Houd jij ook van ‘wachttijdverzachting’?

 Onlangs las ik in het interessante e-marketing vakblad ‘Emerce’ een boeiende column van Joris van Heukelom. Het ging over wachttijdverzachting. Het had Belgisch kunnen zijn. Na het lezen van het artikel ging ik eens na wat bedrijven zoal doen om het wachten te verzachten. Een mens wacht gemiddeld 7,5 jaar in zijn hele leven. Tel alle wachttijden bij kassa’s, stoplichten, incheck balies, call centers bij elkaar op en je mist zo een paar minuten per dag.

 

Stel je eens voor 7,5 jaar van jouw kostbare leven ben je gewoon kwijt aan…..niets.

Ik vraag me dan ook hardop af:  “Wat kunnen organisaties doen om dit leed te verzachten?

 Er zijn nog 9 wachtenden voor u….

Wat doet bovenstaande boodschap met je?  Ga je relaxed onderuit zitten? Raak je er opgewonden van? Of geef je jezelf over en denkt…it is a part of life? Bij het horen van zo’n boodschap raak ik vaak van de leg. Vooral als ik dan regelmatig hoor…u kunt voor vragen ook terecht op onze website…ga naar www……etc. Grrrrrr een keer is voldoende. Of van die James Last muziek met van die niks-aan-de-hand muziek. En laatst hoorde ik weer iets nieuws. Bij FBTO mag je in de telefoon-wachtrij  kiezen voor de optie om teruggebeld te worden. “Laat na de piep een boodschap achter en wij bellen u terug.” Ja, ze belden terug. 5 uur later. En ik had een prangende vraag. Moet ik dan op een verzekeraar gaan wachten? Neen, dus.

Ik begrijp heel goed dat we in het leven moeten wachten maar please maak het wachten wat dragelijker. Doe iets ondernemers.

 

 

Zeker als je dol bent op tevreden klanten….entertain ze, boei ze tijdens het wachten. Doe iets om de ergenis van het wachten tegen te gaan. Er zijn nog 8 wachtenden voor u……..

2 thoughts on “Houd jij ook van ‘wachttijdverzachting’?”

Bas van Esch 13 jaar ago

Waarom stel je zo veel vetrouwen stellen in deze cijfers?
7,5 jaar van je leven komt neer op ongeveer 10%. Dat wil zeggen dat ik gemiddeld 2 uur en 24 minuten per dag in de wacht zou staan.

Ik tel gisteren in totaal zo’n 10 minuten wachten voor de kassa in de kantine, bij de Albert Heijn en voor een paar stoplichten. En gisteren was echt geen uitzonderlijk dag.

Misschien moet ik vaker mijn zorgverzekeraar gaan bellen …

Annemarie van Heezick 13 jaar ago

Wachttijdverzachting!

Wachten heeft alleen zin als het zin heeft of je doel kan bereiken.
Bedrijven moeten leren effectiever te werken zodat er minder irritatie ontstaat.
vr.gr. An

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *