PLAYBOY KRIJGT HET IEDER JAAR VOOR ELKAAR

De Nederlandse editie van het mannenblad Playboy heeft in elk decembernummer altijd een Nederlandse VIP als centerfold. Dit jaar is dat de zangeres Do. De naaktfoto's van Do lagen al in oktober op straat. De media schreeuwde moord en brand. Sanoma, de uitgever van o.a. Playboy, sprak van schande. Alleen is de vraag...wie heeft de foto's naar de pers doorgespeeld? Ik denk dat het Sanoma zelf is. Foto’s van Lieke van Lexmond lagen een jaar geleden ook al eerder op straat dan in de pers. En denk even aan Heleen van Royen en Bridget Maasland.   

Anno 2008 verheugt half mannen-Nederland zich op de naaktfoto's van de Sky Radio zangeres Do. 

Een oude truck van Sanoma

Enfin, het valt mij op als PR specialist dat Playboy elk jaar hetzelfde truckje flikt en dat de media er elk jaar intuint. Het z.g.n. Weglekken van naaktfoto’s. Per ongeluk duiken er in oktober/november her en der naaktfoto’s op van de december rapportage op. Niet van echt te onderscheiden foto’s. gefotoshopte foto's, echte foto’s….Nederlandse mannen lullen er over bij de koffieautomaat….en de verkochte oplage van het dubbeldikke decembernummer stijgt. De managers van Playboy wrijven elke keer in de handen.
Waarom tuint nog steeds half Nederland in het PR-kunstje uit de jaren twintig. Bewust lekken levert altijd publiciteit op. Denk maar aan de Prinsjesdagnota die een dikke week voor Prinsjesdag (1e dinsdag in september) al in handen is van de media.

Wat mij opvalt is dat Hollandse mannen nog steeds warmlopen voor semi naaktfoto's. Ik begrijp het niet maar wellicht u wel?

PS:  Overigens…Do kun je in haar blootje zien vanaf 11 december 2008.

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Lars
Alle ouwe trucjes zijn goud waard - nieuwe trouwens ook - wanneer je ze weet te koppelen aan een krachtige emotionele reflex waar de doelgroep niet aan kan ontkomen (in dit geval een libidineuse reflex wegens het hormoon testosteron). Playboy is gewoon een tijdloos product met een tijdloze formule.