Belofte maakt schuld

En zoeken we nu dus bedrijven die “Gek op klanten??? zijn. Dat valt niet mee, het lijkt wel of de afgelopen tijd mijn bureau alleen maar vol lag met onzin, verkeerde informatie gericht aan de verkeerd persoon, of ik was al helemaal geen doelgroep. Bij opdrachtgevers werd alleen vanuit omzet overwegingen keuzes gemaakt, dat houd in “we willen alles doen???. Waardoor veel inspanningen te niet worden gedaan. Of je wordt echt zeer klantonvriendelijk behandeld in de winkel. Maar vandaag was dat anders.

In Nederland komen de sportscholen als paddestoelen uit de grond. De ene keten nog groter dan de andere. En het begin van een jaar staat garant voor veel reclame geweld van deze centra. Nu nog sneller sporten, nu nog meer extra’s, betere begeleiding. Overal veelal dezelfde teksten en beloften. Ook de centra zelf zien er redelijk hetzelfde uit, dus moeten ze zich op andere vlakken proberen te onderscheiden. Wel de World of Women van Health City is daar hard mee bezig. Zij hebben, zoals veel bedrijven doen, laats een klantonderzoek gehouden. En de kracht van zo’n onderzoek is, er daadwerkelijk ook wat mee gedaan wordt op niet al te lange termijn. Zij hebben het meteen aangepakt. De tijden zijn aangepast, de tarieven zijn aangepast, er is een e-nieuwsbrief gekomen, acties iedere maand voor de leden. En heel slim communiceren zo dat ook even met de leden dat zij dat allemaal uit het klantonderzoek hebben gehaald. Ik vond dat een positieve manier van benaderen en omgaan met klanten. Of vindt u het te doorzichtig?

 

Meer weten over de auteur van deze column? kijk op www.marketthings.nl

 

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Anne
Hoezo doorzichtig?
De sportschool onderzoekt of er te verbeteren valt en zo waar, er komen suggesties.
De sportschool implementeert de wensen van de klanten oftewel, ze luisteren naar hun klanten. Chapeau voor World of Women van Health City!
Zo hoort het toch, waarom zou je anders een onderzoek doen.
En ik denk dat het communiceren de belangrijkste factor van succes is. Niets is vervelender dan niet op de hoogte gehouden te worden. Dus een grote pluim voor ze.
Christian ter Maat
Beste Susan,

World of Women is een fantastische segmentering. Ik vermoed dat vrouwen tijdens het sporten privacy en peer gedrag zoeken. Anders dan bijvoorbeeld op het strand waar kijken en gezien worden ook belangrijke waarden zijn.

Ik heb in mijn organisatieadviespraktijk opdrachtgevers uit de leisure branche, waaronder ook fitness clubs geholpen, en kan beamen dat communicatie en marketing steeds meer aandacht krijgen. Voorheen werd voornamelijk gestuurd op veiligheid, hygiëne en de nieuwste apparatuur. Nu is klantretentie een belangrijk aandachtspunt. Het werven van nieuwe klanten is kostbaar en klanten worden pas winstgevend na de eerste verlenging van het abonnement. Dus klantretentie is KEY. Er zijn veel wegen die naar Rome leiden m.b.t. tot klantbehoud. Een tip van de sluier wil ik wel oplichten, de rest op aanvraag: Christian@carevolution.nl.

Aan de fitness apparaten hangen, wordt door velen als noodzakelijk kwaad beschouwd maar niet per se leuk. Maar het nou eens leuker, door er een scherm op te zetten en online tegen anderen te fietsen of roeien. Deze sport-gaming technology wordt al geïmplementeerd door http://www.simultrainer.com/, Kijk maar eens voor een voorbeeld op: http://www.expressofitness.com/
Christian ter Maat
Beste Susan,

World of Women is een fantastische segmentering. Ik vermoed dat vrouwen tijdens het sporten privacy en peer gedrag zoeken. Anders dan bijvoorbeeld op het strand waar kijken en gezien worden ook belangrijke waarden zijn.

Ik heb in mijn organisatieadviespraktijk opdrachtgevers uit de leisure branche, waaronder ook fitness clubs geholpen, en kan beamen dat communicatie en marketing steeds meer aandacht krijgen. Voorheen werd voornamelijk gestuurd op veiligheid, hygiëne en de nieuwste apparatuur. Nu is klantretentie een belangrijk aandachtspunt. Het werven van nieuwe klanten is kostbaar en klanten worden pas winstgevend na de eerste verlenging van het abonnement. Dus klantretentie is KEY. Er zijn veel wegen die naar Rome leiden m.b.t. tot klantbehoud. Een tip van de sluier wil ik wel oplichten, de rest op aanvraag: Christian@carevolution.nl.

Aan de fitness apparaten hangen, wordt door velen als noodzakelijk kwaad beschouwd maar niet per se leuk. Maar het nou eens leuker, door er een scherm op te zetten en online tegen anderen te fietsen of roeien. Deze sport-gaming technology wordt al geïmplementeerd door http://www.simultrainer.com/. Kijk maar eens voor een voorbeeld op: http://www.expressofitness.com/
Christian ter Maat
Beste Susan,

World of Women is een fantastische segmentering. Ik vermoed dat vrouwen tijdens het sporten privacy en peer gedrag zoeken. Anders dan bijvoorbeeld op het strand waar kijken en gezien worden ook belangrijke waarden zijn.

Ik heb in mijn organisatieadviespraktijk opdrachtgevers uit de leisure branche, waaronder ook fitness clubs geholpen, en kan beamen dat communicatie en marketing steeds meer aandacht krijgen. Voorheen werd voornamelijk gestuurd op veiligheid, hygiëne en de nieuwste apparatuur. Nu is klantretentie een belangrijk aandachtspunt. Het werven van nieuwe klanten is kostbaar en klanten worden pas winstgevend na de eerste verlenging van het abonnement. Dus klantretentie is KEY. Er zijn veel wegen die naar Rome leiden m.b.t. tot klantbehoud. Een tip van de sluier wil ik wel oplichten, de rest op aanvraag: Christian@carevolution.nl.

Aan de fitness apparaten hangen, wordt door velen als noodzakelijk kwaad beschouwd maar niet per se leuk. Maar het nou eens leuker, door er een scherm op te zetten en online tegen anderen te fietsen of roeien. Deze sport-gaming technology wordt al geïmplementeerd door simultrainer.com. Kijk maar eens voor een voorbeeld op: expressofitness.com