De onverschillige verkoper!

Even weer tijd voor een praktijkvoorbeeld, deze zijn toch altijd nog het leukst. Vorige week dinsdag hadden wij voor een presentatie over de “beleveniseconomie” twee noodtoiletten nodig. Ik belde met bedrijf X, blijkt marktleider te zijn, en vroeg of men een bepaald model een week later kon plaatsen op locatie Y.

De mevrouw aan de lijn liet mij nauwelijks uitspreken maar begon direct op te merken dat ik direct de opdrachtbevestiging moest tekenen en het geld direct telefonisch moest overmaken.

Hoezo een prettige opening? Laat staan een behoeftebepaling!

Om reden dat ik haast had heb ik toch de opdracht bij dit bedrijf geplaatst. Na deze verrassende negatieve ervaring vroeg ik op welk tijdstip de de toiletten geleverd werden. Er werd mij gezegd tussen 06:00 en 09:00 uur. Op de dag van aflevering was ik om 06:00 uur op de locatie aanwezig. U raadt het al! Om 09:15 nog steeds niet geleverd. Ik dus weer bellen! Dezelfde mevrouw vertelde mij, dat als ze nog niet geleverd waren, het wel rond lunchtijd zou gebeuren. Geen excuses geen medeleven voor mijn zeer vroege aanwezigheid…..Nee helemaal niets.

Bij dit bedrijf krijg je de indruk dat je erg blij mag zijn dat ze je te woord staan en nog blijer dat ze ook nog leveren………

Ofwel typisch een bedrijf wat leeft op procedures en geen enkel inlevingsvermogen heeft met een klant. Ooit zal dit ze opbreken en ik zal er niet rouwig om zijn.

Ernst Pietersen www.uitdeboks.nl

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>