Drama parkeerbeheer Amsterdam

Om af te zijn van het gedonder van parkeerbonnen en parkeerstress heb ik sinds een jaar een abonnement bij Parkmobile. Heel handig. Met je eigen mobieltje kun je je heel simpel aanmelden bij een online registratiesysteem. Je geeft aan in welk gebied je wenst te parkeren en klaar is kees. De parkeerzones herken je aan de nummers die boven op een parkeerautomaat staan.

Het verschil van €1,- en €55,- boete

Let op, dit wordt lachen. Een poosje geleden parkeerde ik in Amsterdam ter hoogte van Prinsengracht 536 in Amsterdam. Ik was een tijdje weg en na mijn bezoek meldde ik me af bij parkmobile. Ik had voor €17,- geparkeerd. Alleen tot mijn stomme verbazing had ik een parkeerbon onder mijn ruit. Grrrrrrrrrrr.

Kort na dit parkeerincident, ontving ik van Cition Parkeermanagment (in opdracht van Stadsdeel Amsterdam Centrum) een aanslag van €55,-.Volgens de bekeuring had ik mijn parkeergeld betaald bij parkeerpaaltje van Prinsengracht 785. Let op, dit is schuin tegenover de plek waar mijn auto stond. Ik ging in protest. Mijn protest werd in de kiem gesmoord. Ik had een misdaad begaan volgens Cition. Ik stond in een duurder parkeergebied. Het verschil? €1,-. En dat tussen prinsengracht 536 en prinsengracht 785.

Vraag blijft: hoe kan een parkeerder dit weten? Er staan op de straat geen markeringen: ‘PAS OP HIER IS HET DUURDER!”. En ook op de parkeerautomaten staat niets vermeld over verschillen in kosten. Bovendien is naar mijn idee het centrum van Amsterdam nog steeds centrum.

In protest gaan heeft geen zin, als je in beroep gaat bij de rechtbank in Amsterdam moet je griffierecht betalen. En voor €1,- verschil ga ik dat niet doen. Schandalig om zo een automobilist te bekeuren die gewoon betaald heeft.

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

MadeGo
Als ik het goed begrijp praten we over <a href="http://maps.google.nl/maps?f=d&amp;source=s_d&amp;saddr=Prinsengracht+536,+De+Weteringschans,+Amsterdam,+Noord-Holland&amp;daddr=Prinsengracht+785,+1017+Amsterdam&amp;geocode=FeP_HgMd6JBKACkRj3xm6QnGRzEk-MZ7D94oaQ%3BFQEAHwMdNpRKAClRe7je6wnGRzH9kCeSJTlpQA&amp;hl=nl&amp;mra=iwd&amp;mrcr=0&amp;sll=52.36597,4.885225&amp;sspn=0.007337,0.026157&amp;ie=UTF8&amp;ll=52.362994,4.88761&amp;spn=0.000917,0.00327&amp;t=h&amp;z=19" rel="nofollow">deze</a> situatie.
Dat ken ik van de Heemraadssingel hier in Rotterdam. Ook hier geldt voor de overkant van het water een andere parkeerzone. Bij ons voor de deur valt het nog onder west en de overkant van het water valt onder centrum.
Maar werkt Parkmobile dan niet met het aanmelden op het nummer van de dichtstbijzijnde paal ?
 
Floris de Monchy
Ik ken de situatie goed want ik woon er vlak om de hoek. Ik weet heel zeker dat de grens tussen de dure binnenstad en het iets minder dure stadsdeel Zuid NIET over het water van de Prinsengracht loopt, maar over het water van de Stadhouderskade. Dat is twee grachten verder en een flink eind lopen. Dus Parkeerbeheer (ook wel: Breznjef aan de Amstel) heeft weer haar geheel eigen logica gevonden om burgers te pesten. Ze moesten toch wat nadat de wielklemmen waren afgeschaft.
Fons Bitter
Zéér herkenbaar verhaal. Inmiddels zoveel teleurstellende en onverkwikkelijke ervaringen (en dat van mijn gasten) meegemaakt dat ik het volgende besluit heb genomen en dat besluit ook indringend en met passie uitdraag naar vele anderen. <strong> </strong>
<strong>GA NOOIT MEER NAAR AMSTERDAM MET DE AUTO!</strong>
<strong>ONTVANG JE GEWAARDEERDE GASTEN, KLANTEN EN GENODIGDEN ELDERS EN NOOIT MEER IN AMSTERDAM!</strong>
<strong>LEG HET BOVENAL GOED UIT AAN JE KLANTEN EN RELATIES EN MOTIVEER JE BESLUIT</strong>
Als je iets wilt organiseren in Amsterdam, onderzoek dan eerst heel goed hoe je je gasten en genodigden wilt behandelen. Met een vriendelijke en gastvrije ontvangst zonder parkeer-terreur en zonder chaos en parkeer-onbegrip?
Er zijn nog genoeg mooie plekken in NL waar je gasten op een parkeervriendelijke en vooral betaalbare wijze kan ontvangen.
Gasten stemmen met hun voeten, TOCH?
I AM Amsterdam? Beste Amsterdamse bestuurders!
Geef eerst maar eens op een gast(mens)vriendelijke wijze gestalte aan een klantvriendelijke ontvangst en verantwoorde communicatie naar (parkeer)bezoekers.
<strong>I AM AMSTERDAM?</strong>
...dat was toch bedoeld om gasten vriendelijk tegemoet te komen in het belang van Amsterdam in de meest brede gedachte van het woord?
...dat was toch met de gedachte, TO BE &amp; FEEL WELCOME?
...dat was toch voor het geluk en succes van de ondernemers, toerisme en de mensen die wonen en werken in Amsterdam?
...dat was toch bedoeld om trots en fier te zijn op dé Stad?
City-marketing lijkt te zijn verworden tot City-terror. Parking-Terror en miscommunicatie wel te verstaan. <strong>P</strong>itty-marketing met een hoofdletter <strong>P</strong>
Het klinkt erg bitter, maar helaas, het smaakt niet zoeter!
Fons Bitter
CMB
Ook ik was onlangs in Amsterdam en meldde me aan met Parkmobile. Terwijl ik dit deed liep ik het gebouw aan de andere kant van de straat in waar ik een afspraak had. Toen ik terug kwam zat er een bon onder mijn ruit. Tijdstip 15.34. Mijn parkeeractie was gestart op 15.35 uur. Ik heb de controleurs niet gezien: we zijn elkaar blijkbaar net misgelopen. Mijn bezwaar is niet gegrond verklaard omdat ik op het moment van controle niet betaald had. Tja...
Robert de Carpentier (Hoogland)
Het is inderdaad te gek voor woorden. Schoften zijn het. Om ze een lesje te leren (en omdat ik bij dat lelijke wijf Tanja van mij al jaren niet meer aan mijn trekken kom) bied ik me bij deze aan om al die waardeloze parkeerwachters voor straf eens flink in hun reet te neuken.
rcd
In deze Nederlandse "naai en graai" cultuur zou ik graag de quillotine weer terug willen zien.
We zijn met z'n allen enorm agressief geworden door het gedrag van zelf verrijkende bestuurders en gezagsdragers, worden om de haverklap afgestraft door stommiteiten van anderen om vervolgens zelf te moeten bewijzen dat we gelijk hebben. Ondertussen hebben deze mensen ondanks slecht bestuur bonussen en promotie gekregen en gaan rustig verder.
Onze ouderen moeten zelf hun wc papier betalen en krijgen afgepast te eten en de hele
dag lekker in pyama.
Fijn Nederland! En maar rondbazuinen dat het hier veeel beter is dan in de rest van Europa
Dick Clement
Volgende drama:
Totaal geen empatisch vermogen bij deze instelling.
Na het overlijden van mijn schoonzuster 80 j. , snel naar mijn broer 83 j. gereden verzorgingshuis Thorenendael Veluwelaan, aanmelden bij de receptie die doorgeven aan Cition wie er tijdelijk parkeert voor de deur.
De receptioniste was nog niet aan het aanmelden of mijn auto was al gefotografeerd twee dagen later was de bon al binnen.,bezwaar ingrediënt en afgewezen nul op het rekwest.
Asociaal bedrijf.

Dick Clement
R.W. van Est
Lid sinds 2008
#Cition is een agressieve Amerikaanse geldmachine. Harteloos en meedogenloos.