Goede service leidt tot extra sales

Heel vaak ziet men service, vanuit het bedrijf, als lastig. En wordt vaak de vraag gesteld, en wat levert dat dan op? Want het kost mij alleen maar mensen, tijd en dus geld. Wel hier weer een prachtig voorbeeld van hoe het ook kan en ook leidt tot Sales. Hoe dan? Door een notitie en een telefoontje….

Een schoenenzaak met vijf vestigen in Nederland, niet groot in aantal vestigen wel groot in assortiment en ook in service. Ik liep daar op een fijne zonnige koopzondag binnen, het was druk met veel passende mensen. Maar het goede winkel personeel ging daar handig mee om. En geen lang wachttijd. Jammer mijn maat was er niet. En een goede oplossing. Want meteen werd gevraagd of ze mijn telefoonnummer mocht hebben, en komt nog een zending binnen van dit merk, en dan kunnen we u even bellen. Wel… helemaal goed.

Zeker omdat we gewend zijn aan de opmerking: “ misschien komt het nog binnen, dat weten we niet, loopt u nog een keer binnen”. En weg ben je als klant om er voor lange tijd niet meer terug te komen.

 

Weinig tijd, weinig administratie, en een groot plezier ook voor de lange termijn. En vooral voor de klant. Eigenlijk zou iedereen id emet klant te maken heeft zo moeten denken. Hoe kan ik op een simpele en doeltreffende manier klant koning laten zijn. Dat moet toch niet te moeilijk zijn?

4 thoughts on “Goede service leidt tot extra sales”

robert 12 jaar ago

Susan,
Daar moet je een boek over schrijven 😉
En uhh, hoe het die schoenenzaak. Een goede ervaring mag je delen met ons.
Robert

robert 12 jaar ago

Susan,
Daar moet je een boek over schrijven 😉
En uhh, hoe het die schoenenzaak. Een goede ervaring mag je delen met ons.
Robert

robert 12 jaar ago

Susan,
Daar moet je een boek over schrijven 😉
En uhh, hoe het die schoenenzaak. Een goede ervaring mag je delen met ons.
Robert

Susan 12 jaar ago

Zo zie je maar weer dat een goed boek inspireert:
1. tot betere service hopelijk voor iedereen,
2. tot het schrijven van goed nieuws.
De zaak heet Van Ardendonk schoenen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *