BNN'er Eddy Zoey is niet voor niets op zoek naar....

Het nieuwe gastvrijheidstijdperk is uitgebroken en er is een gastvrijheids- revolutie aan de gang.In het gastvrijheidsstrijdperk gaat het om de strijd voor de klant.Klanten kijken ineens heel anders naar het onderscheidende vermogen van dienstverleners.

Goed lopende dienstverleners die tot gisteren nog succesvol waren hebben het onderscheidende vermogen verloren. En soms erger; ze hebben het klantenvertrouwen verloren. De bakens zijn verzet.
De “oude waarden” waaraan we gewend waren voldoen niet meer.

Gasten/klant hechten in toenemende mate aan de immateriële en gevoelswaarden. Naar waarden die vertouwen schenkt, authentiek zijn en een hoge feel good waarde hebben. Organisaties die zich klantgericht noemen zijn dat in de meeste gevallen maar voor 35%.

GASTVRIJHEID! HÉT INSTRUMENT VAN DE TOEKOMST.
Waarin is gastvrijheid dan zo anders vraagt u zich af. Gewoon omdat het de oudste deugden van mensen vertegenwoordigt.
Gastvrijheid en het organiseren daarvan is door de eeuwen onverwoestbaar gebleken. Gewoon omdat gastvrijheid in het DNA van mensen zit opgesloten. Gewoon omdat dat DNA is gedeformeerd en we hét zijn verleerd. Gewoon omdat het wéér opnieuw kan worden opgewekt. Gewoon omdat gastvrijheid authentiek is en over de emotie van de gast gaat.
Gewoon omdat dat unieke moment suprème van de transactie uw succes bepaald. Omdat gastvrijheidmanagement anders is en mensen echt weet te raken. Gastvrijheid komt uit het hart en is daarom een logische stap naar excellente service!

ALLES WORDT ANDERS DOOR...
-eens anders te gaan leren kijken naar hetzelfde.
-het anders te benaderen.
-anderen te gaan inspireren.
-anderen leren... anders te leren.
-anderen het anders laten doen.
-zelf te gaan veranderen en te de-conditioneren.
-anders naar klanten te gaan kijken.
-anders naar opbrengsten en resultaten te kijken.
-anderen te respecteren en ethisch te handelen.
-anders talenten in te zetten.
-het verrassend anders te doen...
-gewoon zelf anders te gaan kijken,te denken, te handelen, te doen...
-anders te benchmarken en anders te zijn dan concurrenten.
-het andere anders te doen omdat klanten anders zijn geworden
-dat gastvrijheidmanagement heel anders is dan is aangeleerd.
-dat u uw eigen goeroe moet zijn en niet zo’n ‘harlekijn op een podium’.
-dat de gastvrijheidspiegel die u is voorgehouden anders is als u dacht.
-dat de wereld heel erg aan het veranderen is omdat u anders bent geworden.
-dat eigengewin wat anders is dan het gewin van het hart van uw klanten.
Obama-Raise your business!
Anders begint vandaag,NU!
Want gast-vrij-heid is anders vrij zijn in je hoofd!

HEB IK DIE ANDERE SNAAR BIJ U GERAAKT?

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Richard den Dulk
Fons, bedankt voor je wijze woorden. Helaas ben ik het niet helemaal eens met je bewering dat er een gastvrijheidsrevolutie gaande is. Persoonlijk als consument merk ik daar zeker weinig van. Ook merk ik bij het adviseren van ondernemers, ofwel het verkopen van mijn diensten, dat zij niet het nut inzien van een hernieuwde blik.
Om dieper in te gaan op mijn persoonlijke ervaring: ik vind dat bedrijven het nog steeds bar slecht doen. Ik word nog steeds 's avonds tijdens mijn maal gebeld of ik even tijd heb, ik word nog steeds niet vriendelijk begroet in de supermarkt waar ik mij door de kinderberg heen moet worstelen (voetbalplaatjes) enz enz.
Ik weet ook hoe het komt. Tijdens mijn gesprekken komt vaak de angel naar buiten. Men is nu niet bereidt om ook maar één euro uit te geven aan service, personeel etc. Het woord klantenservice is zogenaamd bekend en men wuift mijn adviesen lachend weg. "Wij doen al aan service, wij hebben een goed draaiend team, wij zijn aardig voor de klanten". 

Zelfingenomen ? Misschien. Ik proclameer al sinds maanden: u investeert nu niet? Als uw concurrent dat nou wel doet, wat gaat u dan na de crisis doen?
Fons Bitter
Lid sinds 2008
Geachte heer Den Dulk, beste Richard,

Je hebt volkomen gelijk in je commentaar.
Klantgerichheid is leren kijken door de bril van de klant.
Maar we zijn nog ziende blind.

Revolutie begint bij het volk en niet bij de Koning.
De revolutie is al stilletjes aan de gang, alleen de koning weet het nog niet.
Die hangt nog in zijn leunstoel heerlijk achterover en is tevreden met zijn "zwitserlevengevoel".

Weg met tevreden klanten.
Weg met tevreden medewerkers en dienstverleners.
Tevredenheid is reactief, passief, lui en niet betrokken zijn. 
De nieuwe weg heet; betrokkenheid!
Betrokken klanten en betrokken medewerkers.
Het is net als in de politiek die roept dat het volk niet betrokken is.
Maar pas op; het volk is zéér betrokken en de betrokkenheid zwelt aan.
Ze pikken het niet langer meer. Let maar op!

Fons Bitter
Consul in gastgredrevenheid