellen.Ik doorloop verschillende stadia, vul keurig mijn gegevens in en als laatste kom ik op het betalingsscherm. Snel de creditcard erbij gepakt, de gevraagde cijfers ingevoerd, vervaldatum, en voila de bestelling is geplaatst. Vaag zie ik iets staan over een cvc code. Ik vul ‘ja’ in en op het scherm is te zien dat de bestelling is afgerond. Over 24 uur ben ik de gelukkige bezitter van mijn nieuwe speeltje.

Copy copy, toppie toppie!!!

Ze bestaan nog. De zaterdaghulpen die net iets meer werk van hun tijdelijke baan maken. Bij wie serviceverlening een tweede natuur is, het inlevingsvermogen op een hoog level zit en bij wie de klant nog echt koning(in) is. Ik vond er zo één bij copy copy.

Gewapend met een usb stick op zak toog ik op een regenachtige zaterdag naar het kopieercentrum. Het was er vrij druk en behalve de zaterdaghulp was er geen ander personeel te bekennen. De kalmte die de jongen tentoonspreidde was verbazingwekkend. Alle ogen waren gericht op de handelingen van het kopiëren, inbinden en het vergrote of verkleinen van diverse foto’s, maar niets verried dat de jongen zenuwachtig werd. Na afhandeling van de diverse klanten was ik aan de beurt en hij vroeg waarmee hij mij van dienst kon zijn. Ik overhandigde hem de usb stick waarop het werkstuk van mijn dochter stond, wat natuurlijk eigenlijk ‘gisteren’ had moeten worden ingeleverd. Er was dus haast bij!

Daaaaaaaaag ALDI

Bij mijn wekelijkse bezoek aan de ALDI werd ik aan de deur geconfronteerd met een groot pamflet dat aangaf dat de winkel over 3 dagen zou sluiten.Even was ik verbijsterd want het ‘waarom’ was me geheel onduidelijk. De winkel wordt mijns inziens altijd goed bezocht en hoewel het geen groot filiaal is, alle producten zijn volop verkrijgbaar. Heel jammer, want als vaste klant ben ik door de jaren heen verknocht geraakt aan deze no nonsens winkelformule.

Pearle…….optisch bedrog?

50 jaar Pearle. Het is maar dat je het weet. De commercial, of

eerlijkheidshalve de taart in het filmpje was voor mij de eyecatcher en de voice over maakte al snel duidelijk dat er iets gevierd ging worden. Wat glashelder overkwam in deze communicatie-uiting was dat, vanwege deze speciale winkelactie, glazen van topkwaliteit geen 150 euro kosten maar slechts 50 euro. Dat scheelt nogal wat.
Ook in de gedrukte media en op de website van Pearle werd er groots aandacht geschonken aan het 50 jarig bestaan. Benadrukt werd dat Pearle in 2008 door consumenten als beste optiek is gekozen. Reden om de zaak eens met eigen ogen te gaan bekijken.

Het WE-gevoel

De dag voor kerst. Snel nog even een last minute aankoop doen want het loopt al tegen sluitingstijd en mijn kerstoutfit is nog niet compleet.
Mezelf een weg banend door de smeltende sneeuw loop ik door de grote winkelstraat en zie de etalages die mij toeschreeuwen: SALE!!
De bonte vlaggetjeskorting van C&A sla ik dit jaar over en beland aan de overkant bij WE.
Geen opzichtige affiches sieren de etalageruit, hier is gekozen voor een subtiele aankondiging van de uitverkoop. Bescheidenheid siert in dit geval de winkel.