Slechte service: grote negatieve gevolgen

 Zojuist reed ik langs de gesloten winkel van een warme bakker, wegens ziekte heeft de zaak lange tijd te koop gestaan en is nu uiteindelijk leeggeruimd en de ruimte staat te huur. Deze ondernemer heeft duidelijk pech gehad en zal zich zijn pensioen anders hebben voorgesteld. Maar ja fouten gemaakt in het verleden geven altijd ellende in de toekomst.

Zo'n vijfentwintig jaar geleden kwamen mijn vrouw en ik, met twee kleine kinderen, hier in de buurt wonen.
Op de dag van de verhuizing zag ik een bezorgbusje van deze warme bakker brood bezorgen bij één van de buren.
Op mijn vriendelijke groet kwam geen reactie en de bezorger stapte in zijn busje en reed weg, mij in verwarring achterlatend.

Dat schoot mij te binnen toen ik de lege winkelruimte van de warme bakker zag en ik mij realiseerde dat ik uit onvrede met de behandeling door zijn bezorger, nooit een stap bij deze bakker in de winkel heb gezet.
Sterker nog ik heb er zelfs voor omgereden om brood en op de daarvoor geschikte momenten taarten en banket bij een andere bakker te halen.

Had de bezorger op de dag van onze verhuizing nu een aardig antwoord gegeven en misschien zelfs een zak krentenbollen aangeboden, dan waren wij 25 jaar klant van deze warme bakker geweest.
En gezien onze levensstijl, met een omzet van ruim € 25.000,- toch behoorlijk aan de winst van deze ondernemer bijgedragen.

Een investering van een zak met een paar krentenbollen had dus € 25.000,- opgeleverd!

J.Winkel

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>