Breng je stem uit voor de beste gek op klanten trofee 2006

Wie wint volgens jou de gek op klanten trofee?
DE HEMA bestaat 80 jaar. Dat weet iedereen. Niet alleen een intensieve reclamecampagne zorgt voor de bekendheid. Ook de media springt in op de ‘lievelingswinkel’ van Nederland. Afgelopen zaterdag stond er nog een mooi artikel over de HEMA in Het Parool. In het artikel wordt het succes van de HEMA toegewezen aan eigenzinnige vormgeving, de goede neus van de inkopers en de vrolijkheid en betaalbaarheid van de spullen die je er kunt kopen.

 

Omdat we op deze blog bezig zijn met  het analyseren van klantenprocessen, voorbeelden aandragen van slechte service, is het nu tijd om aan het eind van 2006 een top drie te maken van bedrijven die weten hoe je klanten vertroeteld. Jos Burgers zette op 7 augustus FBTO in het zonnetje. Ik wil de HEMA absoluut in de top drie hebben. Sterker ik zet haar op 1….wie denkt daar anders over?

 

Wie wil jij voordragen voor de top drie van bedrijven die gek zijn op hun klanten (en motiveer je voordracht).

 WORDT DE HEMA WINNAAR VAN:
               “DE GEK OP KLANTEN
                   TROFEE 2006”?
Ok, ik draag de HEMA voor als de winnaar. Maar waarom?  De HEMA is heel herkenbaar in haar communicatiestrategie. Als een dikke stapel h-a-h folders op de deurmat neerploft, vist bijna iedereen het foldertje van de HEMA eruit. Fris, fijne aanbiedingen, leuke gadgets en altijd aantrekkelijk geprijsd. De prijs/kwaliteit verhouding is prima. Ook zijn ze niet moeilijk als je iets wilt ruilen. Tipje voor de verbetering. Veel, met name oudere, vrouwen hebben een parttime verkoopbaan bij de HEMA. Met name de dames die al lang bij de HEMA werken dreigen wel eens weg te zakken in minder goede dienstverlening. Maar mijn overall score voor de HEMA is meer dan positief. Ik geef deze winkelformule een 9.

 

En daar kunnen winkels als V&D, Blokker en andere winkelformules iets van leren. 

2 thoughts on “Breng je stem uit voor de beste gek op klanten trofee 2006”

Willem Mastenbroek 13 jaar ago

Hallo Robert. Uit eigen ervaring meld ik hier Nespresso; attente service, persoonlijk, dus geen ingeblikt en mechanisch geleuter of gedoe met callcenters; krachtig meedenken als er wat is; en geen gehannes als er iets niet deugt, meteen een nieuw exemplaar. Marcella meldt Albert Heyn, vanwege de continue kleine verbeteringen in assortiment en service en IKEA vanwege de gunstige prijs/kwaliteits verhouding, plezierig personeel en het interessante aanbod, onlangs nog verrijkt met een mooie serie keukens.

Robert Kroon 13 jaar ago

Hi Willem,
Ik heb dus voor jullie genoteerd: AH, IKEA en Nespresso….net als de top 2000 wil ik elk jaar deze verkiezing organiseren. Jullie zijn de eerste stemmers dus pluim…en als er een schaap over de dam is………

Robert

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *