Healthy People heeft haar PR-zaken niet goed op orde

Op maandag 29 november reikte de consumentenorganisatie Foodwatch, tijdens het tv-programma Radar het gouden Windei uit aan Healthy People.

Het sapje ‘blauwe bosbes en framboos’ van Healthy People is het meest misleidende product van 2016. De sapfabrikant ‘wint’ hiermee het Gouden Windei.

De reden: het drankje bestaat vooral uit goedkoop appel- en druivensap en amper uit de beloofde bosbes (twaalf procent) en framboos (slechts één procent).

864x486

Stijf van de suiker

Van de 24.000 mensen die aan de publieksverkiezingen van het ‘Gouden Windei’ meededen, stemde 36 procent voor Healthy People. Volgens voedselwaakhond Foodwatch zit er in het sap meer suiker dan in cola. Red Bull werd tweede, omdat het wordt gepromoot als sportief drankje, terwijl een blikje tien suikerklontjes bevat.

Enorme communicatieblunder
Opvallend was dat er niemand van de Healthy People bereid was om commentaar te geven. Ze waren onbereikbaar voor de media en de website was down.

Als PR bureau gespecialiseerd in Food&Drinks – Kroon op het Werk – vinden wij dit een enorme blunder en gemiste kans. Crisiscommunicatie is een must, zeker als het even tegenzit.

 

2 thoughts on “Healthy People heeft haar PR-zaken niet goed op orde”

Milou van Sprang 5 maanden ago

Wat zou jij gezegd hebben?

jan van egmond 5 maanden ago

Healthy People is ziekmakend door de sfeer van misleiding en leugenachtigheid

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *