Twitteren werkt!

Een paar maanden geleden ben ik aarzelend gaan Twitteren. Ik ben heel eerlijk. Als communicatieman zag ik niet zo het nut in van Twitteren maar mijn omgeving stimuleerde mij om het digitale tweetpad op te gaan. Mijn medewerker Joppe de Groot (23) – zo'n handige IT-whizkid – wist mijn Twitteraccount te verbinden met onze website, met LinkedIn en nog paste nog veel meer trucs toe. En toen begon ik langzamerhand een toontje hoger te zingen. Spontaan kreeg ik de ene na de andere volg(st)er. Zonder regenjassen maar toch. Per dag tetter ik zo’n vier a vijf Tweets de wereld in. En ik vind het almaar leuker worden. Op mijn beurt volg ik heel selectief een aantal interessante mensen waaronder Tony Robbins, Arko van Brakel, Richard Branson, Alexander Pechtold, Fabiana van de Paverd en Marjan Ippel...

Marjan is de ravissant charmante foodtrendwatcher die als geen ander weet wat er hip is op eetgebied. En nu komt het… ze is ook een prima Twitteraar. Meer dan 1000 mensen volgen haar. Onder haar volgelingen aardig wat mensen van over de grens. Twee maanden geleden deed ze via Twitter een bijzondere oproep. Ze wilde een bijzonder event organiseren: de allereerste Nederlandse underground boerenmarkt. Euh, wat is dat eigenlijk? Het fenomeen is naar het schijnt ontstaan in San Francisco, culinaire alternatieve hotspot bij uitstek, waar boerenmarkten intussen al zo doodnormaal zijn, dat het niet hip meer was. Vandaar dat men ondergronds ging om vervolgens thuis, in de garage of in de stacaravan voor eigen gebruik een handeltje te creëren. Met zelfgemaakte potjes lavendeljam danwel homemade worstjes en alles daartussen. Eigenlijk kan het met alles wat teveel is om zelf op te eten, maar te weinig om op ‘echte’ markten of in winkels te verkopen. Terug naar Nederland. Marjan zocht via Twitter verkopers en bezoekers voor de underground boerenmarkt. Vond zelfs een geheime marktplaats via Twitter.

Afgelopen zondag was het zover. In een aftands gebouw aan het Rokin – op de tweede verdieping – stonden tientallen boerenverkopers met campingtafeltjes eigen waar te verkopen. Er was een hoek ingericht met balen stro en levende kippen. Zo’n boerenkip mocht je voor tien Euries meenemen. Niet dat de boer uit Haaksbergen een live kip verkocht, edoch. Er was van alles te koop: tweedehands kookboeken, handgemaakte chocoladetruffels, supertheetjes, zwarte groentechips en andere opmerkelijke eet- en drinkwaar. En die zondag passeerden meer dan 400 Twitteraars de kassa. Geweldig toch? Iedereen was tevreden, noem het blij. Een meisjesdroom van de grootste foodtrendwatcher van Nederland kwam uit. Een mooi bewijs dat Twitter werkt.

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

ruben
Ik was er bij...reuze leuk. Hoop dat het wel kleinschalig blijft want dat is de kracht van dit event.
Rob Mientjes
Lid sinds 2008
Grappig Robert dat je zo ongeveer op hetzelfde tijdstip als ik kies voor Twitter en er ook de kracht van inziet. De trend begint langzaam een blijver te worden. Twitter een mooi tool voor netwerken, pr, verbinding en fun. Maar pas op dat je niet verslaafd raakt :). Op dit moment heeft circa 10% van NL een Twitteraccount. Peanuts vergeleken bij Mail, MSN, Hyves e.a. sociale netwerktools. Twitter is ook gek op klanten. Een mooie combi dus. 
Marret Kramer
Lid sinds 2019
Ben sinds paar maanden ook aan 't kijken of Twitter iets toevoegt (voor mezelf en voor anderen, @marret01); ben nog wat aan het zoeken. Vind die goed-voedsel-berichtjes in elk geval al heel leuk!
 
Yvonne
ja Rob, je hebt het gemerkt, ook ik ben je aan het volgen :) Vind al je links heel interessant!!!!
Zelf ben ik recentelijk gestart met tweets de wereld in te sturen, voornamelijk om mijn muziekvideo's te promoten. Just for fun, maar toch..... je weet maar nooit....
Ik vind Twitter in ieder geval een geweldig medium!