Nieuwe manier van klagen

Het afgelopen jaar heb je op deze weblog veel, héél veel, artikelen kunnen lezen over lousy service, slechte klachtenafhandeling, arrogante bedrijven die hun klanten niet serieus nemen of keihard laten vallen. 

Deze weblog is het afgelopen jaar door meer dan 100.000 unieke bezoekers bezocht. Dit is een hoeraatje waard. Het is logisch dat wij (gekopklanten.nl)  steeds meer reacties ontvangen van wanhopige consumenten. Mensen zoals jij en ik die gewoon netjes betaald hebben voor een stukje dienstverlening of voor een product. Wij van de redactie wijzen deze consumenten vaak door naar de instanties die iets voor ze kunnen betekenen. Maar sinds kort is er een nieuwe hulpbron om klachten in goede banen te leiden: www.klachtenservice.com.

 

Prima initiatief

Een clubje jonge honden is de site  klachtenservice gestart. Consumenten die gebruik willen maken van de klaagservice van deze site betalen een klein bedragje  € 0,90 per klacht (onkostenvergoeding). Op deze site vind je een gestandaardiseerde klachtenbrief  Vraag je je af: Waarom is het voor de consument handig om een klachtenbrief aan te maken via klachtenservice.com?

– De klager heeft binnen enkele minuten een correcte brief
– De adresgegevens van het bedrijf hoeft de klager niet meer te zoeken
– De brief maakt kenbaar dat de klacht op de website wordt gevolgd

Omdat de site relatief nieuw is, zijn er nog niet veel geregistreerde klachten. Ik ben er van overtuigd dat deze lijst langer gaat worden. Ik draag de initiatiefnemers een warm hart toe. Ik hoop vurig dat in 2008 meer bedrijven gaan inzien dat het loont om klanten goed te helpen en serieus te nemen. 

Prettige feestdagen……..

6 thoughts on “Nieuwe manier van klagen”

Armand 12 jaar ago

Leuk en goed initiatief, maar als ik op de site de bedrijfsnamen bekijk gaat het alleen om telecom en internet providers.

Robert Kroon 12 jaar ago

ja dat is een goede opmerking….ik zal de vraag doorspelen naar de initiatiefnemers….want er is veel meer dan alleen maar internet en telefoon ergenis, nietwaar?

Sander Koppelaar 12 jaar ago

Beste Armand,

Bedankt voor je opmerking.

Het is inderdaad zo dat er nu nog enkel telecom en internet providers op staan. Aangezien we aan de beginfase van dit project staan werken we alleen nog met deze bedrijven.
Aan de hand van de feedback van huidige gebruikers, maken we waar nodig nog kleine verbeteringen in het systeem.
Wanneer we het gevoel hebben dat het systeem echt aansluit bij de wensen van "de consument" zullen we meer bedrijven toevoegen. Dit zal niet lang meer op zich laten wachten en suggesties zijn meer dan welkom.

Vriendelijke groeten,

Sander
Klachtenservice.com

Fons Bitter 12 jaar ago

Mag ik aan het eind van het jaar nog even gebruik maken van positieve klachtenieuws.
De afgelopen kerstweek op vakantie geweest in noord Duitsland o.a. op een vakantiepark van CenterParcs.
Wat een genoegen om in een land te verblijven waar service is doorontwikkeld naar persoonlijke aandacht.
De medewerkers worden bijna je vrienden op dat park.
Op de kerstmarkten van Bremen en Oldenburg genoten van vriendelijke en persoonlijke service. In de Kaufhof en andere superstores krijg je perfecte service ondanks de enorme drukte van kopend publiek. Je wordt er werkelijk vrolijk en opgewekt van. Als servicemedewerkers opgewekt naar je doen zijn de klanten het ook veel aardiger.
Het was wederom weer een openbaring om als klant (h)erkent te worden in Duitsland.
Dit was helaas mijn laatste positieve klacht van 2007.

Fons Bitter Consulaat voor Gastvrijheidmanagement
http://www.consulate.nl  

Quevarra 12 jaar ago

Betalen voor een betere service? We verdienen gewoon een goede service!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Walther Ploos van Amstel 12 jaar ago

Leuk initiatief!!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *