Waarom gaan Nederlanders niet meer vreemd?

875 miljoen Euro winst. 15% winstverbetering. Ra, ra over wie hebben wij het? NuOn de energieleverancier. En hoe hebben ze dit resultaat gerealiseerd? Over de rug van de consument. Maar de consument heeft toch alle vrijheid om te switchen van energieleverancier, zult u denken. Klopt, alleen bijna niemand doet het. Hoe komt dat nu?

Wij hebben de vrijheid om te veranderen van internetprovider, ziektekostenverzekeraar, telefoonmaatschappij en niet te vergeten energieleverancier.
De reden dat wij niet gemakkelijk veranderen van dienstverlener is simpel. Het maakt namelijk geen hol uit of je bij pietje of bij klaasje zit. Bottom line hanteren ze allen dezelfde tarieven (kartelvorming?) Ze produceren allemaal braaf leuke televisiecommercials met veel benefits. Alleen zijn de zogenaamde onderscheidende onderdelen (jargon: proposities) van de dienstverleners niet onderscheidend. Ja, alle energieboeren hebben windmolens, jaha ze leveren allemaal groene stroom. Geloof jij het? Ik niet. Ze liegen er allemaal op los. Bekijk de reclame-uitingen van Essent, NuOn en god mag weten hoe die andere energieboeren eens goed. Zoek de verschillen. De arme consument wordt gelokt met een leuk en laag introductiestatiefje maar daarna betaalt hij het volle pond of meer.

Nee consument blijf zitten waar je zit en verroer je niet want genaaid word je toch.

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>