Miele is er een betere?

 Het is toch ook fijn als bedrijven het wel begrepen hebben. En dan mag het ook wel eens verteld worden. Al jaren heeft Miele de pakkende en alom bekend pay of… “Er is geen betere”. Ik denk ook niet dat Miele een andere pay off kan verzinnen. Maar wat zij daarnaast heel goed doen, is de consequentie van zo’n pay off goed vertalen.

Zoals vaak in marketing en communicatie is het niet alleen de buitenkant die goed, duidelijk en transparant, wervend, pakkend moet zijn voor de klant. Als je geen goed product of dienst hebt kan je op korte termijn nog wel iets aan omzet binnenhalen. Maar voor de lange termijn kan ik je garanderen dat je leegloopt. Dat krijg je onherroepelijk terug. Bij producten moet het zo zijn dat die gewoon doen waar ze voor bedoeld zijn en bij diensten ben je veelal afhankelijk ..van ICT processen en mensen. Key succes factoren worden die in het jargon ook wel genoemd.

En je maakt keuzes. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor een strategie van de laagste prijs en het beste aanbod voor die prijs (Aldi). Of voor een hoge prijs met het beste aanbod, en dat is bijvoorbeeld Miele. En bij die laatste horen dan ook vertalingen naar de verschillende onderdelen van het bedrijf. Uitgangspunt is dat de machine van Miele gewoon goed is. Dat geldt voor het bedrijf en dat geldt ook voor de consument. En wanner je met andere bedrijfsonderdelen van Miele te maken krijgt , moet er ook geen betere zijn. Als je belt voor een afspraak, krijg snel iemand aan de lijn. En kan er zeer snel een afspraak gepland worden. Krijg je de avond van te voren door via SMS, op een half uur nauwkeurig, hoe laat de monteur er is. En die is dan ook op tijd. EN ziet er verzorgd uit, is correct in benadering van de klant. En legt duidelijk uit wat er mis is. De monteur is ook uitgerust met laptop en portable printer. Zodat alles meteen verwerkt kan worden. En aan het einde van zijn bezoek krijg je een map, met extra informatie (dat licht hij dan ook nog even toe) die ook nog kwaliteit uitstraalt.

Al deze zaken bevestigen dat er inderdaad (mogelijkerwijs) echt geen betere is.

Dus wanneer u de volgende keer weer met u bureau om de tafel zit voor een nieuw campagne. Realiseert u zich dan wel dat het niet alleen mooi sites zijn, en mooie abri’s of een leuke commercial of een pakkende DM brief. Ook de achterkant moet kloppen, en ook daar zal u tijd en energie in moeten steken. Sluit u interne marketing aan bij uw externe marketing.

Susan van Gorp

Zelfstandig adviseur Marketthings

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Robert Kroon
Susan van G....er is geen betere!
Peter
Aankoopprijs is maar één van de factoren. We hebben net een nieuwe Miele koelkast gekocht. Iets duurder dan de rest, maar prachtig qua design (het oog wil ook wat) en bovenal uitermate energiezuinig en daardoor aanbevolen door de klimaatcampagne HIER. De iets hogere aankoopprijs vertaalt zich de komende jaren in een lagere energierekening. Goed voor het klimaat en onze portemonnee. Een beter apparaat konden we inderdaad niet vinden!
Jamin Daniel
Inderdaad , wij hebben altijd Miele gehad , tot we een nieuwe keuken hadden gekocht . de oude toestellen van Miele aan vrienden gegeven en nieuwe toestellen erbij laten leveren van koelkast tot oven enz.. , maar we hadden ons door de verkoper van de keukens laten ompraten om AEG te kopen ,speciale acties en financieel beter dus doen . 2maanden na de installatie begaf de micro oven en de koelkast het in hartje zomer en dan nog maar zwijgen van de vaatwasmachine. Na een telef. gesprek met AEG(electrolux) wat niet erg klantvriendelijk was , vroegen ze wat hebben jullie gedaan en dat ze zo spoedig mogelijk zouden komen , pas na 3weken . Geen reserve koelkast beschikbaar dus bekijk het je maar . Nog nooit meegemaakt zo'n service na de kosten wat we hebben gedaan. Voor mij dus NOOIT meer AEG , en terug naar MIELE dan heb je echt iets voor je geld !!! Dit is wel in Belgie gebeurt.
J. Arts
De hele familie is "Mieleminded" door de deugdelijke en betrouwbare producten maar dat heeft een deuk gekregen door een onprofessionele houding mbt een fabricagefout.
Een geavanceerde waterslang (moet bij lekken de afvoer afsluiten) was stuk (de toevoer werd niet afgesloten !) , werd (tegen hoge kosten) vervangen maar Miele weigert enige schuld te aanvaarden tav deze fout en wil ook geen tegemoetkoming geven.
Een echte arrogante mailwisseling heeft mij doen besluiten bij de volgende aanschaf na te denken over een ander merk
Walther Ploos van Amstel
Lid sinds 2019
I love Miele! Een keer vreemd geweest.... spijt als haren op mijn hoofd. Het kost wat, maar dan krijg je ook wat.
W.Sjouke
Ja, er is een betere, namelijk Zanussi. 25 jaar zonder mankementen gewassen. Vervangen door een Miele die na 5 jaar begint te lekken. Als echte autonome taakgroepen hebben mijn vrouw en ik elk een monteur besteld. Die van Miele wil 30 euro meer voor het aanrijden en komt later, dus die mag wegblijven.En de uitkomst? "Ja meneer, dit model heeft veel lekkage". Imago is leuk, maar de harde feiten moeten ook kloppen.
Ruud van Arnhem
Onze miele (dure wasmachine ) ging al na vier jaar stuk. Reparatiekosten 200 euro. Nu is die 5 jaar en gaat die weer stuk. Dit is echt geen kwaliteitsmachine!
Onze vorige machine een Bosch ging 12 jaar mee zonder een mankemant.
Voor mij geld: NOOIT MEER EEN MIELE.
Frida VdB
Mijn Miele wasmachine is reeds 38 jaar en doet het nog steeds prima !
Er wordt gemiddeld 2x per week gewassen dus een museumstuk is het ook niet.
Prima kwaliteit. Er is nog nooit een technicus langsgeweest.