Delta Lloyd biedt een sigaar uit eigen doos aan!

 Delta Lloyd de grote verzekeraar is jarig. De organisatie bestaat 200 jaar. En dat moet gevierd worden. Deze week ontving ik van Delta Lloyd een feestelijke uitnodiging. Ik mag als klant naar een feestavond met Paul de Leeuw op 4 november in het Gelredrome. Los van het feit dat ik Paul de Leeuw een waardeloze artiest vind, vond ik het een sympathiek gebaar. Toen ik de uitnodiging herlas kwam ik er achter dat Delta Lloyd mij in het ootje nam.

 
Sigaar uit eigen doos
Delta Lloyd biedt gratis kaartjes aan, althans zo komt het over als je op de feestelijke website van Delta Lloyd kijkt:  

Waarom krijg ik dit aanbod?
Delta Lloyd Groep is jarig. Deze financiële dienstverlener bestaande uit Delta Lloyd, OHRA, Nationaal Spaarfonds en ABN AMRO Verzekeringen bestaat 200 jaar. Dit willen we graag vieren met onze klanten. Daarom hebben we voor u, klant van Delta Lloyd Groep, Symphonica in Rosso op zondag avond 4 november exclusief gereserveerd.

 

Dit lijkt heel feestelijk maar je bent verplicht twee kaartjes te bestellen en dan krijg je een kaartje er gratis bij.  Als je naar de toegangsprijzen kijkt, dan valt me op dat de prijzen hoog zijn. En dat je helemaal niets kado krijgt. Je bent als klant verplicht twee kaartjes te kopen! Zie hieronder een tekstfragment van de website van Delta Lloyd:

Kan ik ook 1 toegangskaart bestellen?
Nee, dat is niet mogelijk. Bestellen kan uitsluitend in veelvoud van 2 kaarten

En wat dacht u hier van?

 

Kan ik geld krijgen i.p.v. een gratis 2e toegangskaart?Nee, persoonlijke codes zijn niet inwisselbaar voor geld.

 

Ik kom maar tot een conclusie. Delta Lloyd geeft een sigaar uit eigen doos weg. Dit is naar mijn idee niet klantvriendelijk. Als ik kijk naar de kolossale bank- en verzekeringsgebouwen en de waarde van deze bedrijven, dan is het wel heel triest dat deze rijke bedrijven hun eigen klanten uitknijpen.

 

Hartelijk gefeliciteerd Delta Lloyd ik ga wel ergens anders naar toe!

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

christian ter Maat
Goedkope DM actie, voor de klant duur. Ik had dezelfde gedachten als jij beschrijft Robert, toen ik eergisteren deze uitnodiging ontving. Niek Hoek, Voorzitter Raad van Bestuur, beleeft graag dit evenement samen met de klant? En Delta Lloyd verheugt zich op de komst van de haar klanten? Gelukkig is de brief niet verschoond van patserige DM taal: op=op, cadeau, gedrukte handtekening voorzitter, twee voor de prijs van 1, verloten wij…
Delta Lloyd, doe niet zo goedkoop als je 200 jaar bestaat. Zie het als een investering in de komende decennia!
Arie Stuijt
Mijn vrouw en mogen samen zelfs zes kaarten kopen. Wat gul! Reuze gulle bui dat Delta Lloyd van ons. Ik voelde hééven maar een enorme zuigkracht aan m'n portemonee. 't Bekijken van wat er dan wel wordt geboden voor mijn geld, deed die druk meteen wegvallen. Mijn vrouw en ik besteden dat geld liever op een andere manier samen met ons nakroost. Mag 't zelfs wat meer kosten. Maar 't niveau van de actie is inderdaad die van de spreekwoordelijke kruidenier Grootgrut uit het land van inspecteur Dorknoper!
Arie Stuijt
Mijn vrouw en mogen samen zelfs zes kaarten kopen. Wat gul! Reuze gulle bui dat Delta Lloyd van ons. Ik voelde hééven maar een enorme zuigkracht aan m'n portemonee. 't Bekijken van wat er dan wel wordt geboden voor mijn geld, deed die druk meteen wegvallen. Mijn vrouw en ik besteden dat geld liever op een andere manier samen met ons nakroost. Mag 't zelfs wat meer kosten. Maar 't niveau van de actie is inderdaad die van de spreekwoordelijke kruidenier Grootgrut uit het land van inspecteur Dorknoper!
Reinard Doppenberg
Het is wel duidelijk de pockets zijn niet niet deep genoeg.
Als je een betere performance alleen over de rug van je klant denkt te bereiken, staat je corporate performance in ieder geval ter discussie.
U kunt er zelf de mogelijk toepasselijke termen bij denken/ plaatsen als daar zijn; klantonvriendelijk, horkensfeer, graaicultuur, asociaal en ga zo maar door.
Kortom de bezem er door heen,te beginnen boven in de bedrijfsstructuur, dat creëert klantenvitaminen.
Robert Kroon
Nederland tuint er in! Deze week kreeg ik een brief van Delta LLoyd. "Tot onze spijt zijn alle kaarten uitverkocht. Wij moeten u dus teleurstellen als u nu nog kaarten wenst te bestellen" Tjonge wat ben ik down dat ik niet naar Paul de Leeuw kan gaan. Maar niet heus. Maar grappig genoeg tuint heel Nederland in de actie van Delta LLoyd. Dan is de gemiddelde Nederlander toch dommer dan ik dacht.
Renzo Verwer
Lid sinds 2009
of.. robert.. ned. is er niet ingetuind en ze liegen glashard in die brief... om hetaantrekkelijk voor te stellen, leuk image te houden etc Geloof aub niet alles...