Klanten DSB: Eigen schuld dikke bult!!

Met verbazing lees ik rond het middaguur een aantal reacties op telegraaf.nl over het faillissement van de DSB. ‘Wel steun aan vriendje Fortis’, ‘Haal je geld weg bij ABN en ING’, ‘Goed werk PVDA, 1300 mensen op straat’ en

‘Nelie kom eens kijken wat die gemene mijnheer Bos doet ….’

Krokodillen tranen..
Laten we niet vergeten dat de DSB door mismanagement en (op zijn zachts gezegd) vreemde bedrijfsvoering ten onder is gegaan.

Er zijn klanten die na afwijzing bij verschillende banken (vaak “dankzij” negatieve feedback van BKR!!) bij de DSB wel terecht konden! Onze Dirk had een aandelen meerderheid en kon dus niet ontslagen worden! We hebben het hier over een onverantwoord opererend bedrijf! En niet over een bank die ten onder is gegaan in zware tijden. Laten we bovenal de klanten die hun centen op tijd weg hebben gehaald complimenteren met hun intelligentie, en inzicht!!

Gedupeerd?
De steun van de overheid naar de gedupeerde klanten verschilt niet van eerdere situaties. (Denk aan Ice save en de Fortis perikelen). Wat de medewerkers betreft, waar bleven dergelijke reacties toen de AFM waarschuwde voor de woekerrentes en louche lijfrente polissen? ‘Opsluiten die boeven’ en ‘Tuig van de richel’ was toen de tendens. Het waren toch mensen die wisten dat ze rotte producten verkochten of hieraan meewerkte?! Graag citeer ik een uitspraak van een ex-medewerker van DSB. Volgens hem is het motto bij de DSB; “Liegen mag bedriegen niet”.
\'\'Ik heb er ook aan meegedaan. Je verdiende een relatief laag basissalaris, maar met provisies werd het het dubbele of driedubbele. Op het laatst dacht ik soms: dit wordt echt te gortig. Dan kreeg iemand bij een lening van 20.000 euro voor hetzelfde bedrag aan verzekeringen verkocht en liep hij dus met 40.000 euro aan leningen het kantoor uit.\'\' (HET PAROOL)
Enige vergelijking?

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

ellen
Ik hoor het allemaal aan over de dsb,maar ik stoor me ontzettend aan het feit over die gedupeerde klanten die gered/geholpen moeten worden!
ik zeg niet allemaal,maar velen zijn het zelf schuld,idd negatieve bkr,en perse door zetten om een huis te kopen,een lening afsluiten voor nieuwe meubels,sparen ervoor?nee,lenen,en nu zitten ze in de problemen,heb ik geen moeite mee,zelf schuld,dus ik vind dat we die mensen niet moeten helpen,ze hebben zelf hun problemen veroorzaakt door meer en meer te willen!