Ben je te vertrouwen?

 Dat blijft altijd een moeilijk te beantwoorden vraag wanneer je voor de eerste keer zaken met een dienstverlener doet. Je kunt over hem lezen, uitnodigen voor een gesprek, vragen naar referenties en die ook nog eens bellen (als dat al gebeurd). Maar er komt altijd een moment dat hij voor u aan de slag gaat, en de teller gaat lopen.

 Zelf heb ik een marketing communicatie bureau en probeer vooraf zo helder en concreet mogelijk en te offreren. Om zo veel mogelijk "angst" weg te halen. Zeker bij bedrijven die weinig ervaring hebben met marketing en/of communicatie. Maar dan nog blijft het zaak om de verwachtingen te blijven managen. Dat managen is een wezenlijk onderdeel van je verkoop en aftersales proces bij dienstverleners. Het kan makkelijk mis gaan, zoals ik een aantal weken geleden aangaf bij een makelaar. Maar het gaat ook zeker vaak goed. Zelfs in de wereld van verbouwen, waar iedereen wel een ervaring heeft van " dat kan niet hoor", "hadden we niet afgesproken", "nee ze komen morgen echt we hadden een ander klusje...." "dat is dan meerwerk" Dus vaak wordt er bij een bouw al met wantrouwen gestart, en zorgt de omgeving ook voor de nodige negatieve opmerkingen. Maar mijn ervaring leert nu, na 5 weken verbouwen dat het wel degelijk goed kan gaan, zonder stress, met mogelijkheid tot wijzigingen tussendoor, afgesproken op een relaxte manier, en duidelijk inzage in kosten zowel vooraf als tijdens het proces. Zo bouw je dus vertrouwen, niet alleen voor het heden, maar ook voor de toekomst voor al die mensen aan wie ik dit vertel. Simpel weg doen wat je afgesproken hebt tegen de prijs die je bent overeengekomen; kost niets en levert weer heel veel op. Vaste klanten en goed marge.

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>