Klantenservice Ziggo

Waar moet ik beginnen? In maart werd ik afgesloten van mijn TV. Er waren in de straat nieuwe aansluitingen nodig in verband met aanleg van nieuwe appartementen. Geen probleem zou je denken. Wel als een monteur een kast aantreft waarin hij ziet dat er twee kabels los hangen. Die van mij en mijn buurvrouw. Ondertussen in na uren bellen, zelf opzoek gaan naar monteurs etc de aansluiting van mijn buurvrouw hersteld, maar de van mij nog niet want die meneer had geen opdracht van Ziggo.

Niet getreurd, dan bellen we toch even. Helaas op PC en huisnummer zijn we als klant niet te vinden, en dan besta je ook niet. We hebben een klant nummer nodig. Is een beetje moeilijk als je in de auto zit. Geval wil dat ik daarna naar het buitenland moet. Maar ook niet getreurd, er is mail en een mooie contactpagina. Dus om antwoord op mijn vraag te krijgen of zij de aansluiting weer kunnen herstellen maak ik gebruik van het contact formulier. Keurig komt er een snel antwoord na 1 dag.

We zijn geen klant, er is opgezegd in november 2011. Niets over de losliggende kabel in de kast. Dan begint het verhaal echt pas vorm te krijgen. Want ik wil graag antwoord op de vraag wie dan heeft opgezegd? Want als klant moet je een brief sturen of bellen en beiden heb ik niet gedaan. Ze kunnen mij daar via mail geen antwoord opgeven. Geen idee waarom, maar ik moet bellen. Ook geen probleem, ware het niet dat ze gebruik maken van een 0900 dat je vanuit het buitenland niet kan bellen. Ik vraag om een gewoon telefoon nummer, ze vinden het vervelend maar dat is er niet. U moet het 0900 bellen. Ik dacht ik probeer via twitter... ze zijn snel en behulpzaam, maar verder dan " iemand gaat u mailen" en "het antwoord kan ik niet via mail geven" " Uw klantnummer hoort niet bij u" U bent sinds 2008 geen klant meer" komen we niet. Keurig en vriendelijk komen de reacties van Ziggo binnen, een antwoord heb ik nog niet. Ik moet bellen want het is te gecompliceerd voor ze om het even op de mail te zetten. Simpele vragen als:

1. Wie heeft wanneer mijn abonnement op gezegd? Is daar een bewijs van.

2. Ik keek tot 15 2012 maart wel TV? Hoe kan dat.

Nee, ik moet bellen. Maar zoals gezegd dat gaat vanuit het buitenland niet. En om nu iemand anders met dit " gecompliceerde" verhaal op te zadelen.... Jammer dat ondanks alle kanalen/media die er zijn Ziggo toch alleen een antwoord via 0900 telefoonnummer kan geven. Moet het wachten tot ik terug ben van mijn werk.... En dan weten ze waarschijnlijk niet meer waar dit over gaat. U voelt het al aan,  er zit een vervolg in deze column.

 

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Marie
Het valt op dat communiceren bij bedrijven die communicatie leveren vaak een activiteit is die ze zelf niet beheersen.
Alfred Van Muiden
Lid sinds 2019
Tja, als klant van ziggo ben je direct ervaringsdeskundige. Ik heb na een halve dag helpdesks die mij vertelden dat er niets mis was terwijl alles mis was de volgende actie ondernomen.

Ik heb vanuit het jaarverslag de namen gehaald van de leden ven de raad van bestuur, het hoofdkantoor gebeld en me met één van hen laten doorverbinden. Ik belande bij een secretaresse zonder telefoonscript maar wel met een goede dosis klantgerichtheid en autoriteit.

Ik heb haar uitgelegd wat mijn probleem was en dat ik vond dat de verantwoordelijk directeur persoonlijk geinformeerd moest worden. Ik vond de klantgerichtheid zo slecht dat het mij van strategisch belang leek voor Ziggo dat de verantwoordelijk directeur hier vanaf wist. Dat is niet gelukt. Maar de mevrouw heeft wel binnen een half uur gezorgd dat het probleem werd opgelost. Later met succes ook bij andere clubs toegepast.

Kortom, kom je er niet door gebruik de top-downmethode.

Alfred van Muiden
Berenda Dekkers
Lid sinds 2019
Goede actie Alfred, van allebei... een die van jouw om meteen hoog in de boom te beginnen, maar dat zij het binnen no time had opgelost...