Wie wordt er blij van de fooi van Aegon...?

Mijn vader had het niet op verzekeringsmaatschappijen en banken. ‘Het zijn boeven in een net pak’, zei hij tegen mij als kind. Ik begreep deze woorden niet maar nu ik heel veel ouder ben, snap ik mijn oude heer als geen ander. Ooit was ik een onschuldige consument die geloofde in de mooie beloften van investeringen die hoge rendementen opleveren. Zo stapte ik in de val van AEGON Koersplan: een beleggings-/verzekeringssprookje.

Als oud-AEGON-Koersplan cliënt, ontving ik afgelopen week een brief van Aegon met als onderwerp: aanvullende uitkering voor uw beleggingsverzekering. Een heel verhaal over de stichting Woekerpolis Claim en onafhankelijke accountants. Mijn ogen gingen snel door de brief heen op zoek naar het compensatiebedrag. Een bedrag als tegemoetkoming voor de idioot hoge kosten die AEGON had gemaakt bij deze beleggingsverzekering. En ja, daar stond het. Ik ontvang een uitkering van… jawel… euro 254,71! Wat een teleurstelling. Nu moet je weten dat het rendement van deze woekerpolis van AEGON al bedroevend laag was (0,2%) en dat de kosten van AEGON gigantisch waren.

 

Om die lullige tweehonderdvierenvijftig euro te ontvangen, moet ik nog een kopie paspoort en bankrekeningafschriften sturen en veel handtekeningen plaatsen. Natuurlijk doe ik dat want anders ontvang ik nada. Maar het blijft toch wel zuur. Een grote verzekeraar die het wittenboordencriminaliteitsspelletje speelt en haar handen wast in onschuld. En ik wil ook nog even de Stichting Woekerpolis Claim en de onafhankelijke accountants (die hebben ook weer dik verdiend) hartelijk danken.

 

Weet je hoe ze in Amsterdam een fooi noemen die niets voorstelt? Juist!

Dus Aegon hartelijk dank voor het miezerige bedrag… en voor mij geen AEGON meer.

 

 

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

jeroen swiers
Ik begrijp volkomen de reactie, echter er is een groot verschil in compensatie voor de te HOGE kosten, en het rendement.
deze staan los van elkaar. Althans voor het bedrag wat gecompenseerd gaat worden.
Jos van de Sanden
Luister.....
Ik heb in 2000 voor 1000 Gulden in een beleggingsfond meegedaan. Leek ons wel leuk en het geld konden wij missen. Vanaf 2001 t/m 2007 was er nog net 250 gulden (115 Euro) van over. Dus een verlies van 750 gulden (340 Euro). Verlies 75%...
In 2008 tijdens het invullen van onze belastingsformulieren kwam ik deze belegging weer tegen om hem op te geven (waarden Euro 156 Euro) en beslot direct om deze op te heffen (incasseren).
Ik kreeg te horen van de Bank ofdat dit wel een slimme zet was, want ik had immers in het laatste jaar een rendament van 35% op het ingelegde vermogen had gehaald. Dit was voor mij de difinitieve mokker slag om nooit meer te beleggen.
Beste bank voor de goede gang van zaken, ik heb een verlies geleden van +/- 65% over 8 jaar. Als ik het geld op de bank had gezet was deze 1000 gulden +/- 1370 gulden geworden (= 37%) en dat is winst zonder enige risico.
Ook in slechte tijden is sparen nog steeds het beste optie.

Banken en verzekringsbedrijven zijn niet te vertrouwen en de Overheid doet hieraan mee, door ze niet aan te pakken. Wat hier is gebeurt is dat een particulier initiatief zijn vruchten heeft afgeworpen en zelfs dat levert niet veel op.

Ps. wij hebben ook een kompensatie van Interpolis gekregen 112 euro over 12 jaar opmaat hypotheek. (Ik had mijn nieuwe auto toch nog maar niet besteld ;-))
Marc
Tsja,

Ik heb net mijn AEGON hypotheek afgelost. Blij dat ik er vanaf ben. Toen ik de hypotheek sloot 4 jaar geleden op aanraden van (in mijn toen nog naïeve ogen natuurlijk puur onafhankelijke) tussenpersoon dacht ik een goed product te hebben. Ook ik werd later geconfronteerd met de woekerbrieven waarin ineens duidelijk werd hoeveel kosten er werden gerekend door AEGON en door de tussenpersoon.

Inmiddels heb ik mijn hypotheek elders ondergebracht en ben ik blij dat ik van AEGON af ben.
robin
Hallo Robert,
Voor mij geen verzekeringspolissen meer. En dit is wat ik noem :
"het goede voorbeeld."

De maatschappijen geven door hun graai-cultuur het voorbeeld aan alle werknemers.
"Neem grust een pen van de zaak mee naar huis.! Wij verdienen genoeg."
En aan de klanten geven zij de boodschap:"Als u kunt stelen, doe dat. Wij doen het ook!"
Geert
Tja Aegon...door De Pers gekroond tot De Woekerkoning!
Fijne club mensen die enthousiast zich enthousiast inzetten
om de klant een financieel pootje lichten. ook ik ben
het slachtoffer van deze eerlijke verzekeraar. Een polis tbv
het dichten van mijn pensioengat.....mijn gat is gebleven en
Aegon heeft weer veel bij kunnen schrijven bij haar hoerige winst.
daar moet je als verzekeraar maar trots op zijn: jij de poen en de
klant staat met lege handen. Ben gelijk gestopt met deze graaipolis
en ook voor mij geldt: NOOIT MEER AEGON! Zegt het allen voort.
NOOIT MEER AEGON GEEN CENT MEER NAAR AEGON!
John
Helaas ook mijn pensioenpolis bij eerlijke Aegon is een dramapolis. In de eerlijke offerte stond - uiteraard - niet keurig vermeld dat het fiscaal voordeel door Aegon zou worden afgepikt. Kortom, een polis van nul en generlei waarde. Heb deze dan ook gelijk opgezegd. Ben gekke Henkie niet! En Aegon als je toevallig meeleest: de korte termijn winst loopt nu uit in een lange termijn drama want ook ik zal nimmer meer een product of dienst van Aegon afnemen.
Over en uit! Aegon staat voor mij ook synoniem als een criminele organisatie.
Gert
Aegon? Gewoon een heel fout bedrijf met slecht een doel nl haar zaken als een razende te vullen! En de klant! Hebben ze volkomen schijt aan.