VW POLO: ALTIJD VAN EEN OUD VROUWJE GEWEEST...

Ouders zijn een bron van inspiratie. Zeker als ze ouder worden! Nu was het weer tijd om een auto te kopen. Een nieuwe VW Polo. VW en Audi zijn de favoriete merken van de familie, en dat al generaties lang! We verwachten dus een nette behandeling.

De verkoper bij AutoLichtstad deed mijn moeder, inmiddels 70-plus, een bod. Hij dacht natuurlijk dat deze oudere dame dat zomaar zou accepteren. Niets is minder waar. Deze dame ging er ook echt even rustig voor zitten en oriënteerde zich goed op wat andere VW-dealers boden. Een seniore klant wil veel informatie en service, heeft alle tijd om die te verzamelen, en ze kreeg al bij de tweede VW-dealer een bod dat 3.195 euro beter was. Ze voelde zich door AutoLichtstad hogelijk belazerd...

 

En het was niet haar eerste botsing met die dealer. Een eenvoudige vergelijking van de kosten voor de grote beurt bij AutoLichtstad en, toevallig op dezelfde dag voor haar zus, ook een stevige dame op leeftijd, bij een collegadealer liet een verschil van bijna euro 60 zien. Oops...

Kortom, stof tot nadenken. Consumenten worden ouder. Nieuwe producten en diensten worden ontwikkeld voor die seniorenmarkt. Producten waarbij de grens tussen het harde product en een zachte service vervaagt. Je moet meer dan ooit waarde toevoegen samen met je collega’s. Wat vandaag de seniore klant wil, willen morgen misschien wel al jouw klanten.

De senior wordt niet alleen ouder, maar voelt zich gezond, is geïnformeerd en goed opgeleid, heeft veel geld, houdt van technologie en is dol op Internet. En die seniore koper is vooral vrouw; ‘The Family CEO’. Vrouwen leven langer en nemen 80 tot 90% van de grote aankoopbeslissingen in huis. Ze gaan bewust om met hun geld en verwachten daarvoor echt iets terug. Bij het binnenlopen van mijn moeder hadden alle alarmbellen moeten rinkelen!

De seniore klant wil veel informatie en service en laat zich niet om de tuin leiden. Of met de woorden van mijn moeder: “Omdat ik mijn auto – 4 jaar oud – wilde inruilen, heb ik gevraagd wat de inruilprijs zou kunnen zijn. Bij een andere garage had ik al een bod gekregen en ik kon dus beide bedragen vergelijken. Het bod van AutoLichtstad was zó verschrikkelijk laag (het scheelde enkele DUIZENDEN euro’s) dat ik het gevoel heb dat ik - als vrouw op leeftijd – voor het lapje gehouden werd. Ik heb intussen een nieuwe auto gekocht”.

Ook de seniore klant stemt met zijn of haar voeten ..en dat had die 22-jarig blaag met zijn Suit Supply suit en ton-sur-ton stropdas bij Auto Lichtstad in elk geval niet begrepen... Foei!

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

VW POLO: ALTIJD VAN EEN OUD VROUWTJE GEWEEST
[...] van de familie, en dat al generaties lang! We verwachten dus een nette behandeling. Lees verder op gekopklanten.nl /* */ /* [...]
Walther Ploos van Amstel
Lid sinds 2019
Ik krijg via de mail leuke reacties. Dank! De meningen lopen uiteen&hellip; ook op: <a href="http://www.autoweek.nl/myreviewdealerdata.php?id=5389" rel="nofollow">http://www.autoweek.nl/myreviewdealerdata.php?id=5389</a>