Nespresso: u zoekt het maar uit...

Er heeft een kleine koffierevolutie in ons huis plaats gevonden. De filtermachine ligt eruit… de Nespresso cupjes komen binnen.

Na urenlang research op het Internet, en lang wikken en wegen, was het besluit genomen. Het werd een mooie Siemens Nespresso koffiemachine met dat Porsch design. Mocht wat kosten, maar dan had je ook wat! Koffie-on-demand, reuze handig en het vertrouwde Siemensmerk.
Bovendien liggen binnenkort de Douwe Egberts Nep-presso-cupjes bij de Albert Heijn in het schap.

Wij lagen op onze vrije zaterdag om half tien voor de deur bij De Bijenkorf in Amsterdam. De Nespresso heeft daar zo\'n ‘shop-in-shop’. Met zo’n Clooney-kloon achter een rood fluwelen koordje en ongeschreven regels over hoe je daar in de rij moet aansluiten. En, vooral reuze onhandig, omdat je er de andere Bijenkorf boodschappen niet mag afrekenen.  

De Nespresso-medewerker wist ons meteen te melden dat deze Nespresso-winkel geen Siemens apparaten voerde. We konden wel terecht bij hun filiaal in de PC. Die zouden het apparaat zeker hebben. We hebben drie keer gebeld met dat filiaal in de PC, maar daar nemen ze de telefoon niet op. Je wilt het toch eigenlijk wel zeker weten voor je op je vrije zaterdag uit eigen beweging naar Little Moscow gaat.

Enfin… toch op pad, lenteweer, dus wij met tram 5 naar ons in de PC naar de ‘flagship’ store van Nespresso. Ook hier die argwanende blikken van het geheime genootschap. Met G-Star Raw spijkerbroek, Ed Hardy t-shirt en strippenkaart waren we duidelijk underdressed.

Ook hier was het simpele antwoord: ‘wij voeren geen Siemens’. Slechts teleurstelling was ons deel. We werden toch doorgestuurd door een collega. Ze kon, of wilde, ons ook niet verder helpen. En natuurlijk namen ze op zaterdag geen telefoon op. Wat waren wij toch domme consumenten in hun schone Nespressowereld. En weg liep ze…

Een beetje bozig hebben wij thuis meteen op de Mac gegoogled en ons koffie-apparaat gevonden bij de MediaGigant.nl. Direct uit voorraad leverbaar, beslist de laagste prijs (zelfs meer dan 400 euro goedkoper!), natuurlijk gewoon met TNT aan onze postbus te leveren en snel even te betalen met iDeal. Nog geen 5 minuten later waren wij klaar en… sinds woensdag staat het apparaat te blinken in de keuken. Heerlijke koffie overigens ;-)

De score is duidelijk. Mediagigant versus Nespresso: 1:0. Knock-out in de eerste ronde. De grote verliezer? Siemens! Daar gaat toch jouw mooie marge op een premium-brand product. De Nespresso winkel had het premium-brand distributiekanaal kunnen zijn... nu kwamen we uit bij de discounter.

Ik kan niet wachten tot ik de Douwe Egberts Nep-presso cupjes gewoon kan bestellen bij Albert.nl!

Walther Ploos van Amstel.

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Nespresso struikelt in de laatste meters…
[...] Een nieuw koffie-apparaat kopen? Hoe moeilijk kan het zijnQ Of hoe onmogelijk kunnen ze het je maken… Ik kan niet wachten tot ik de Douwe Egberts Nep-presso cupjes gewoon kan bestellen bij Albert.nl. Lees de ervaringen in de Nespresso-winkel op gekopklanten.nl. [...]
Susan van Gorp
Pro-lid
Ongelofelijk, al die marketing en communicatie euro's die er worden uitgegeven om te bereiken dat consumenten je product willen kopen.... en daar dan zoveel barrières voor over moeten...punt blijft wel dat de koffie heerlijk is.. misschien begint alles bij een excellent product?
Ronald Walgreen
Ik houd het gewoon bij mijn vertrouwde perculator. Naar mening nog steeds de allerlekkerste koffie. Ik vind het ook een prettig idee dat ik zelf kan bepalen hoe de koffie eruitkomt. Met cupjes krijg je voor de rest van je leven altijd precies hetzelfde kopje koffie! Oh gruwel.
Misschien moet ik in de Bijenkorf een klantvriendelijke shop-in-shop openen met een assortiment aan hippe modellen van deze klassieke koffiezetter............t!
Walther Ploos van Amstel
Lid sinds 2019
Vandaag kwamen de eerste cupjes met de post! Op tijd en compleet... en zelfs de gratis vier desertkoffieglazen die waren beloofd bij inschrijving zater erbij. Web versus winkel? Duidelijk 1:0
Albert Willem Knop
Lid sinds 2019
Volgens mij heeft Nespresso toch gewonnen. Uiteindelijk gaat het ze om het verkopen van de koffiecapsules.  Door een apparaat te komen dat alleen met die capsules uit de voeten kan, heb je jezelf opgehangen aan die veel te dure Nespresso koffie.  Het kan zijn dat er goedkopere versies komen., maar ik vermoed dat ze dat goed dichtgetimmerd hebben.
Boer
Vreemd dat er dan een Miele apparaat als foto bij staat? ging om siemens toch ?
William
Ook ik ben sinds kort lid van het geheime genootschap "de Nespresso club" alleen heeft mijn Nespresso koffie inmiddels een bittere nasmaak gekregen. Lattissima gekocht en na enkele keren redelijk melkschuim gemaakt te hebben is hij er mee gestopt. Hij maakt geen melkschuim meer alleen nog maar espresso's.
Even op internet gekeken en wat blijkt er zijn meer zelfs veel meer mensen met dit probleem. Om een lang verhaal kort te maken Nespresso doet niets en verwijst naar Delonghi (fabrikant) Delonghi verwijst naar Nespresso . Nespresso verwijst naar.............. U raad het al "van het kastje naar de muur"  Nespresso U zoekt het maar uit !!! Wilt U ook een Nespresso met een bittere nasmaak ?