Meer Surinamers, Antillianen, Turken en Marokkanen in de reclame!

 In mijn vorige column hield ik een warm pleidooi voor de Turkse detailhandelaren.

In de afgelopen dagen hebben maar liefst 600 unieke bezoekers deze column gelezen (hoogste score deze maand!) Daaruit maak ik op dat het een onderwerp is dat mensen raakt. Ik wil dus nog even doorgaan op dit onderwerp. Ik wil meer kleur en variatie zien in de reclame..

 
Meer kleur, meer anders, meer variatie in de reclame
Als reclamedeskundige valt het me op dat de traditionele reclame uitingen in Nederland nog vrij traditioneel zijn. Happy man/vrouw koppels, veel blanke mensen en alles volgens de Hollandse norm. Ik zou het toejuigen als er meer variatie komt in de uitingen. Meer medelanders, meer andere culturen (en niet alleen maar grappige Surinamers waarmee de draak wordt gestoken), meer variatie in stelletjes. Waarom niet een oudere blanke Nederlandse man (60+) met zijn vriendin die dertig jaar jonger is en afkomstig is uit Ghana? Of twee homo's met hun eigen kinderen (Voorbeeld: Paul de Leeuw type met zijn partner en kinderen).

 

Dus ik zou het toejuichen als er meer variatie in beeld wordt gebracht (tv commercials, print advertenties). Meer een afspiegeling van onze huidige maatschappij. Als gezond tegengif.........

 

Meer weten over de auteur van deze column? Kijk op: www.fullcircle.nl

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Alain De Bruyne
Volledig mee eens. Ik kan niet wachten. Pas als onze media oprecht divers is (en niet als soort exotisch sausje) dan zal de (local)bevolking ook minder bang zijn om hun eigen diversiteit te tonen. Media wordt zoals de wet, steeds een decennia achter op de realiteit.
Sayran
Ik ga altijd over mijn nek van die cliché reclameuitingen. Zo ziet de samenleving er tegenwoordig toch helemaal niet meer uit! Een afspiegeling zou behalve mooi, ook effectief zijn. Meerdere groepen voelen zich dan aangesproken tot een bepaald product/dienst. Maar ik vrees dat het nog wel even zal duren totdat de knop bij de reclamemakers omgaat. Gemiste kansen.
All0cht00ntje
Daar ben ik het ok mee eens want er zijn niet alle maar nederland in nederland dus er mogen van mij ook best best ook mensen van een andere afkomst dan van de nederlands op tv 

whahha heb de stelling niet eens gelezen mare oke :P