Hoeveel geld heeft de volgende verkoopmythe JOUW bedrijf gekost?

Verkopers zullen minder snel tevreden zijn in hun werk, of gedemotiveerd raken, wanneer ze een lager gevoel van ‘controle’ hebben over hun taken. Topverkopers ervaren door de volgende zes onderwerpen of fundamenten te beheersen, een groter gevoel van controle, waardoor ze ook mate een gezonde passie voor het vak hebben.

En er bestaat niets anders dat motivatie sterker bevordert dan passie voor het vak. Het is dan ook deze passie die ervoor zorgt dat verkopers bereid zijn om hun al schaarse tijd te investeren om zelfs de meest complexe beïnvloedingstechnieken te leren.
Lees verder...

Er is niet simpelweg één ding die je moet kunnen om opeens wonderbaarlijk beter te kunnen verkopen. Ik heb met veel succesvolle top-verkopers en verkooptrainers gewerkt (via de Masterminded Roundtable) en ik heb ze altijd gevraagd hoe zij het vak hebben geleerd. Ze zijn stuk voor stuk meesters in het vak, en ALLEN hebben een soort ‘systeem’ ontwikkeld voor zichzelf dat hoge resultaten teweeg heeft gebracht. Maar het waren niet zozeer deze systemen die ze zo goed maakten... geen van allen was in één klap goed geworden! Geen van allen kreeg een gouden kogel waarmee ze opeens veel beter scoorden. Wel hadden ze allen zes dingen gemeen. Laten we deze zes punten maar de ‘fundamenten’ noemen.

1. De meesten van hen hebben jarenlang intensief aan zichzelf gewerkt en in zichzelf geïnvesteerd.

2. Allemaal hebben ze zich intensief verdiept in de psychologische aspecten van de verkoopinteractie en deze zorgvuldig bestudeerd. Zowel van leermaterialen als van het veldwerk.

3. ALLEN hadden sterke sociale vaardigheden ontwikkeld. Zo konden ze herkennen hoe de interactie ervoor stond om daar vervolgens invloed op uit te kunnen oefenen.

4. ALLEN hadden een gezonde verzameling ‘gewoontes’ ontwikkeld.

5. ALLEN waren verbaal sterk. Nadat ze sociaal sterker werden en de sales-psychologie door begonnen te krijgen, ontwikkelden ze vele “beïnvloedingsmethodes” waarmee ze verbaal meer invloed hadden in elke interactie.

6. De elite-verkopers hebben een gezonde manier van tijdsbesteding. De dagelijkse werkwijze of lifestyle is uiteraard bepalend. Een man of vrouw die bijvoorbeeld een partner wil ontmoeten zal dit niet bereiken door de hele dag thuis te zitten.

Er is dus uiteraard een verschil tussen de fundamenten en een verkoopsysteem. Het sales research bureau Masterminded heeft hier recentelijke in samenwerking met het acquisitieinstituut Sales Insight een onderzoek naar gedaan. download het volledige rapport gratis op www.sales-insight.nl.

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>