Vrouwen bloot; handel dood?

Als dit gezegde waar is, dan ligt de handel al een maand stil. Vandaag regent het weliswaar, maar het is een hele tijd prachtig weer geweest. En met het mooie weer breekt traditiegetrouw voor de detailhandel de “slechtere” periode aan. Behalve vader- en moederdag weinig omzetverhogende feestdagen en te mooi weer om “de stad” in te gaan. En wat moet je dan als je met je bedrijf de omzet overeind wilt houden? Juist: gekke dingen doen. En dat gebeurt al volop.

Er wordt heel wat af gestunt. Zoals collega-columnist Robert Kroon hieronder beschrijft, kunt u 6 artikelen halen en vier betalen. Vooral door bedrijven die “last” hebben van de zon en de hitte. De sauna, het solarium, de handel in openhaardhout; het spreekt voor zich dat deze een zomerkorting geven of een leuke actie introduceren.

 

Omdat deze site prima geschikt is om zaken met elkaar te delen, ben ik benieuwd of er bij u als lezer leuke acties zijn opgevallen. Daarom nodig ik u uit om te reageren en om daarmee het handelsgezegde : “vrouwen bloot, handel dood” te weerleggen.

 

Bijvoorbeeld de slager die zichzelf uitroept tot “barbecueman” en die zelfs workshops geeft aan (voornamelijk) mannen die niet goed barbecuen. Heel herkenbaar; ik steek de barbecue ook altijd aan en binnen 5 minuten moet het vlees erop kunnen….

 

Of bedrijven met een uniek premium voor de zomer. En om daar een voorbeeld van te noemen: het meest geniale premium van de afgelopen jaren vind ik de “Heineken Honcho”; een strandhanddoek, die in een mum van tijd kan worden omgetoverd tot een poncho.

 

Ik hoor graag van u of u leuke, inspirerende voorbeelden weet…

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>