Hoe houd je klanten vast?

Wel daar zijn de meningen over verdeeld. Je kunt uitgaan van het principe: ik lever een goede dienst of product tegen een prima prijs met een glimlach en goede service en kwaliteit. Klinkt wel als een goede oplossing zou je zo zeggen. Maar er zijn andere wegen. Bijvoorbeeld met plakband of het heel moeilijk maken.

De grote en kleine telecom aanbieders bevinden zich op een verzadigde markt. Dat betekent dat je veelal nieuwe klanten moet werven bij je concurrent. Dat is niet zo leuk voor je concurrent, en dat zorgt dan ook voor vreemde taferelen. Ergens klant worden, bij Orange of KPN of Vodafone is geen probleem. Maar daar zelf weer weg willen gaan wel. Dan moet je echt door de wir war van informatie op internet, en dan nog vindt je niet een kopje “opzeggen???. Niet via hun eigen zoekmachine met vele verschillende termen voor “beëindigen van je contract???. De boodschap blijft bij deze voorlopers in techniek: “niets gevonden???.  Wat dan? Leveringsvoorwaarden bieden dan de oplossing. En daar onder kopje 10 tref je de tekst aan dat je een brief moet versturen, uiterlijk 2 maanden voor het einde van je contract wanneer je wilt opzeggen. Jawel, een brief. Ze maken het niet leuker wel moeilijker. Die achterdeur van Orange zit goed dicht. En of dat nu de oplossing is voor het binnen houden van klanten? Ik weet het niet, ik denk nl dat de ergernis zo groot wordt dat je als klant uiteindelijk toch weggaat en de hoge drempels wel neemt. Of hij nu wel of niet met plakband wordt vastgehouden.

 

Ik pleit voor andere technieken en oplossingen om klanten te behouden, wilt u meer weten kijk dan eens op www.marktthings.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *