Waarom denken hotels niet aan simpele dingen?

Okay, de zomervakantie zit er op. Iedereen gaat weer aan de slag. Maar hoeveel marketing managers denken eens goed na wat de clienten echt hebben gemist?

 Gewoon de simpele dingen. Ik heb voor mijn werk en tijdens vakanties vaak vertoeft in allerlei soorten hotels. En jij natuurlijk ook! Wat mij opvalt dat simpele dingen in een hotel vaak niet goed zijn geregeld. Neem de badkamer van een hotelkamer. Wat valt je dan op? Juist vaak is het plankje onder de spiegel (bij de wasbak) vaak zo smal dat je er niet fatsoenlijk een toilettas op kunt plaatsen. Alles dondert dan op de grond. Laat staan twee toilettassen (denk met name aan dames). En ook een bron van ergernis: een tekort douchegordijn, de douchekop die altijd alle kanten opsproeit. En als je dan eenmaal onder de douche staat, ontbreekt veelal een simpel plankier om je douchespullen op te zetten. Ik bedoel maar. Okay en dan de hotelkamer. Ook hier moet de hotelgast grote toeren uithalen om simpele dingen gedaan te krijgen: schakelaar van leeslampje te ver, onvoldoende hangers voor kleding (in Maastricht ben ik in Design hotel La Bergere geweest waar zelf geen kledingkast op de kamer aanwezig was!) Kortom h.h. marketing managers in het hotelwezen…loop eens kritisch door uw eigen hotel, ga er eens slapen en jullie weten wat wij als klanten missen.

En succes met de volgende reisgidsen voor volgend jaar!

4 thoughts on “Waarom denken hotels niet aan simpele dingen?”

Willem Mastenbroek 14 jaar ago

Heel herkenbaar; bijna voorspelbaar. Net zo herkenbaar en voorspelbaar als het gehannes van Servicedesks van grote bedrijven met “Toets 1, 2, 3 etc afhankelijk van uw vraag, type computer e.d”, Je kan als bedrijf daar zelfs prijzen mee winnen. Zo haalt DELL met zo’n systeem elk jaar weer Awards naar binnen. Enfin, je komt nog eens ergens. Zo raakte ik met dit systeem in Ierland verzeild waar ik jammer genoeg niet verder geholpen kon worden omdat de computer aldaar te traag werkte.(sic!)

Misschien moeten we niet langer verwachten dat bedrijven klantgerichter worden. De afnemers en consumentem moeten gewoon leren geduldig te blijven en voortdurend begrip te tonen. Probleem opgelost!

fabiana 14 jaar ago

Als ‘dame’ wil ik hier wel even op reageren. Grappig dat een man dit
probleem opmerkt. Ik heb al veel hotelkamers gezien, maar iedere keer ben je
toch weer benieuwd hoe de kamer eruit ziet en je werpt altijd met spanning
een nieuwsgierige blik in de badkamer. Vaak zie je het al meteen en zie je
in gedachten de volgebouwde wastafel al weer voor je, of de volle badrand.
En in het ergste geval stal je de rest van je spullen maar uit op de grond.
Ze snappen er ook niets van, ze weten toch dat we altijd te veel meenemen?
🙂 Erger nog zijn sommige wc’s, die waarin het water omhoog komt bij het
wegspoelen, er moet dan niet toevallig een papiertje teveel in zitten of
andere te lang opgespaarde zaken, want dan gaat het grote feest pas echt
beginnen! Of de mooie design badkamer, zonder plankjes, maar ook zonder
gordijn… Nee het is duidelijk dat de female touch in de ontwerpfase
ontbreekt. Met alle respect…

Cilla 14 jaar ago

En niet te vergeten: genoeg haakjes om handdoeken te drogen. Die stapels zien er leuk uit op de badrand maar als we met elkaar natuurbewust bezig willen zijn, geef ik toch de voorkeur aan een droge handdoek…

Justus 14 jaar ago

Daarom ook mijn standpunt: een interieur *moet* werken (ondergetekende is interieurarchitect). En dan kan het net zo design of sfeervol zijn, maar als het niet werkt, heeft de consument er geen plezier aan, dus loopt de onderneming slechter dan zou kunnen en levert de investering in het interieur dus niet op wat het zou moeten opleveren. En dat is de basis van ondernemen: je geeft geld uit om er geld mee te verdienen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *