Hoe ontsnap je aan het nieuwsbrief bombardement?

 

Vanaf 1 oktober zijn bedrijven (B2B) verplicht om toestemming te
vragen om een nieuwsbrief te versturen. En ja hoor… vanaf 1 oktober
stond de e-mailkraan wijd open. Tientallen verzoekjes rolden binnen
met als subject: Nieuwsbrief. En met veel of weinig woorden vragen
bedrijven toestemming om een nieuwsbrief naar je te versturen. Heel
braaf. Alvorens je zo’n email delete… is het toch handig om even verder  te kijken. Want er zijn slimmeriken die vragen om permissie maar er zijn ook bedrijven die aangeven dat als je niet reageert je hun nieuwsbrief wenst te ontvangen. Er zijn ook bedrijven die hun kans schoon zien om nieuwe abonnees te werven. Zo ontving ik al veel e-mails van bedrijven waar ik voorheen nimmer een nieuwsbrief van had ontvangen. Dus die gebruiken deze kans als het ware om hun database te verrijken.
 
 Even dit over E-Nieuwsbrieven:
De meeste – lees bijna alle – nieuwsbrieven bevatten geen echt
nieuws. Het zijn reclamefolders..

-De meeste nieuwsbrieven zijn dodelijk saai.
 
-90% van de E-Nieuwsbrieven is heel herkenbaar. In de subject regel
 staat: Nieuwsbrief. Geeuw.
 
-Er gaat nauwelijks een prikkel uit van een nieuwsbrief.
 
-En met de visualisatie is het droef gesteld. De verzenders van de
e-mails verwachten, lees eisen, dat je hun nieuwsbrief leest. Bullshit.
 
Enfin, dit is de tijd om saaie non informatieve e-
mails te weren. Lees ze goed en delete ze in bijna 95% van de gevallen. En als u zelf een nieuwsbrief maakt, weest u dan eens kritisch want het is verloren tijd en moeite om een boring nieuwsbrief te versturen. NIEMAND LEEST HEM NAMELIJK. Of bel me gewoon.

 
 
 Ik heb wel wat gratis tips voor je…

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Ron J. Buitenhuis
Daarvoor zul je hem moeten bellen denk ik, dus daarmee is zijn boodschap duidelijk...aantrekkelijk aanbod doen, klant zichzelf laten overtuigen, en reactie uitlokken.
Johan Kenzeler
Lid sinds 2009
Dagelijks ontvang ik een tiental nieuwsbrieven. Ik lees ze allemaal (lees: scan de titels) en wanneer mij iets interessant lijkt klik ik verder. Uit deze nieuwsbrieven haal ik vaak leuke nieuwsfeiten, tips en informatie.

Een heel belangrijk punt voor alle nieuwsbrieven in dat je kritisch moet selecteren op welke nieuwsbrieven je inschrijft. Je kunt trouwens bij iedere nieuwsbrief onderaan een link vinden om je uit te schrijven.