Copy copy, toppie toppie!!!

Ze bestaan nog. De zaterdaghulpen die net iets meer werk van hun tijdelijke baan maken. Bij wie serviceverlening een tweede natuur is, het inlevingsvermogen op een hoog level zit en bij wie de klant nog echt koning(in) is. Ik vond er zo één bij copy copy.

Gewapend met een usb stick op zak toog ik op een regenachtige zaterdag naar het kopieercentrum. Het was er vrij druk en behalve de zaterdaghulp was er geen ander personeel te bekennen. De kalmte die de jongen tentoonspreidde was verbazingwekkend. Alle ogen waren gericht op de handelingen van het kopiëren, inbinden en het vergrote of verkleinen van diverse foto’s, maar niets verried dat de jongen zenuwachtig werd. Na afhandeling van de diverse klanten was ik aan de beurt en hij vroeg waarmee hij mij van dienst kon zijn. Ik overhandigde hem de usb stick waarop het werkstuk van mijn dochter stond, wat natuurlijk eigenlijk ‘gisteren’ had moeten worden ingeleverd. Er was dus haast bij!


Geen probleem, hij nam plaats achter de computer, plugde de ubs stick in en binnen een mum van tijd toverde hij het betreffende werkstuk op het scherm.
Voordat hij de cursor richting de printopdracht zette, keek hij naar de laatste pagina. Hij deelde mij mee dat die pagina niet compleet was en er waarschijnlijk nog meer tekst onder zou moeten komen. “Misschien was het slim om even te bellen met mijn dochter en vragen of ze het ontbrekende gedeelte kon mailen?”. Even was ik verbouwereerd…dit was iemand die echt meedacht en oplossingsgericht werkte. En nee, het was geen enkel probleem om de bedrijfstelefoon te gebruiken, hij toetste het nummer zelfs nog voor me in.
Na enkele minuten werden de pagina’s die ontbraken door dochterlief gemaild, keurig bij de overige tekst gevoegd en zorgde hij dat het werkstuk op en top geprint werd. Hij adviseerde een wat hogere kwaliteit papier te nemen en bedacht dat een rode kaft goed zou passen bij de kleurenfoto’s binnenin.
Op dat moment kwam de baas van Copy Copy binnenlopen en vroeg aan de jongen of hij het had kunnen redden tijdens zijn afwezigheid.
Ik kon het niet laten om een groot compliment uit te spreken en vanuit mijn tenen vertelde ik hem dat hij de zaak met een gerust had aan zijn hulp kon overlaten.
Thuisgekomen bemerkte ik dat ik de usb stick was vergeten.
Net nadat ik besloten had die ’s middags te gaan ophalen, zag ik bij mijn mail een bericht van Copy Copy: ‘mevrouw, u heeft uw usb stick laten liggen, ik zal hem voor u apart leggen’.
Geweldig! Deze service strekte zich zelfs uit tot buiten de deur.
Als er een werknemer van het jaar moet worden gekozen komt hij wat mij betreft dik in aanmerking!

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Denise Janmaat
Wat een goede service! Zit 'm waarschijnlijk in CopyCopy. De vestiging in Beverwijk heeft ook een geweldig klantgerichte medewerkster, Daniëlle. Van mij mag zij die eerste plaats voor medewerker van het jaar met hem delen!