MOBIELTJE KOPEN? LANG LEVE DE WINKEL

Al jaren geleden wisselde ik onze Staatstelefoniedienst in voor Vodafone. Goede service, echte dekking, bereikbare helpdesks, prima mobiele Internetoplossingen zelfs voor mij als Mac-adapt. Even snel bij de rode winkel binnen en elk probleem werd opgelost. Nieuw mobieltje, verlengen van je abonnement, nieuwe SIM-kaartjes, alles met de breedste glimlach. Mijn eigen lokale mobieltjes-apotheek. www.mijn.helpjezelf.nlNu liep mijn data-abonnement af. Toch een keer proberen of je dat via mijnvodafone. nl kan regelen. Dat is toch wat die Telecom-jongens willen? Jij: thuis, espressotje erbij, chill. Zij: lage kosten… Lang leve e-commerce. Ik dus achter de Mac en aan de slag. Eenvoudig te bestellen en meteen een leverdatum. Zo moet het dus.Maar na een week nog niets in de brievenbus. Gebeld met de helpdesk van Vodafone. En ja hoor… hij zit bij TNT in de pijplijn. Morgen is de datacard bij u. Mooi niet dus. Na weer een week, maar weer eens gebeld. En dat werd slecht nieuws.Ik hang nu op….De bestelde datacard is niet leverbaar en het is ook niet bekend of en wanneer die weer geleverd kan worden. De telefoonmeneer had ook geen andere oplossing; “ik kan u niet verder helpen en ik mag u ook niet doorverbinden met mijn baas". Einde gesprek.Ik was boos. Vodafone kwam de overeenkomst niet na en bood ook geen oplossing. Dat is een onrechtmatige daad. Vodafone kwam haar beloftes niet na. Dat is niet netjes. Vodafone liet mij inmiddels betalen voor iets dat ik niet kon gebruiken. En dat is flessentrekkerij.Ik keek op hun kijk website en daar kan ik tot mijn verbazing de kaart gewoon nog bestellen…. Heel vaag. Zijn dat de normen en waarden van e-commerce.Jonge heldenMaar Vodafone kwam binnen een uur sterk terug met een excuus mail. Complimenten! Een oplossing was de hele order terug te draaien zodat ik de verlenging kon regelen in de Vodafone winkel bij mij op de Amsterdamse Nieuwendijk. In die winkel was de card gewoon op voorraad (en zelfs dat hadden ze daar in Maastricht voor me uitgezocht). Dat heb ik dus gedaan. Kopje koffie erbij, prima service, na 45 minuten, ik weer mobiel, en hij mijn held.Leent zo’n product zich voor e-commerce?Wel stof tot nadenken! Telecom diensten zijn gewoon te complex om via het Internet te verkopen. Zolang financiële controllers, ICT-nerds en andere pennenlikkers die ingewikkelde processen blijven bedenken, geef ik de voorkeur aan winkels van harde baksteen en mensen van vlees en bloed. Je krijgt goed advies, de jongens en meisjes verkopen wat ze ook echt op voorraad hebben en je gaat pas naar huis als het werkt. Dat zijn mijn helden… en dat had ik dus meteen moeten doen.

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Susan van Gorp
Pro-lid
Of zij hadden meteen in het practige systeem kunnen kijken toen je belde, dat het niet op voorraad lag. Had een deel van je tijd bespaard, en dan was je eerder in de winkel. Ik denk dat het best kan via internet, mist iedereen de juiste info tot zijn beschikking heeft. En dat was hier duidelijk niet het geval. Want dan hadden ze tijdens de bestelling via internet kunnen melden, alleen op voorraad in A'dam. Wel zo klantvriendelijk.
Robert Kroon
Gewoon iemand in de ogen kijken blijft toch het prettigste, nietwaar?