POSTCODELOTERIJ heeft maling aan bel-me-niet register

Ik erger me groen en geel aan de Postcodeloterij. Ze bedrijven op een verschrikkelijke wijze agressiemarketing. Waaruit blijkt dat? Ik sta al een poosje ingeschreven in het bel-me-niet register. Dat doe ik niet voor de lol, maar omdat ik niet gebeld wil worden voor onzinnige bedrijven en instanties die me van alles willen aansmeren. Alleen wat blijkt? Veel bedrijven waaronder de Postcodeloterij hebben maling aan dit register. Ik ben namelijk deze week al twee keer gebeld door het callcenter van de Postcodeloterij. En als ik dan protesteer, zeg zo’n callcenter juffrouw doodleuk: ‘Oh, sorry dan moet u maar aan het einde van dit gesprek even in een bandje inspreken dat u niet meer gebeld wilt worden. Ik verbaas me dat onder het mom van het goede doel de Postcodeloterij nog steeds zoveel geld uitgeeft aan marketing (naast telemarketing is de Postcodeloterij ook erg actief met direct mail campagnes en het verspreiden van huis-aan-huisfolders). En waarom? Hebben ze onvoldoende leden? Moet de prijzenpot omhoog of hebben de geldmakers achter deze organisatie nog niet genoeg verdiend? De Postcodeloterij is gewoon een keiharde geldmachine die meer winst wil maken. Uit betrouwbare bron weet ik wat de mensen – medewerkers – aldaar stevig verdienen en    grote kerstpakketten ontvangen en aardige bonussen binnenslepen. En dat alles om de zielige zeehondjes te redden? Kom nou… opzeggen die handel en gewoon rechtstreeks je geld overmaken aan de goede doelen… dat lijkt me het beste voor een goede wereld en bespaart ons veel ergernis…….

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Hendrik-Jan de Wit
Lid sinds 2010
Echt slecht. Ik merk nog weleens dat ik gebeld wordt, sinds ik mij bij het bel-mij-niet register heb ingeschreven. Wel gebeurt het beduidend minder dan voorheen. Het is lastig de afzender te achterhalen omdat ik vaak te laat opneem om echt iemand te spreken: <a href="http://hendrik-jandewit.blogspot.com/2010/05/onbekend-nummer-ophangen-en.html" rel="nofollow">http://hendrik-jandewit.blogspot.com/2010/05/onbekend-nummer-ophangen-en.html</a>
A Rijnberg
LS Ik wordt diverse malen op mijn mobiele nummer gebeld door de Postcodeloterij. Een bron van ergenis terwijl ik met heb ingeschreven in bel-me-niet-register.  Wat een onbeschofte instelling!!
R.Kenter
Ik weiger nog steeds gebeld worden door allerlei instanties vooral postcodeloterij en bankgiro ,ik heb mijn eigen goede doelen waar ik aan geef .het is altijd zo dat je op kan zeggen maar dat schiet er altijd bij in
riena
piet

Ik wil niet meer meespelen ? Heeft U ernstige kotsgevoelens of gewoon de hals vol ervan dan kunt U dit <strong>alleen schriftelijk</strong> aan ons doorgeven. Ons adres is: Nationale Postcode Loterij, Van Eeghenstraat 70, 1071 GK Amsterdam. Ons faxnummer is 020-6753866. Vermeld in uw bericht alstublieft duidelijk uw verzoek, uw naam en adres, uw rekeningnummer en de lotnummers waarmee u niet verder wilt meespelen. Vergeet u niet uw <strong>handtekening te zetten !</strong>
henny
ik heb hekel aan de poscodeloterij
je komt moeilijk van je abonnement af
een tip rekening laten blokkeren
dat ze het er  niet af kunnen halen
Yde
Ik word niet meer gebeld door de postcodeloterij, Jippie!
Wel ontvang ik elke maand 2 wervende email berichten.
Ik heb mij meerdere malen afgemeld voor deze 'nieuwsbrief'er veranderd echter niets.
Vorige week heeft mijn minderjarige zoon per post een uitnodiging gekregen om mee te spelen. Ik zal zeker niet de enige zijn, maar hoe kan deze loterij gestopt worden in haar Agressieve wervingsmethode?

Beste Tros Radar t.a.v.  Antoinette H. Doe mij'zo'n boodschappentas.....
ikke
Gewoon kei irritant als je zegt dat je niet meer gebeld wil worden.Ze blijven bellen :(
M.J.J.Broeren
Om de paar dagen oproep op mijn gsm walgelijk, zelfs om 9 uur s'morgens maar ook s'avonds om 21.uur
Vindt dit naar ik ga mijn loten denk ik ook maar opzeggen;
al 4 maal bericht ontvangen om naar de studio te komen,maar als je geen lot bestelt,dan kom je er nooit binnen!
KEIHARDE ZAKENLUI.
Herman
Ook ik heb er gewerkt, en de werkmethodes en bedrijfsethos zijn zeer onethisch. De loterij (nu ook sponsor en giro) zijn groot geworden via misleidende mailings, waarin met name misbruik wordt gemaakt van minder geletterde medemensen. Er moet nog steeds eens een journalist induiken wat daar allemaal mis is, deze zal versteld staan. 
ahc doolaar
ik hebt mijn rekening schriftelijk op  gezegd van de postcode loterijen ze houden het gewoon van mijn rekening af.daar ben ik niet mee eens.ik wil alles terug .gr. fam doolaar
W. Smits
Nou ja, ik vind de postcodeloterij op zichzelf zo slecht nog niet. De opzet is eenvoudig en het steunen van goede doelen ontslaat mij om geld te geven aan de talloze andere 'goede doelen' waar je op radio en TV of aan de deur tegenwoordig wordt overspoeld. De goede doelen industrie is een doortrapte business geworden en met een lotje op de postcodeloterij hoef ik mij daar niet veel meer van aan te trekken.
Wat mij wél mateloos ergert is de klantonvriendelijkkeid de postcodeloterij. Zich verschuilen achter een duur 0900 nummer, de uiterst eenzijdige en overdadige website, waar je alleen maar loten kan kopen maar niet kan opzeggen, het je bestoken met verkooptelefoontjes en met reclame, ook al heb je al zóveel loten dat je er bijna aan ten onder gaat. Ik vraag mij soms af: waarom die agressie?", terwijl het juist zo eenvoudig is om goed te doen. 
Ook vraag ik mij of er geen wetgeving bestaat ten aanzien van gokverslaving, omdat de postcodeloterij maar blijft bellen en mailen om nóg meer loten te kopen, zonder zich ook maar een moment te bekommeren of dat niet de financiele draagkracht van de mensen te boven gaat. Ook al heb je 1000 loten, ze blijven je lastigvallen.
Heel jammer. De postcodeloterij zou juist een voorbeeld kunnen zijn als het gaat om ethiek en moraliteit. Het is immers een goede doelen loterij.
Het is echt jammer dat ze dat niet door hebben.
Vivian
https://www.bel-me-niet.nl/consument/add/0
 
waarom mogen deze bedrijven wel hun telefoonnr's blokkeren en de consument doet het, maar het werkt schijnbaar met sommige bedrijven/loterijen niet?
 
Vreemd!
 
Heb me al een paar jaar geleden bij postcodeloterij uitgeschreven en toch bellen ze nog steeds, deze week alweer 2 keer mn ouders. (woonde toen nog thuis) .
Niet leuk voor hun, hoewel ik mn ouders had ingeschreven in het Bel-me-niet register. Helpt dus geen ...ZAK.
 
KASSA, RADAR, ...OPTA, whatever...MINISTER...maak er werk van. Voordat iedereen een ander telefoonnummer wil.
Hesqie
wat ik heb gedaan is een klacht gemeld bij http://forms.consuwijzer.nl/Formulieren/U_heeft_een_klacht_over_telemarketing als er genoeg klachten komen zullen ze een onderzoek gaan starten.
gr Hesqie
Walther Ploos van Amstel
Lid sinds 2019
Burgers worden overspoeld met reclame voor de diverse loterijen die Nederland rijk is. Vele tientallen folders, brieven en pinpassen die alleen nog maar geactiveerd hoeven te worden vallen jaarlijks in de brievenbus. Burgers voelen zich bedrogen. Vanavond in de studio reageren de goede doelen loterijen op de klachten.

Kijk op:
http://www.eenvandaag.nl/binnenland/37398/loterijen_overspoelen_burgers_met_misleidende_reclames

Het College van Toezicht op de Kansspelen hoort toe te zien of de verschillende loterijen terughoudend zijn wat betreft reclame. Maar gebeurt dit ook?

Reactie Nederlandse Staatsloterij:

Wij hebben kennis genomen van de suggesties van mevrouw Bouwmeester. We zien beweging in de kansspelmarkt en zijn in afwachting van de visie van het Kabinet en de oprichting van de Kansspelautoriteit.

We vinden het belangrijk om aan te geven dat wij de afgelopen jaren reeds onze verantwoordelijkheid hebben genomen. De kwantiteit van onze reclame-uitingen is al afgenomen. Zo zijn wij bijvoorbeeld gestopt met onze grote televisieshows.

We zijn als enige Nederlandse loterij in het bezit van het Certificaat Responsible Gaming van de European Lotteries and Toto Association. Een belangrijk onderdeel van dit certificaat is dat wij onze loterij op een verantwoordelijke manier onder de aandacht brengen.

We blijven graag in gesprek met alle betrokken partijen om te zien wat wenselijk en realistisch is.
Andre
Grappig. Ik sta al een half jaar ingeschreven bij het BEL-ME-NIET register.

