Vlieg met een commercial: Ryanair

De enorm omslag in de luchtvaartbranche is wel gemaakt. Met een grote hoeveelheid aanbieders van vluchten en de maatschappijen die ook alleen nog maar via internet te bereiken zijn. Met maximale efficiency en je vraagt je af is en nog meer kostenbesparing te behalen zijn.

 

Er is al veel over geschreven, ook op deze site. En het blijft blijkbaar verbazen. Maar Ryanair blijft een prachtig voorbeeld.

 

Hoe zij toch iedere keer weer extra besparingen doen of op hele goede manieren extra inkomsten binnenhalen. Waarbij zij een goede dienst leveren, op tijd (meestal, maar minder vertraging dat de gevestigde maatschappijen), tegen een goede prijs. Jij wilt van A naar B snel en tegen lage kosten. Dan is bijvoorbeeld Ryanair en prima oplossing. En wil je meer .. simpel dan ga je betalen. En fors betalen. Dat is oke, als je extra service wilt dan betaal je daar voor. Lekker duidelijk.

 

Voordeel is dat je niet betaalt voor zaken die je toch niet wilt hebben. Bijvoorbeeld eten dat meestal niet eens lekker is en op korte vluchten overbodig. In de trein van Maastricht naar Amsterdam neem je het ook mee of koop je het op het station. Of het inchecken bij de terminal terwijl je dat allang thuis hebt gedaan.

 

En wat ze ook goed doen is het benutten van hun ruimte in en om het vliegtuig. En deze verkopen aan verschillende adverteerders. Heel gericht kunnen die producten aanbieden aan deze specifieke doelgroep, die niet veel anders te doen heeft dan rondkijken of een boek lezen in een vliegtuig. Dus bagage ruimte boven de stoelen levert ook geld op, in de vrom van mini-abri’s. Het is nu nog wachten op samples, die uitgedeeld worden door de stewards en stewardessen als je vertrekt of aankomt. Daar kan je heel gericht met je aanbod aan de slag. Wat dacht je van samples van zonproducten, snoepjes, kauwgom, magazines… vult u verder aan?

 

Want met de eindtune bij landing van Ryanair ” Thank you for flying with another on time flight of your Ryanair” vlieg je toch al mee in een grote commercial.

 

Susan van Gorp

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Jos Essers
Ik ben in de wolken met deze reclame uitingen!
j. rooijakkers
Ik had in Spanje een terugvlucht met Ryanair geboekt, was 40 euro goedkoper als transavia,( dacht ik )echter kon ik niet printen in het internet cafe.dus ik dacht dat is geen probleem de vlucht is bevestigd ,de instapkaart word toch uitgedraaid bij het inchecken. Aangekomen op de luchthaven moest ik bij het inchecken nogmaals 40 euro betalen voor de instap kaart,!!!Belachlijk gewoon, pure afzetterij en klanten misleiding !!!les goedkoop is duurkoop Ryanair heeft minder service ,minder plaats,en duurdere versnaperingen!! ik ga nooit meer met ryan air ,maar met ons vertrouwde en eigen Transavia !!!