Klantonvriendelijke bonnetjes

Een eenmalige omzetgenerator, een potentiële lifetime winstgever, een loyale doorverteller, gratis reclamezuil of gewoon lastig. Soms denk ik wel eens een eenmalige omzetgenerator en lastig. Want zodra het niet gaat zo als het zou moeten komen de kleine lettertjes, of in winkels de bonnetjes om de hoek kijken. Om zo te zorgen dat je nooit echt klant wordt, en zeker niet die gratis reclamemaker.

 

Enig tijd terug kon ik via Primafoon heel makkelijk van mijn Range abonnement over naar KON. Geen probleem, nee wij zeggen alles op, dat gaat echt goed, nee u krijgt vanzelf bericht. Het is makkelijker dan de was doen. Ik had behoorlijk argwaan. Maar moet u bekennen na twee maanden ben ik nu bij KPN en alles is zonder problemen overgezet met behoud van nummer. So far so goed. Zelfs de eerste factuur is al binnen, ook dan vergeten ze niet. Tot dat de meegeleverde headphone voor in de auto het niet doet. Ik terug, mocht een klein half uur wachten. Melding gemaakt van de kapotte headphone en op de balie gelegd. Met het verzoek deze te vervangen, want ruim binnen de garantietijd. Wat is uw telefoonnummer, en ze rammelen dat keurig in de computer en zien meteen wanneer ik deze telefoon heb ontvangen met de bij behorende accessoires. Klopt mevrouw valt binnen de garantie termijn en u krijgt een nieuwe. Mooi. Dit zou het goede einde van mijn ervaring zijn, en het moment waarop ik van eenmalig omzetgenerator naar positieve doorverteller zou promoveren.

Helaas, of ik het bonnetje had. Van ruim twee maanden geleden, want anders kan ik het niet in het systeem boeken. En weet ik niet of u het wel bent die spullen heeft gehad. Uhhh? U hebt net geconstateerd dat ik de juiste gegevens heb doorgeven en u heeft net vastgesteld wanneer ik de telefoon en bijbehoren heb ontvangen en daar staat ook bij welke bijbehoren. Dus hoezo bonnetje. U begrijpt het al, het wordt een heel moeilijke discussie met de juffrouw in de winkel, ze geeft geen meter toe… dus ik moet helaas opzoek naar een bonnetje of anders gewoon naar een andere winkel en een nieuwe headphone kopen.

Ik blijf me verbazen over de klantonvriendelijkheid van bonnetjes en garantiebepaling. En vooral de manier waarop bedrijven daar mee omgaan. De gegevens van de klant staan in een systeem, kan dat systeem dan ook niet meteen als bonnetje gelden? We blijven toch een beetje de hang naar het verleden houden door toch graag alles nog op papier te willen zien.

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Judith
Heel herkenbaar, helaas. Dat gedoe met die bonnetjes heeft niets met ons (klanten) te maken, maar waarschijnlijk alles met fraude en verduistering in het bedrijf. Wij worden misbruikt zodat zij hun eigen medewerkers kunnen controleren.
Edward Mulder
Niks hoor, we zijn allemaal gek op bureaucratie. En bovendien zijn papieren makkelijker te bewaren dan electronische gegevens (!). Hoewel, gezien de levensduur van de meeste moderne electronica is 5 jaar een eeuwigheid.

Het is trouwens makkelijk op te lossen: als de klant een nieuw apparaat meeneemt dan tekent hij een nieuw papiertje, als bewijs voor het omruilen binnen garantietermijn. Klant blij, leverancier blij.
René van Gellekom
Tja 'klanten' mogen vooral niet in een stress raken, stel je voor. Als bedrijf moet je alles maar 'aannemen'. et is helemaal niet zo raar om een bonnetje te vragen. Het had ook gewoon een legitimatie kunnen zijn, maar dat vergat die dame waarschijnlijk.