Een stoere Noor met service

Jawel. Ik heb al eens eerder over goede service geschreven en ik heb er weer eentje. Bij een internetwinkel bestelde ik een pak papier. In de haast van het bestellen (ja, dom, let dan ook op!) keek ik niet goed op de prijslijst. En daar ging het fout.

Mijn bestelling werd afgeleverd en tot mijn verbazing trof ik in de doos één pak papier. En wat voor papier. Luxe kopieerpapier voor een luxe prijsje. Normaal koop ik de goedkoopste pakken papier. Niet uit krenterigheid maar simpelweg omdat ik teksten afdruk en daar vrolijk in ga krassen. Zonde om het dan gewoon weg te gooien, dus het papier krijgt een tweede ronde als kladblaadjes of ik geef het aan mijn dochter als kladpapier. Al die bomen die voor papier gekapt worden, er gaat in de hele wereld al zoveel papier doorheen. Als je dan een beetje oplet en niet alles klakkeloos weggooit, scheelt het misschien iets. Maar goed.

Om een lang verhaal kort te maken: ik zat dus met een mooi pak trés chique papier in mijn maag. Daar druk je niet een kladtekst op af. Ik belde met de leverancier en legde uit dat ik per ongeluk een hele foute bestelling heb geplaatst en wat nu te doen.

De vriendelijke dame aan de telefoon overlegde even met een collega. “Dank u voor het wachten’’, zei ze. “U krijgt van ons binnen drie dagen een creditnota en mag dat pak papier gewoon houden. Het kost teveel om het op te halen.”

Kijk, dat vind ik nou eens geweldige service. Het is geen vrijbrief om maar lukraak verkeerde dingen te bestellen. Ik heb mijn excuses aangeboden en beloofd in het vervolg beter op te letten. Service met de hoofdletter V van stoere Viking. Yep. Het bestaat nog.

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Harm Wesselink
Ik zag zojuist op <a href="http://www.actiecode.nl" rel="nofollow">http://www.actiecode.nl</a> dat de prijs voor een pak papier nu 2,59 kost. Dus als je nog papier voor je kantoor nodig hebt is dat wellicht een optie.

Goed overigens om te horen dat je zo'n goede service hebt ontvangen, kom je niet vaak meer tegen in deze wereld.
Voor Beleid
Helaas heb ik andere ervaringen met Viking Direct. En aan de reviews op internet te zien ben ik niet de enige. Ik ben zeer ontevreden over Viking Direct: levering liet lang op zich wachten, verpakking was beschadigd, een afspraak maken over nalevering van een bureaustoel bleek erg lastig en tenslotte ontving ik een factuur waar een fout in zat. Ondanks dat ik direct het juiste (lagere) factuurbedrag heb overgemaakt en Viking tot drie keer toe heb uitgelegd waar de fout zat, blijft Viking mij stalken met een openstaande vordering. Mijn ervaring is dat er intern niet wordt gecommuniceerd en dat de gevolgen daarvan op het bordje van de klant worden gelegd. Viking is gewoon niet voor rede vatbaar en ik raad jullie daarom ernstig af om met dit bedrijf in zee te gaan.
Lieke
Zeer slechte ervaring met viking een jaar en 4 maanden moeten wachten op kredit nota.Nu heeft men een deurwaarder gestuurd om dat ik deze kredit nota afgetrokken heb van een nieuwe levering.
Op brieven wordt niet gereageerd, ook niet via http://vouchercode.nl. Telefonisch word je onbeschofd behandeld.Deze firma nooit weer!