Pluk de Dag

Vroeger was alles eenvoudiger. Je vierde een verjaardag, woensdag was een gehaktdag, met Koninginnedag was de koningin jarig. En zo waren een aantal dagen nationaal gemarkeerd. Maar toen kwam Bijenkorf met de Dolle Dwaze Dagen. Te gek, stampvolle winkels en heel detailhandelminnend kwam spontaan in extase. Je winkel geel verpakken, leuke aanbiedingen en met de benen buiten. Dat wilde iedereen wel. Sindsdien is er, met dank aan de Bijenkorf, een dag van de....een week van de...een maand van de of zelf het jaar van, de jeuk epidemisch uitgebroken. Bij gebrek aan creativiteit verzucht iedere bedrijfsleider tegen zijn reklamebureau: doe ook zoiets als Bijenkorf...maar dan met ons product. Iedereen verwacht dat ook van ons...zei de bedrijfsleider nog in het weggaan. We hebben het geweten (nu wat voorbeelden) Tot vandaag zelfs de communicatieafdeling van de gemeente ('s-Hertogenbosch...u weet wel van de Sint Jan, varen over de Binnendieze en de Graafsewijk) dat het ook wel leuk zou zijn als Meimaand=grofvuilmaand zou zijn.

En dat luidt misschien ook wel het einde van het tijdperk in dat aan ieder evenement een thema gehangen moet worden. Naar het grofvuil ermee. Laten weer creatief zijn: pluk de dag.

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Robert Kroon
wat een grof leuk artikel. Petje af. En je weet ward...grote hopen doet verkopen.