Het Parool is meester in het werven van nieuwe klanten

Dagbladuitgevers klagen steen en been. De oplages dalen op alle fronten. Zelfs het super conservatieve bolwerk van de Telegraaf wankelt. De Telegraaf moet er binnenkort veel medewerkers uit gooien. Een positieve uitzondering in krantenland is Het Parool. Dit Amsterdamse krantje scoort prima. Het heeft een beetje het karakter van de wereld draait door alleen dan op papier. Niet voor niets is Matthijs van Nieuwkerk ooit nog eens hoofdredacteur geweest van deze hoofdstedelijke krant.

Leuke dingen
Het Parool doet meer dan alleen vieze vingers bezorgen. Ze organiseert leuke debatten (Parool theater), organiseert in Paradiso zo nu en dan speciale popgala avonden en probeert op allerlei sympathieke manieren nieuwe abonnees te werven. Zo kocht ik onlangs een leuk boekwerkje over de Olympische spelen in Amsterdam (1928). In het boekje – slechts tien Euro – zat een leuke voucher. Ik mag gratis een krant bij iemand laten bezorgen en daarna stopt de bezorging automatisch. Geweldig. Iemand blij maken zonder hem of haar op te schepen met een irritante abonneejager.
Dus Paroolmensen ga door. Innoveer, probeer en experimenteer.  Laat die oude krantenmakers maar creperen.

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>