Foute dienstverlening

In het lijstje foute dienstverleners hoort Debitel er zeker bij. Toppers zijn ook ziekenhuizen. Niet allemaal, maar er zijn er bij waar je echt doodziek van wordt.

Wie naar een ziekenhuis belt om een afspraak te maken moet rekening houden met twee dingen: of je wordt eindeloos in de wacht gehouden met een ontzettend irritant deuntje, of het toestel gaat eindeloos over. Toevallig in mijn omgeving vier mensen die in vier verschillende ziekenhuizen probeerden zo'n afspraak te maken. Ook heel leuk: eindeloze keuzemenu's. Toets 1 voor a, toets 2 voor b.

Wat alle instanties, bedrijven en instellingen uit de top 10 met elkaar gemeen hebben is eigenlijk hetzelfde: wachten, in de wacht gezet worden, plingeltjes en keuzemenu's.

De afspraken zijn uiteindelijk gemaakt: de topper was 35 minuten wachten!

Zelf had ik deze week weer Debitel in mijn ergernis top staan. Met het veranderen van een abonnement (van Debitel Vodafone naar Debitel KPN) bleek het nodig een nieuwe simkaart te sturen. Helaas, de kaart was een umts kaart en die past niet in iedere telefoon. De klantenservice geloofde er niets van. Ik moest 24 uur wachten totdat de bits en bytes omgezet waren naar de nieuwe provider. Na 24 uur: nog steeds geen telefoon. Weer het keuzemenu bijna de nek omgedraaid en na veel drukken eindelijk een mens. Ik kreeg een nieuwe kaart. De volgende dag: weer een UMTS kaart en een gewone kaart. Lekker handig. Om te activeren moet je weer door zo'n supersuf keuzemenu in om er dan achter te komen dat 'uw kaart is geactiveerd'. Ja, mooi. Maar welke? Want het enige om in te toetsen voor die activering was het telefoonnummer. En ik had 2! nieuwe kaarten. Weer 15 minuten gebeld naar Debitel. Die prompt handmatig weer de verkeerde kaart activeerden want zij wisten zeker dat het de goede was. Ik wist zeker van niet. Na weer 20 minuten boos worden, in de wacht gezet, plingeltje aanhoren en nog een keuzemenu dan uiteindelijk succes! De goede kaart is actief. Resultaat: anderhalf uur a 0,01 cent ergernis.

Maar als ik nu een afspraak zou moeten maken in een ziekenhuis kan ik in ieder geval bellen!

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>