Laatst weer 4-6 gemiste 'anonieme' oproepen. En op een gegeven moment was ik 'op tijd' voor de belcomputer. Eerst een hoop gerommel, en toen de woorden ' HAAI met XXX., Spreek ik met de heer of mevrouw XXX?

Dus ik zeg, waarom belt u mij? Het was namens de postocde loterij. Dus ik zeg ik sta in het bel mme niet register en wens niet met HAAAAAi aangesproken te woorden. Toen kreeg ik de volgende briljante opmerking:

Ik laat u lekke rin het systeem staan en dan wordt u morgen lekker weer gebeld hahah, doeiiiii....

Uiteraard een klacht ingediend bij de Postcode loterij...Maar nog niks gehoord (2-3 weken later)

Slecht bedrijf!
Maxime
De postcode loterij belde mensen op die een enquette of spel hebben gespeeld op het internet, als uw gegevens klopte dan kon het bijna niet anders dan dat u dat had gedaan, ze merkten wel dat veel verkeerde gegevens werde ingevuld en dat mensen boos werden op de postcode loterij omdat ze in het BMNR staan, zodra iemand zijn gegevens achter laat op het internet , word er een kruisje gezet . Daarbij zeg je dat je acoord gaat met de voorwaarden en zo hebben bedrijven recht om je te bellen. Jammer dat mensen zich altijd zo vreselik druk maken hierom.
Mike
Mensen,

Dit zal ik jullie dan 1x uitleggen aangezien ik zelf bij zo een callcenter werk. Diegene die u bellen hebben zelf niet de keuze om uit een lijst te kiezen wie ze gaan bellen, dat wordt voor hun gedaan. Ook kunnen zij niet in die lijst komen, van de lijst af worden gehaald is dus GEEN optie! Verder als je word gebeld door de postcode loterij en je staat ingeschreven in het bel-me-niet register dan ben je duidelijk AKKOORD gegaan met de ALGEMENE VOORWAARDEN waar dan in staat dan wij, de verkopers, u TELEFONISCH mogen benaderen. Mocht u hier van af willen moet u het Recht van verzet aanvragen, IPV dat jullie erg gaan zeiken aan diegene die zijn werk doet en u te bellen kunt u ook even tijd nemen om hier naar te luisteren en er zelf voor zorgen dat je niet meer telefonisch benaderd wordt!! Mocht je nog nooit eerder klant zijn geweest en toch nog word gebeld dan heb je schijnbaar een enquete ingevuld of uw kinderen/man of een online spelletje gespeeld met uw gegevens. Klaar!

Dus voortaan als je gebeld word wees eens wat vriendelijker.
Melroy
Vandaag ben ik ook weer gebeld door de postcode loterij, dat dit zo genaamd al een lot had bij hun. Dat is helemaal niet waar, want ik heb nog nooit een lot gekocht voor wat voor loterij dan ook.

Tot slot sta ik inschreven met mijn 06-nummer in het Bel-me-niet register. Blijkbaar geeft de postcodeloterij daar niks om!

Uhm mag ik vragen, wie controleert of instanties als de postcode loterij wel voldoen aan bijv. het bel-me-niet register en wie dan kan ingrijpen? Hoe dan ook in dien een klacht in bij consuwijzer denk ik, bedankt voor de link Hesqie.
Jeroen
Ik ben nu al voor de 5e of 6e keer gebeld en heb steeds aangegeven geen interesse te hebben. Dan wordt je doorverbonden met het bel me niet register, maar dat mag niet baten, want meneer callcenter door de postcode loterij ingehuurd belt gewoon weer opnieuw!

Ik ben zelf verkoper en als een klant tegen mij zegt geen interesse te hebben, ga ik mijn collega toch weer niet terug laten bellen? Ik vind dit asociaal!

Vandaag 9/3/12 wordt ik weer gebeld en zeg dus tegen die meneer dat ik het niet normaal vind, dat het bel me niet register niet baat en of hij het normaal vindt dat als een klant aangeeft geen interesse te hebben, er toch weer gebeld wordt.

Mag ik dan wat gegevens van u controleren? dan zorg ik dat u niet meer gebeld wordt, zegt deze meneer.

Als ik nu toch ergens aan vast zit, klaag ik de postcodeloterij aan, want zij houden zich dus niet aan de wet!
Jeroen
@Mike,

Ik heb zelf ook op een callcenter gewerkt en je hebt gelijk dat die verkopers niet kunnen kiezen wie ze bellen, maar je kunt wel degelijk aangeven in je systeem of er intereresse is of niet, je kunt aangeven geen interesse en dan wordt je niet meer gebeld over datzelfde aanbod. Maar er zijn van die mensen die daar maling aan hebben en gewoon een callback maken, dat is asociaal en dat is wat hier bij de postcodeloterij gebeurt!